A Bugatti Veyront is szorongatja a Posaidon Mercije

Igazi szörnyeteg lett a Mercedes E 63 AMG-je

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A német székhelyű Posaidon tuningcég legújabb dobása a Bugatti Veyron teljesítményét megközelítő E 63 AMG Merci. Nézzük mit lehet kihozni egy V8-asból!


A fenti képre pillantva első blikkre semmi különlegeset nem látni. Ez egy előző generációs Mercedes E 63 AMG, némi optikai tuninggal. Semmi extra, gondolhatnánk. Pedig ha a karosszéria alatt kezdünk el vizsgálódni, akkor bizony kiderül, hogy egy igazi fenevaddal van dolgunk. Egy olyannal, ami már-már a Bugatti Veyronra nézve is komoly veszélyt jelent. Legalábbis a teljesítményét tekintve. Az alapból 5,5 literes V8-as duplaturbós blokk lökettérfogatát 6,5 literre növelték, a gyári 585 lóerő részben ennek köszönhetően 1090 lóerőre duzzadt.
Hirdetés

Mire volt még szükség? Nagyobb turbókra és töltőnyomásra, valamint nagyobb teljesítményű hűtőkre. Ezen felül az E 63 S Sedan rozsdamentes acél kipufogórendszert kapott, ezáltal a V8-as még jobban tudja hallatni a hangját. A motorvezérlő elektronikát is átalakították, így végül elérte a cég a célul kitűzött négy számjegyű teljesítményértéket. Az erőátvitelt is combosabbá kellett tenni. Megerősítették a hétgangos váltót, hogy a megnövelt 1350 Nm-es forgatónyomatékot elbírja. Ezt egyébként a megbízhatóság érdekében elektronikusan korlátozták.

A futóművet is kicserélték, csakúgy mint a sebességmérő számlapját, ami a gyári 320 helyett immár 380 km/óráig van skálázva. A menetdinamikáról nem közölt egyelőre hivatalos információkat a cég, az viszont biztos, hogy a gyári 3,6 másodperces 0-100 km/órás sprint lényegesen lerövidült és az eredeti 300 km/órás sebesség is magasabbra kúszott. Aki egyébként sokallaná ezt a teljesítményt, választhatja a 850 és 920 lóerős kivitelt is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?