Első Citroen ügyfél-raliautóként szekvenciális váltót kap a DS3 R3
Az idei szezont még becsülettel – és várhatóan egy újabb világbajnoki címmel – fejezi be a Citroën C4 WRC, de a napjai meg vannak számlálva. Nem csak az utcai autó modellváltása, de a FIA szabályok változása is új autó kifejlesztését követeli meg, amelyhez a megfelelő alapot a DS3-ban találták meg a mérnökök. Elsőként az R3T rali-kategória szabályainak megfelelő DS3 R3 mutatkozott be, ez egy nagyon szériaközeli raliautó. Annyira, hogy nem csak készen, de építőkészlet formájában is árulják azt, azaz utólag is át lehet építeni a közúti DS3-ast raliautónak. A motorháztető alatt az 1,6 literes turbómotort találjuk, amelynek teljesítménye néhány módosítás – nagyobb töltőnyomás, új vezérlőprogram, vezérműtengelyek, dugattyúk – után 210 lóerő, ami igazán meglepetés, az a váltó.
Bukókeretet hegesztettek a karosszériába, egyébként nincs változás. A futómű teljesen új
Nem kézi kapcsolású, hanem hatfokozatú, robotizált szekvenciális váltó segítségével jut az erő a talajra, a kapcsolásokat a kormány mögötti, karbonból készült fülekkel irányíthatja a sofőr. A felfüggesztést úgy módosították, hogy azt könnyen és gyorsan az eltérő útviszonyokhoz lehessen állítani, elöl új a segédkeret, a lengőkarok egyszerű csőből készülnek, hátul könnyen levehetőek a kerékagyak, így pillanatok alatt állítható a kerékdőlés- és összetartás. A karosszéria belsejébe a legszigorúbb előírásoknak megfelelő bukókeretet hegesztenek, a homológ üléseket, tűzoltó berendezéseket és biztonsági öveket már a vásárlónak magának kell beszereznie. A megbízhatóságra se lehet panasz, a Citroën saját állítása szerit már közel 10 000 km-t tesztelte az autót tavaly augusztus óta.