A Citroën olcsó lesz, a Peugeot igényes

Külön kaptafára készül majd a Citroën és a Peugeot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szakít a két PSA-iker, de csak koncepcióban: ezután a Citroën lesz az alap, a Peugeot meg egy szinttel feljebb igyekszik eladni magát.

Arra az álláspontra jutottak a PSA illetékesei, hogy jobban meg kéne egymástól különböztetniük a Citroën és a Peugeot márkákat. Azonos vevőkört céloznak az autóikkal, s ezzel maguk alatt vágják a fát. A válság által fokozottan sújtott, komoly veszteségeket termelő francia konszern hát az eltávolodásban (is) látja a gödörből kivezető utat, így tud majd ismét annyi példányt értékesíteni, hogy ne kelljen üzemeket bezárni és utód nélkül kifuttatni olyan modelleket, mint a C6.
Hirdetés

A határozottabb differenciálásról szóló döntés alapján a Citroën lesz a konszern olcsóbb, mondhatni fapados márkája (szerényebb, nem feltétlen ultramodern hajtásláncokkal és felszereltséggel), a DS-sorozat ugyanakkor megmarad, mint prémiumcsalád. A Peugeot a kettő között az igényes, tradicionális vásárlórétegek számára fog szólni - hogy mikortól, egyelőre nem tudni. A Peugeot-Citroën legújabb autói, a 301 és a C-Elysée szedánok ugye még pont hogy egy kaptafára készültek, na az ehhez fogható duplázással kíván szakítani a jobbára csak Európában jelenlévő PSA.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:52
    Permalink

    Nekem volt 1x picassom 1.6 még 2000-ben amikor megjelent! Vittem az első 5000 (nem elírás) kilóméteres behívásra ott is kellet hagynom váltócserére. Nem tudnám megmondani hányszor javították a bal eslő futóművet, de amíg meg nem szabadultam tőle az csak nyíkorgott. Vezérlőt vagy kétszer, ablakemelőt egyszer fel nem tudnám sorolni, hogy mi nem ment tönkre rajta közel egy év alatt, ahogy lehetett megszabadultam tőle. Aljas egy szemét autó volt! 4,1 millióért vettem és nem egészen 1 évesen 3,3 millióért adta el nekem a szalon ahol vettem, mert beadtam értékesítésre inkább, hogy ne az én nyakamra járjanak vissza. 🙂
    Na aztán pár évre rá mit kaptam munka autónak? Berlingo! Első héten lerohadtam vele 35 fokos melegbe az M7-en! sírva kértem, hogy inkább kapjam vissza a 8 éves fiestát! Soha többet citroen!

  • 2017.10.30. at 05:52
    Permalink

    Konkréttabban csak arra gondoltam, hogy a ki nem cserélt és javíthatatlan szériahibás citroeneket a neten “selejtes”-ként reklámozzák. Az importőr meg ahelyett, hogy kifizetné a megkárosítottnak a javíthatalan, ócskavas árát a számlát hamisít. 🙂

  • 2017.10.30. at 05:52
    Permalink

    Nézd nekem az a tapasztalatom hogy a lelkes francia gyűlölők zömének még soha sem volt gall kocsija,szinte minden esetben a “haver szomszédjának a másodunokatestvére cimborájának volt valamilyen negatív tapasztalata” tipusú beszólások alapján ítélkeznek! Vagy csak pusztán azért, mert Trianon volt, és kész. Na az ilyenektől tudok falra mászni…

  • 2017.10.30. at 05:52
    Permalink

    Nekem egy benzines Saxo-m van és egy benzines C4. Mindkettő szuper, bár a Saxo kicsit tartósabbnak tűnik, de nincs is benne semmi elektronika. A Saxo-k európaszerte legendásan tartós kocsik.

  • 2017.10.30. at 05:52
    Permalink

    Nekem korábban egy benzines Opel Zafírám volt, rengeteg hibával!!!!! Közben vettem másodikautónak egy Citroen Saxo 1,5 dízelt! Nagyon bevált! A kötelező cseréken – olaj, szűrők, ékszíjak – kívül, nem kellet hozzányúlnom /csaknem 200 E km van benne/! Amikor végre megszabadultam a Zafírától, akkor egy családi autó gyanánt szintén egy Citroent vettem, mégpedig C4 Picassot, és ugyancsak dízelt! Ezzel sincs semmi problémám! Mindkét autómmal nagyon elégedett vagyok! /Főleg úgy, hogy az Opel többször cserben hagyott útközben! :(/ Nem bántam, hogy Citroent vettem! Vagyis a “Citroen eddig is egy olcsó szériahibás, selejt volt.” megállapítást határozottan cáfolom és visszautasítom!!!!!

  • 2017.10.30. at 05:52
    Permalink

    [i]“Citroen eddig is egy olcsó szériahibás, selejt volt.”[/i]
    Ez a mondat kicsit erős.
    6 évig volt Golf TDI-m és 10 éve van Citroen Saxo D-m. Habár nem egy méretkategória, de annyit tudok mondani, semmivel sem rosszabb minőségről árulkodik a Citroen, mint a VW volt.

  • 2017.10.30. at 05:52
    Permalink

    Citroen eddig is egy olcsó szériahibás, selejt volt. Most csak hivatalosan is megerősítik a tényt, aztán majd hamisítanak hozzá minőségi tanusítványt! 🙂 Keletre majd jó lesz ezután is.

  • 2017.10.30. at 05:52
    Permalink

    Ez mekkora marhaság…

    A tradicionálisan előremutató és innovatív, (sokszor ugye nem teljesen racionális döntés alapján megtervezett és korlátozottan szériaérett) technikák garmadáját a világ autóiparának adó Citroen-t (DS, CX, XM, DS5 Hybrid4, stb.) budget-car besorolásba lefokozni, míg az átlagosabb és némileg kevésbé karbantartás-igényes (megbízhatóbb?) Peugeot-kat (309, 405, 504, 508, stb.) prémium termékké emelni őrültség. Arról nem is beszélve, hogy a Peugeot-ok fölé pozicionált DS család mekkora önellentmondás eredményez a kettővel lejjebb taszajtott, ugyanakkor azzal 80 %-ban megegyező Citroen-nel . És ha már az anyagiaknál tartunk: vajon mennyire rentábilis vállalkozás, hogy olcsóautó-kinézetű prémiumot gyártsanak? Ki fogja elhinni, bekajálni (és főleg jelentősebb plusz összegekért megvenni), hogy a DS két kategóriával minőségibb a Citroen-hez képest?? És mindez hogyan hat majd az amúgy sem éppen acélos értéktartásra, miközben a csereszabatos alkatrészeket többszörös felárral kínálják majd a DS-hez?

Vélemény, hozzászólás?