Még nem tudjuk az új villanymodell árát, de a márka igyekszik minél alacsonyabban tartani
Ritka alkalom az, amikor egy autógyártó konkrét aggályt fogalmaz meg az elektromos autókkal kapcsolatban, az pedig még furcsább, ha egy márka éppen a legújabb villanymodelljének bemutatóján teszi ezt. Márpedig a Citroën pont az új ë-C4 X debütálását választotta, hogy szót emeljen az akkumulátoros autók egyik legfőbb problémájáról: a magas árukról.
Arnaud Ribault, a márka európai vezetője az
Autocar szerint Ãgy nyilatkozott:
"Egy konkrét veszély, hogy az elektromosÃtás annyira megdrágÃtotta az autókat, hogy az embereknek nincs rá pénzük. Ez a veszély nem csak a Citroënre vonatkozik, hanem az összes autóra, mi pedig komolyan odafigyelünk erre." Ezt a Citroën be is bizonyÃthatja majd az új ë-C4 X árazásával, ami egyelÅ‘re még nem érkezett meg, de állÃtólag nem sokkal kerül majd többe az ë-C4-tÅ‘l. Ahhoz, hogy a franciák elektromos autói még a viszonylag megfizethetÅ‘ árkategóriába essenek, a gyártó a gyártási költségeken igyekszik spórolni, ami kompenzálhatja az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok magas árszintjét. Pierre Monferrini, a Citroën jövÅ‘beli termékeiért felelÅ‘s vezetÅ‘ szerint
"nem az a cél, hogy a piacon elérhetÅ‘ legnagyobb akkumulátort kÃnálják, hanem hogy a leginkább megfizethetÅ‘ és a vásárlók igényeihez legközelebb álló akkumulátoruk legyen."
Valaki valamilyen formában mindenképpen megfizeti az elektromosÃtás árát
A fenntarthatóság persze továbbra is egy alapvetÅ‘ szempont a Citroënnek, ezt képviseli az ë-C4 X is, de nem csupán az anyaghasználaton és a károsanyag-kibocsátáson múlik ez, hanem a megfizethetÅ‘ségen is. A Citroën ebben a tekintetben kÃvánja megkülönböztetni magát a versenytársaktól, ehhez pedig az egyik lehetséges út a gyártási költségek csökkentése. Ezzel kapcsolatban viszont csak remélni tudjuk, hogy az innovatÃv funkciók, a biztonsági kiegészÃtÅ‘k, vagy az anyaghasználat szÃnvonala nem látja kárát az elektromosÃtás miatti spórolásnak, hiszen végsÅ‘ soron ebben az esetben is a vásárlók fizetik meg a felárat, csak nem pénzben, hanem a jobb minÅ‘ségrÅ‘l való lemondás által. Az elkövetkezÅ‘ években ezek a kérdések még fontosabbá válnak, hiszen bÅ‘ 10 év múlva az EU-ban jó eséllyel már nem lehet majd belsőégésű motorral szerelt autót újonnan vásárolni.
Mondja a gyártó aki épp idén hagyott fel a megfizethető C1 forgalmazásával, hogy nagyobb és drágább autókra fokuszálhasson.