A csendőr és a hibrid Peugeot modellek

Konnektoros hibrid Peugeot modellekkel újít a francia Csendőrség

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Körülbelül négyszáz plug-in hibrid Peugeot-val frissül a Gendarmerie Nationale, tehát a francia csendőrség flottája.

Már régóta beszállítója a Peugeot a Francia Belügyminisztériumnak. Így nem csoda, hogy 2020-ban a rendőrség és a csendőrség összesen 1263 darab Peugeot 5008-as szabadidő-járművet vásárolt. A szerződés szerint 48 hónapon keresztül (2022 novemberéig) folyamatosan adják át az autókat, 130 lóerős benzinmotorral, két üléssoros kialakítással. Persze a megkülönböztető jelzésekkel ellátott gépkocsikon kívül számos civil autóval is bővítették a hatóságok járműparkját, most pedig egy új közbeszerzés keretében Peugeot 3008-asok csatlakoznak a meglévő crossoverek mellé. Ám a mostani vásárlást az is különlegessé teszi, hogy a plug-in hybrid változatokat fogják felmatricázni és fényhidakkal felszerelni. A PHEV modellekkel természetesen spórolni is tudnak a hatóságok az üzemanyagköltségeken, de a francia belügyi tárca amúgy is egyre nagyobb hangsúlyt fektet járműparkjának károsanyag-kibocsátásának csökkentésére. A hatóságok a Peugeot 3008 Hybrid elsőkerék-hajtású, 225 lóerős, nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt kivitelét rendelték meg. A modell 13,2 kWh kapacitású akkumulátorával a hivatalos mérések szerint képes akár 56 kilométert is megtenni tisztán elektromos üzemben, norma szerinti átlagfogyasztása 1,4 liter/100km. A nagy teljesítmény alkalmassá teszi a Peugeot-kat arra is, hogy beavatkozó járműként teljesítsenek szolgálatot. Az elsőként rendelt 395 autó egyelőre a csendőrséghez került, ám várhatóan a francia rendőrség számára is rendelnek a konnektoros hibridekből.
Hirdetés
A francia rendőrségen és csendőrségen kívül egyébként más nemzetek rendfenntartó szervei is előszeretettel vásárolnak Peugeot-kat. A római körgyűrűn például 2014-ben tűntek fel az első hibrid rendőrautók: a speciális kivitelű Peugeot 508 RXH Stradale sok szempontból a 3008 Hybrid elődjének volt tekinthető. Emelt hasmagassága és nagyteljesítményű hajtáslánca révén tetszőleges környezetben bevethető volt, az autópályától a földutakig, akár minimális üzemanyag-fogyasztás mellett. Angliában 2015 és 2020 között több mint 5000 Peugeot állt szolgálatba a rendőrségnél, illetve a tűzoltóságnál. A brit hatóságok a márka teljes palettáját igénybe veszik, a furgonoktól (Partner, Expert és Boxer) a személyautókon (208, 308 és 308 SW) át a szabadidő-járművekig (3008 és 5008). A flotta legizgalmasabb példányai azonban az elektromos e-208-asok, amelyekből már 2020 őszén több mint 80 darab szolgált Nagy-Britanniában. A Peugeot és a brit rendőrség jó kapcsolatára jellemző, hogy a Covid-időszakban ingyenesen extra kölcsönautókat bocsátottak a szervezet rendelkezésére, hogy a rendőrök el tudják látni megnövekedett feladataikat.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.02.12. at 14:30
    Permalink

    Akkor nem vehetnek valami jól ezek az 50.000 €-s Peugeotk. Általában azokból a típusokból szokott bevásárolni a francia állam, amik piaci kereslet hiányában már nagyon felhalmozódtak a gyárudvaron.

      • 2022.02.12. at 15:51
        Permalink

        Mármint Franciaországot? Hát igen, azt sikerült, lassan tényleg a béka feneke alatt vannak, s a PSA ezen belül még egy “sikeres” vállalatnak mondható.

        • 2022.02.13. at 23:07
          Permalink

          Hát persze, Macron alatt megelőzték a hülye brexit-briteket, és szépen haladnak, úgy 3szor annyi a GDP náluk, amiből még mindig sok mindenre futja.

          Az elmúlt években a PSA bevásárolt rendesen új márkákból, és Európa egyik legnagyobb gyártókonszernjévé lépett elő.

          De biztos mindjárt végük…. 🙂

Vélemény, hozzászólás?