A Dacia felmérte: a vevők nem akarnak kütyüket

Újat mondunk azzal, hogy a sofőrök megelégszenek a legalapvetőbb technológiákkal a Dacia szerint?

A brit sofőrök több mint háromnegyede nyilatkozta, hogy elég lenne csak a leghasznosabb, legszükségesebb elektronikai rendszereket beépíteni az autókba.

Felmérést készített a Dacia a brit autótulajdonosok körében: ki hogy viszonyul a járművekben egyre nagyobb számban megtalálható kütyükhöz, a kényelmi és szórakoztató funkciókhoz. Abból kiindulva, hogy a Dacia készítette a felmérést, talán nem meglepő az eredmény, hogy a válaszadók többsége a legtöbb technológiai kiegészítőt fölöslegesnek tartja - hiszen a Dacia pont az olcsóságával szeretné megnyerni a vevőket, amit többek között úgy érhetnek el, hogy viszonylag kevés kütyüt kínálnak autóikban. Baj ez, ha a legtöbb funkciót egyébként sem használná a többség?
Hirdetés
A felmérést 2.000 brit sofőr megkérdezésével végezték, akiknek 78%-a nyilatkozta, hogy csak azokat a technológiákat szeretnék autójukban látni, amelyek valóban hasznosak és kényelmesebbé teszik az utazást. A válaszadók 76%-a pedig azt állítja, a túl sok elektronikai kiegészítő bonyolulttá teszi a járművet és eltereli a figyelmet a vezetésről. 61%-uk inkább választana olyan autót, amiben csak az alapvető funkciók vannak benne, és nem akarnak olyanokért fizetni, amit aztán nem is használnak. A felmérés arra is kitért, mik is azok a valóban szükséges kütyük, és egyértelműen a digitális rádió, a parkolóradar és a tolatókamera, illetve a navigáció lettek a legtöbbek által igényelt funkciók. Itthon digitális rádióadás egyelőre (egyben már) nincs, de a válaszadók ide vonatkoztatták a telefonos összeköttetés lehetőségét is, egy másik kérdésre válaszolva ugyanis a Bluetooth kihangosítót jelölték meg sokan, mint gyakran használt funkciót - ez utóbbi pedig természetesen itthon is működik. Feltételezhető az is, hogy ennek az extrának a brit piaci olcsósága (általában maximum 20-30 ezer forintnyi összegbe szokott kerülni a digitális rádióadás fogadására alkalmas egység önmagában) teszi azt népszerűvé. A felmérésben résztvevők azt is elárulták, hogy járműveik funkcióinak mindössze 40%-át használják átlagosan, és a legtöbb kütyüt használók (a 25-34 év közötti korosztály) sem veszik igénybe a felénél többet. Hiába tűnik kívánatos extrának például az automatikus parkolás vagy a fedélzeti Wi-Fi, a legtöbben egyszerűen akkor sem kapcsolják be ezeket, ha fel is van velük szerelve a kocsi. Mindez persze a Dacia kínálatát erősíti, hiszen ők pont a legszükségesebb funkciókkal, a parkolóradarral, a telefonos összeköttetéssel és navigációval kínálják az autókat (még ha ezek közül feláras is néhány). A fölösleges kütyük elhagyása fontos a lehető legalacsonyabb árak eléréséhez, a Dacia pedig továbbra is ilyen szellemben fogja tervezni modelljeit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?