A Daciánál is olcsóbb villanyautó a láthatáron?

A Hyundai eddigi legcukibb autója elektromos és egyelőre név nélküli

Nem kell jogosítvány ahhoz, hogy elektromos autót vezessünk: a Hyundai legújabb modellje elhozza a villanyautózás élményét a legkisebbeknek.

Egymásra licitálnak mostanában az autógyártók, ki tudja a legolcsóbb villanyautót piacra dobni, és a Dacia rekordját most úgy tűnik, a Hyundai fogja megdönteni. Na jó, persze csak egy gyerekeknek szánt kisautóról van szó, és volt már sok ilyen akkumulátorral üzemelő apróság korábban is, de talán egyik sem volt ilyen cuki. A Hyundai tervezői annyira belefeledkeztek a pöttöm négykerekű tervezésébe, hogy nevet elfelejtettek adni neki, pedig egyszerű lenne a dolog, hiszen már egy létező kocsi mintájára készült a kis villanyautó.
Hirdetés
2019-ben, a Frankfurti Autószalonon mutatta be ugyanis a Hyundai a 45 tanulmányt, ennek az arányosan kicsinyített változatát láthatjuk most. Egyelőre csak egy darab készült belőle, még tesztfázisban van, így talán kijelenthetjük, hogy ez a világ legkisebb koncepcióautója. Persze nem szabad lebecsülni a csöpp Hyundai-t, minden kalandvágyó lurkó igényét maradéktalanul kielégíti a két motorral is ellátott jármű, aminek hajmeresztő végsebessége 7 km/h. 0-7-es gyorsulási adatot nem adott meg a gyártó, de feltehetően erre sem lehet panasz. A versenyautókat és a szupersportautó-gyártók manapság egyre népszerűbb különkiadásait követve természetesen csak egyetlen ülés van az autóban: a pilótáé.
Hirdetés
A WLTP-ciklus szerinti hatótáv egyelőre ismeretlen, de állítólag a végtelenségig is tud üzemelni a gyermeki kacaj erejéből, hála az EAVC technológiának (Emotion Adaptive Vehicle Control - érzelemalapú járműirányítás). A tavalyi tanulmányautó kinetikus kockalámpáját a játékautóba is beépítették, így akár egy 24 órás verseny éjszakai szakasza sem okozna gondot a fiatal pilótának, ráadásul még a kerékcserével sem kell bajlódnia. Egyébként nem csak a villanyhajtással szeretné a dél-koreai márka környezettudatosságra nevelni a kicsiket, hanem az autó felépítésével is, ugyanis műanyag helyett fából készültek a karosszéria-elemek. Mindenre odafigyelt tehát a Hyundai, és nem csak a vicc kedvéért alkották meg az apróságot: a névtelen járművel szeretnék felvezetni új stratégiájukat, amivel a fiatalabb korosztályok mobilitási igényeit majd szeretnék kiszolgálni. Remélhetőleg sorozatgyártású verzióban is megvalósul majd a mini 45-ös.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?