A Ford nem hatótávra, hanem alacsony árra gyúr villanyautójával

Sem a Teslák, sem az Opel Ampera-e hatótávját nem akarja megközelíteni a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg a villanyautók rendre mind nagyobb hatótávot hoznak, a Ford nem ezzel a jellemzővel, hanem az alacsony árral szeretne majd kitűnni.


Ha nálunk még nem is kapható, a Ford már 3 éve kínálja a Focus Electric villanyautót - az amerikai EPA ciklus szerint 76 mérföldes, azaz 121 kilométeres hatótávval és 23 kWh-s lítium-ion akkumulátorral. Ma már a villanyautó-piac vezetője, a Nissan Leaf alap (24 kWh-s) akkumulátorával is jóval nagyobb, 199 kilométeres hatótávot ad, a feláras 30 kWh-s csomaggal pedig 250 kilométerest. Év végére a nyugat-európai piacokra befut az Opel Ampera-e is, már több mint 300 kilométeresnek ígért hatótávval. A Teslák pedig, amelyek közül a Model 3 már 35 ezer dollártól (10 millió forint alatt) is elérhető, még nagyobb hatótávot adnak.

A Ford viszont nem kíván beszállni a hatótáv-versenybe.


Miként azt a Detroitban múlt héten tartott SAE World Congress konferencián a Ford elektromos hajtásláncokért felelős igazgatója, Kevin Layden elárulta az Automotive News számára, ők a kisebb, de azért persze fokozott hatótáv mellett kívánnak maradni.

Teszik ezt azért, hogy akkumulátorból se kelljen nagyobbat, drágábbat beépítsenek, így árban a konkurensek alá kívánnak majd menni.

Nem titok, hogy úgy kívánják fejleszteni a 2017-ben várható új Focus Electric hajtásláncát, hogy a mostaninál kisebb és könnyebb, meg persze olcsóbb akkumulátorral is jobb, 100 mérföldes, azaz 160 kilométeres hatótávot hozzanak majd.
Hirdetés
Egyéb részleteket még nem tudni az új elektromos Focusról, ám azt igen, hogy energia-visszanyerő rendszerét is fejleszteni kívánják, töltőrendszere pedig a 30 perc alatt 80%-os akkutelítést adó CHAdeMO szabványt is támogatni fogja. Igaz, utóbbi csaknem alapelvárásnak tekinthető a villanyautók körében, hiszen a Nissan Leaf vagy akár a Citroën C-Zero/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn trió már a kezdetektől kínálja azt is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 06:03
    Permalink

    Lehet kivarnak a Ford-nal. Kesz az auto de ha megjon az uj akksi szett ami kisebb es onyebb akkor csak modellfrissitest kell csinalni. Akar a mar eladott autoknal is. Bevezetes, vagy beetetes.

  • 2017.10.28. at 06:03
    Permalink

    Lesz a Boltnak Opel-verziója – Ampera-e néven fog futni:

    [url]http://www.origo.hu/auto/20160211-opel-ampera-e-elozetes.html[/url]

    2. generációs Opel Ampera meg valószínűleg nem lesz, mert az első nem fogyott túl jól.

  • 2017.10.28. at 06:03
    Permalink

    Őőő.. Mintha némi elírás lenne

    Chevy Volt -> Opel Ampera
    Chevi Bolt -> ????

    Az Ampera plugin hybrid és nem elektromos. 2012 óta piacim (asszem). Tudtommal az Opelnek még nincs Bolt alternatívája. Vagy az is Ampera néven jön ki? Szép lenne…

  • 2017.10.28. at 06:03
    Permalink

    Az olcsóbb ár egy jó út az elektromos autók népszerűsitésére. Viszont ezek a kocsik ma még csupán rövid távokra életképesek igazán. Ezért is érthetetlen miért ezt a méretkategóriát választják, különösen ha olcsóbb elektromos autó a cél?
    Ezek nem családi kiránduló autók, hanem 1 személlyel munkába járók, esetleg gyerekekkel óvodába járó második autó. Elegendő lenne a 3,5 m-es méretkategória is, ha igazán az elterjesztésük lenne a cél.

Vélemény, hozzászólás?