A franciák már közúton tesztelik az ID.4 nagy vetélytársát

A Megane eVision első kémfotói alapján a Renault legtöbb korábbi állítása igaz az autóról

Még idén elkezdődhet a Renault Megane eVision gyártása, gőzerővel folyik a tesztelés. Korábban a Renault a tanulmányautó változatról azt állította, hogy kinézetre 95%-ban megegyezik a sorozatgyártott autóval. Mindezt első blikkre a kémfotók is igazolják.

Nagyon úgy tűnik, hogy a Renaultnál a "klasszikus hatchback forma újrafeltalálása" marketingszöveg mögött tényleg egy crossover az érdemi tartalom. Ezzel kapcsolatban a gyanú már a jelen modell alapjául szolgáló MeganE vision tanulmány bemutatásakor is felmerülhetett az emberekben, a prototípus láttán viszont mindez még egyértelműbbé válik. A crossoverségen túl megmaradtak a keskeny lámpák és a nagy kerekek is, valamint az utasoldali A oszlopon elhelyezett töltőcsatlakozó takarófedele is jól kivehető a képeken.
Hirdetés
A Megane eVision lesz a Renault első próbálkozása az új Renault-Nissan-Mitsubishi CMF-EV platformján, egyébként ezekre az alapokra épül majd a Nissan Ariya SUV is. A hajtásláncról nem sokat tudni egyelőre, annyi biztos csak, hogy a tanulmányautó 60 kilowattórás akkumulátora az első kerekeket hajtó motorral 450 kilométeres hatótávra volt - képzeletben - képes. Az eVision-t biztosan a Nissan Ariya alá pozicionálja majd a cégcsoport, tekintve, hogy az kétmotoros összkerékhajtást fog kapni. Ez az autó egyébként kulcsfontosságú szereppel bír a cég tervezett átalakítása során, hiszen a Renault-nál egyszerre igyekeznek növelni az eladott elektromos járművek arányát és visszaszerezni kiemelt helyüket a Megane méretosztályában. Maga a Megane név újrahasznosítása is ezt a célt szolgálja, ráadásul nem is ez az első eset, hogy a franciák így népszerűsítenek egy modellt: a '90-es években az első Scénic is "Megane Scénic" néven érkezett a kínálatba. Akkor talán annyival tisztább volt a kép, hogy a Megane és a Scénic legalább rokonságban álltak egymással, hiszen közös platformon osztoztak.
Hirdetés
Az új eVisiont - akárcsak az újragondolt, teljesen elektromos 5-öst - a Renault Douai-ban található üzemében szerelik majd össze, ráadásul állítólag még ebben az évben el is kezdik a gyártását és forgalmazását. Ti mit gondoltok, vajon lesz akkora sikere, mint a Volkswagen ID.4-nek?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?