A franciák sztárja az elektromosként is bemutatott DS 3

A Párizsi Autószalon egyik sztárja az új DS 3 Crossback elektromosként is bemutatkozott

Széles flottával érkeztek a franciák a Párizsi Autószalonra és a PSA-nál az elektromosítás most a vezérirány. Az új DS 3 Crossbacket is elhozták, villanyosan is.

Több változatban is kiállították az új DS 3 Crossbacket a Párizsi Autószalonon - mindegy, milyen színű, a forma sokkolóan új

Nem kétséges, hogy a Párizsi Autószalon a franciák asztala, a PSA csoport pedig erősen felpakolt újdonságokból a hazai premierre. A Peugeot az új hibrid hajtással debütált, míg a Citroënnél és a DS-nél az elektromos hajtás is terítékre került az új DS 3 Crossback jóvoltából. A kis prémium SUV-k szegmensében zavarja fel kicsit a vizet a DS 3 Crossback, melynek formaterve minden eddigi modelljüknél különcebb. A furcsa formájú fényszórók egy audis single frame hűtőrácsot fognak közre, de megjelenítették a korábbi DS 3 jellegzetes elemét is, az ablakkeret kis cápauszonyát.

LED-es furcsa formájú fényszórókat és behúzódó krómozott kilincseket kapott

Már nem az a kisautó, mint korábban, de a cápauszony kicsit megidézi, ám ez már csak ötajtós lehet

A DS 3 Crossback viszont csak ötajtós karosszériával készül és nem is rejtették el a két hátsó ajtó kilincsét. Pontosabban mégis, hisz az összes becsúszik a karosszéria síkjába zárás, vagy elindulás után. Az újdonság bent is különleges, a formai játékok mind a márkára vallnak, az új 10,3 colos multimédiás kijelző viszont új, ahogy az is, hogy körülötte megtartották a fontosabb menük fizikai gombjait. Head-up display is kérhető lesz hozzá, ahogy 12 hangszórós prémium Focal hifi és Alcantara kárpitelemek, valamint digitális műszeregység is lesz terítéken.

Különlegesek a vonalak, jól meghatározhatóan ez a DS irányzata, minden kis szegletében találunk szokatlan megoldásokat

Hirdetés

Digitális műszeregység és 10,3 colos központi kijelző is lehet a fedélzeten, utóbbi alatt szerencsére vannak dedikált kapcsolók

Az új DS 3 Crossback gépteteje alá kerülhetnek a szokásos benzines és dízelmotorok 100-155 lóerő közötti teljesítményben három, vagy négy hengerrel. A legfontosabb viszont, hogy a DS 3 Crossback E-Tense kiadást is kap, mely teljesen elektromos hajtást jelent. A hajtásról egy 160 lóerős és 260 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, mely energiát egy 50 kWh-s akkumulátor csomagból kap. Az újdonság ezzel 8,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, ám ennél fontosabb az, hogy takarékosan vezetve és a legújabb norma, a WLTP szerint mérve 300 kilométeres hatótávolságot ígér.

A DS 3 Crossback E-Tense 160 lóerős villanymotort, 50 kWh-s akkumulátort kap, amivel 300 kilométeres hatótávolságot ígérnek

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?