A gyerekeket védi az új KRESZ-rendelet

Változik a KRESZ, cél a gyermekek védelme

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Május 1-jén léphet életbe az a rendelet, amely a gyermekek védelmében módosítja a KRESZ-t.

A jövőben egy álló gyermekszállító busz mellett maximum 30 km/órás sebességgel haladhat el a többi jármű, és ugyancsak 30-as korlátozás lehet érvényben ott is, ahol gyermekek léphetnek az úttestre. Ezt is tartalmazza a közúti közlekedés szabályait (KRESZ) módosító kormányrendelet tervezete - tudatta az MTI.
A hatályos szabály úgy szól, hogy ha a "gyermekszállítás" táblával megjelölt autóbusz vagy iskolabusz az úttesten áll és használja a vészvillogóját, akkor az a gyermekek be- és kiszállását jelzi. Ekkor a járművet kikerülni vagy mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad. Az új rendelet szerint az ilyen busz mellett legfeljebb 30-cal szabad majd elmenni.
Hirdetés
Másik szigorítás, hogy ha az úttest nem alkalmas párhuzamos közlekedésre, akkor a busz mellett legalább 2 méteres távolságot tartva kell elhaladni. Továbbá lakott területen belül, a buszöbölből kiálláskor nemcsak az autóbusznak, hanem az iskolabusznak és a gyermekeket szállító járműnek is előnye lesz.
Kiegészül a KRESZ egy újabb, 30 km/órás sebességkorlátozással is. Ha "gyerekek léphetnek az úttestre" piros keretű, háromszög alakú tábla áll az úton, akkor a kiegészítő táblán szereplő távolságon belül csakis ekkora tempóval lehet hajtani. A módosítás várhatóan május 1-jén lép életbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:27
    Permalink

    Nincs leírva szó szerint, hogy elsőbbsége van de még is van:
    A járműközlekedés általános szabályai
    Elindulás
    24. §
    (3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) – ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető – lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni.

  • 2017.10.30. at 05:27
    Permalink

    Én úgy tudom, hogy autóbusznak nincs elsőbbsége lakott területen belül buszmegállóból való kihajtáskor személyautóval szemben. A személyautósnak elő kell segíteni a busznak a kihajtást a megállóból ha kell akkor megállással is ha azt már jelezte az autóbusz irányjelzővel.Valójában elsőbbségadás ez is. Persze lakott területen kívül abszolút nincs elsőbbsége az autóbusznak , buszmegállóból való kihajtáskor. Ott meg kell várnia a busznak míg az autók elmennek.

  • 2017.10.30. at 05:27
    Permalink

    Nekem is az jutott az eszembe, mikor nem régiben volt egy tudósítás, melyben Amerikában egy nő a járdán száguldott el, mert idegesítette az a szabály, miszerint nem mehetnek el az álló iskolabusz mellett. Látom, mint minden hülyeséget, lassan ezt is átvesszük az Óperencián túlról. Jó, hogy az ember egy a megállóban álló (“átlagos”) busz mellett is óvatosan halad el, ha elég körültekintő, de ne akarjuk már a gyerekeinket teljesen hülyének nevelni! Jó, hogy nem csomagoljuk őket vattába.
    Emlékszem, kis koromban volt olyan gyerek, akit a hinta bizony rendesen megütött, de az a szülő hibája volt. Viszont ő egy életre megtanulta, hogy ott különösen vigyáznia kell. Sőt, mi nagyobbak azt is megtanultuk, hogy vigyázzunk az ilyen kicsi, “elszabadult” gyermekekre.
    Ne szabályokat akarjunk állandóan ráerőszakolni a népre, hanem tanítsuk egymást odafigyeléssel odafigyelésre! Persze tudom, ennek az a baja, hogy összetartást is tanulnánk így, az pedig nem cél, ugye nagyságos vezéreink?!

  • 2017.10.30. at 05:27
    Permalink

    Nem tartanám végre azt sem helytelennek, ha gyerkőcöket kezdenék el nevelni a szülők, és az ebben való jogukat visszakapó nevelők.
    A gyermeknek nincsen sok mindenhez joga, alapvető ismeretek híján.
    -pld. nem lenne hasznos engedélyezni számukra az önálló döntést, esetleg a Dunába ugrás kipróbálása kapcsán sem-
    Ami most folyik, az ostoba nevelés, elnevelés.
    10 millió magyar közül 1 gyerek leesett az oviban a mászókáról, és rajtavesztett.
    Ezért most még a sulikban is gumilapra esnek.

    Ez a megoldás???

    Ha kimegy az erdőbe, az első fáról leesve ott fog maradni örökre, mert nincsen semmi félelemérzete.
    A kocsik elé 30-nál is beléphet úgy, hogy ha csak felborul is, agysérülést szenvedhet.
    Inkább az autóval való harc feleslegességét, és kilátástalanságát kéne beléjük itatni!
    Tehát ne neveljük, tanítsuk őket, hanem vegyük ki az élet várható eseményei elől őket?

    Ez nem vezet sehova, illetve nagyon is rossz felé.
    Jogilag, erkölcsileg, családügyileg egyaránt.
    A jobb iskolákban tacepaók figyelmeztetnem a keményebb drogok mérsékelt hasnyálatára.

    Mert joga már egy évesen is van.
    Ami természetes is, de szavazni sem szavazhat még pár évig.
    Elmebeteg már ez az elfajzott világ.

    Az autósok elleni védelem legbiztosabb pontja, ha a sebességet draszti-kussan csökkentik!
    A legideálisabb baleset megelőzés szempontjából, ha a gépjárművek 0 km/ó sebességgel állnak.
    Látható a fejlődés!
    kor behatárolás:
    jogsi csak 35 és 38 év között kapható.
    Előtte hebehurgya, később elmélázó.

    :)))

  • 2017.10.30. at 05:27
    Permalink

    Bocs, de ez: “Továbbá lakott területen belül, a buszöbölből kiálláskor nemcsak az autóbusznak, hanem az iskolabusznak és a gyermekeket szállító járműnek is elsőbbsége lesz.” nem igaz! A jelenlegi szabály csak a menetrend szerint közlekedő autóbuszra, illetve trolibuszra vonatkozik, másrészt nincs elsőbbségük !!!, de amennyiben lakott területen belül féktávolságon kívül jelzik a megindulási szándékukat, akkor akár megállással is, ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető, magunk elé kell őket engedni!

Vélemény, hozzászólás?