A Jaguar szerint amÃg nem lesz megfelelÅ‘ infrastruktúra, addig nem terjednek el igazán az elektromos autók, a viszonylagos kis darabszám miatt az akkuk ára sem fog csökkenni
Egy elektromos autó jóval egyszerűbb felépÃtésű, mint egy benzines vagy dÃzel modell, ám az akkumulátorok magas ára miatt egyelÅ‘re nem nevezhetÅ‘ olcsónak egy zéró emissziós modell. A Jaguar nem is bizakodik benne, hogy a következÅ‘ fél évtizedben az akkuk ára csökkenne, szerintük rövid távon az egyetlen megoldás az infrastruktúra drasztikus fejlesztése, Ãgy a rengeteg töltési pont miatt elegendÅ‘ lenne a mostaniaknál kisebb akkumulátorok beépÃtése, amivel az árcédulán is barátságosabb összeg szerepelhetne. Az elektromos autó elsÅ‘sorban a városi közlekedésre kiváló megoldás a rövid távolságok és a sok egy helyben állás miatt, ám a vásárlók többsége hosszú hatótávra vágyik, amivel a város is elhagyható, Ãgy az autógyártók kénytelenek nagy kapacitású akkumulátorral szerelni modelljeiket. Az persze más kérdés, hogy egy 90%-ban városban futó elektromos autót érdemes-e 500 kilométeres hatótávra képes akkumulátorral szerelni (plusz súly, nagyobb környezeti terhelés a gyártásnál és az újrahasznosÃtásnál) vagy a fennmaradó 10%-nyi városon kÃvüli használatra érdemesebb-e egy belsÅ‘ égésű motoros autót használni, akár közösségi alapon.
Hamarosan bÅ‘vülhet a Jaguar elektromos kÃnálata, az I-Pace mellé az XJ is elektromos formában tér vissza
A Jaguar továbbá hozzátette, hogy nem csak a városokban, hanem azokon kÃvül is szükséges az infrastruktúra fejlesztése, de nem csak a mennyiséget, hanem a minÅ‘séget is figyelembe véve, ugyanis fontos lenne a töltési idÅ‘ lerövidÃtése. Ugyanakkor az angol gyártó szerint az elektromos autóké a jövÅ‘, ám ez még egy kicsit várat magára. Persze ettÅ‘l függetlenül a Jaguar nem áll le az elektromos autók fejlesztésével, az I-Pace után a második tisztán elektromos modelljük az idén búcsúzott Jaguar XJ lesz, ami villanymotorral tér vissza.
Az I-Pace hazai alapára 27 millió forint, a 90 kWh-ás akkukkal a maximális hatótáv 467 kilométer
Hofi után szabadon: ezek hülyék, egy szigeten élnek.
De, most spec. igazuk van.