A kívül-belül megújult kupé mellett a limuzin is szolgál meglepetéssel

S-osztály újdonságok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új motorokat, módosított megjelenést kapott a CL kupé, az S-osztály választéka különösen takarékos dízellel bővült.

A legnagyobb meglepetést a Mercedes óriáskupéjának modellfrissítésével kapcsolatban az jelentette, hogy azt mégsem vette nevére az S-osztály. A megfiatalodott CL motorjainak a teljesítménye úgy lett magasabb, hogy közben érezhetően csökkent a szabványos fogyasztás. Mindez az új, turbós V-motor generációnak köszönhető, amelyből a 4,7 literes, 435 lóerős változatot kapja a CL 500. Ennek 700 Nm-es maximális nyomatéka könnyedén mozgatja az alaphangon is két tonnás kupét, miközben a szabványos átlagfogyasztás 23 százalékkal csökkent. Laboratóriumi körülmények között tehát 9,5 l/100 km-es fogyasztást is tud az autó, igaz a motorleállító rendszer a gyakorlatban is mérsékli az üzemanyag-felhasználást. A CL 600-asban dolgozó 5,5 literes biturbó V12-es változatlan formában folytatja pályafutását, igaz immár az Euro 5-ös előírásokat teljesítve borzolja a környezetvédők idegeit.
Az ő lenyugtatásukra a Mercedes rögtön be is mutatta az S-osztály legtakarékosabb és legtisztább üzemű változatát, az S 350 BlueTEC-et. Ennek háromliteres dízelmotorja már a 2014-től kötelező Euro 6-os értékeket is teljesíti, szabványos átlagfogyasztása 6,8 l/100 km, miközben a teljesítmény 258 lóerőre, a nyomaték 620 Nm-re emelkedett az előző BlueTEC-hez képest. A csomagtér padlója alá rejtett 25,7 literes AdBlue tartályt elég a 25 000 km-enként esedékes szervizlátogatások alkalmával újratölteni. A CL-be bemutatott új aktív biztonsági rendszereket egyébként azonnali hatállyal az S-osztály is megkapja. Az aktív sávtartó segéd például ha azt érzékeli, hogy a jármű át akarja lépni a vonalat, az ellenkező oldali hátsó kerék fékezésével generál akkora forgatónyomatékot, ami visszaviszi a sáv közepére az autót. Hasonló módszerrel akadályozza meg a holttérfigyelő az esetleges ütközéseket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?