A kompakt kategóriába is elhozza a Peugeot a különc lámpákat

Jövőre megújul a Peugeot 308, álcázott tesztpéldányán kivehető az óriási nappali menetfény

2021-ben érkezik a VW-csoport kompaktjainak babérjaira törő Peugeot 308 - a stílus sokat változik a jelenlegi generációhoz képest, megkapja az egyedi, világító "karmokat".

Hiába örvendenek továbbra is töretlen népszerűségnek a crossoverek és SUV-ok, a kompakt kategória még mindig a legfontosabb szegmensek között van, főleg Európában. Az új Volkswagen Golffal, SEAT Leonnal és Audi A3-mal az utóbbi évben komoly versenyzőket mutatott be a VW-csoport, amire a Peugeot a jövőre érkező harmadik generációs 308-cal reagál. Nem csak az erős konkurencia miatt újul meg a modell, lassan 7 éves ciklusa amúgy is indokolná a modellváltást, nem beszélve az egyre szigorodó szabályozások miatt szükséges zöldítésről. Bár stílusban talán még nem látszik a francia kompakt kora, az 508-cal debütált új karomlámpákkal teljesen más arculat érkezett a kínálatba, amihez a 208-hoz hasonlóan a nagyobb testvérnek is illik igazodni.
Hirdetés
Erősen álcázva láthatjuk még csak a jövőre érkező új 308-at a Carscoops felvételein, a matricák alól azonban kitűnnek elöl a hatalmas, függőleges nappali menetfény LED-csíkjai. Úgy tűnik azonban, az alsó légbeömlő lefelé szélesedik, míg az eddig bemutatott modelleken ez fordítva van, azokon a fénycsík harmonikusan követi a hűtőrács szélének vonalát - érdekes lesz látni, hogy illeszkedik majd a 308-on ez a karosszéria-elem a LED-ekhez, bizonyára másabb hatást kelt majd. A fő fényszórók az 508-aséhoz hasonló formát kapnak, alapáron pedig úgy tűnik, továbbra is halogén izzók fognak világítani. Oldalnézetből nem sokat változik a 308, marad a lekerekített ablakkeret és a hagyományos kompakt forma - a fotókon látható felnik viszont mutatósak, bár esélyes, hogy ez kizárólag a tesztautókhoz használt alkatrész. Hátulról mutat magából legkevesebbet a tesztautó, az is lehetséges, hogy a hátsó fényszóró formája még nem is végleges, hiszen egy elég apró lámpa világít csak a fotón, és az is nehezen illeszkedik az utóbbi idők Peugeot-in megismert hátsó lámpák sorába. A motorkínálat terén változatosságra számíthatunk, lesznek benzines és dízel erőforrások lágy hibrid technológiával, a GTi-t pedig az 508-nál bemutatkozott Peugeot Sport Engineered (PSE) kivitel helyettesítheti, a szedánhoz hasonlóan hibrid meghajtással. Az 1,6 literes benzinmotort két villanymotor egészíti majd ki, melyek közül az egyik a hátsó tengelyt is hajthatja, összesen akár 300 lóerős teljesítménnyel, de lesz egy átlagos hibrid is, ahol csak az első tengely hajtott, ebbe csak egyetlen villanymotor kerül. A karosszériaváltozatokról egyelőre nem tudunk biztosat, remélhetőleg marad a kombi kivitel is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.10.13. at 16:26
    Permalink

    “A fő fényszórók az 508-aséhoz hasonló formát kapnak, alapáron pedig úgy tűnik, továbbra is halogén izzók fognak világítani.”

    Szánalmas.
    Öröm az ürömben, hogy az új 308 tulaj első dolga egy 3 generációs H7 *sram NB márkájú LED-t berakni a halogén helyére, mert Németországban már homologizáltatta ez a gyártó minden 2013 után gyártott 308-ra 😉

Vélemény, hozzászólás?