A legjobb cégautó? Renault Megane TCe 140 Zen tartós teszt

Fizetett hirdetés

Fél év, 6000 kilométer után is meggyőző maradt a Renault Megane

Most először töltöttek velünk tesztautók ilyen hosszú időt, a Megane fél év után is nagyon meggyőző maradt. Kvázi alapmotoros és alapfelszereltségű, ezért az autóért mégis mindenki rajongott.

Olvasóinknak ez a Renault Megane már ismerős lehet, hiszen október óta cégünknél szolgál, mi is írtunk már róla (itt és itt). A Renault Hungáriával ugyanis olyan együttműködést kötöttünk, hogy ezt és még egy Capturt is 6 hónapra hoztuk el, zömében kiadónk, az Adevinta CMH Kft. sales csapata hajtotta őket. Mivel az ilyen tartós használat már "juttatásnak" minősül, az autókról született beszámoló cikkeinkre fel is került a "Fizetett hirdetés" megkülönböztetés, de fontos leszögezni, hogy a tartalom a miénk, nem támasztott semmiféle elvárást az autókat adó Renault Hungária.
Hirdetés
Én a 6 hónapból két részletben összesen egy hetet használtam a Megane-t. Még októberben elvittem 2 napra, s a kollégák meg is lepődtek, hogy ez alatt több mint 500 kilométert tettem bele. A húsvéti hosszú hétvégén még közel ennyit. Talán már ez is jól mutatja,

ezzel az autóval jó utazni.

Pedig a Renault árlistáját felcsapva jól látható, hogy mivel a TCe 115 alapmotor új verziója csak hamarosan érkezik, ez a 140 lóerős a ma elérhető alapverzió, a tesztautót is képviselő, a kínálat másodikjának számító Zen felszereltséggel. Ebben olyannyira minden fontos benne van, hogy a Megane-t legtöbbet használó értékesítő kolléga az autó átadáskori áradozásakor megjegyezte, "ez nyilván egy erősen felszerelt példány". Én pedig hozzátettem, nem, ez szinte az alap. És ez bizony komoly fegyvertény, mert

a Megane tényleg alapból is komoly felszereltséget ad.

Az elvárható 6 légzsákon, visszagurulásgátlós ESP-n, elektromos tükrökön, ablakokon, központi záron túl olyanok is járnak, mint a (8!) hangszórós, telefontükrözős érintőképernyős, bluetooth-kapcsolatos hifi, a kétzónás automata klíma, a tolatóradar, a valóban elég jó full LED fényszóró, az eső- és fényszenzor, valamint a 7 colos digitális műszerblokk. Ráadásul 200 ezer forintnyi extra ingyen pakolható az autóba a jelenlegi akcióban, így a tesztautó 100 ezer forintos "City Plusz" csomagja (ködfényszórók + elektromosan behajtható tükrök + automata Renault Kártya + üdvözlőfény) és a 150 ezer forintos Zen téli csomagja (fűthető bőr kormány és első ülések) is szinte belefér az alapárba, az alap sötétszürke/fekete helyett továbbá felármentesen kérhető világos kárpitozás is. Fontos, hogy már ezzel a sötét kárpitozással sincs zord megjelenése a beltérnek. A műszerfal hasonlóképp minőségi, mint a vaskos, de nem túlzó oldaltartású ülések. Szinte furán is hat a mechanikus kézifék a középső részével digitális műszerblokkal és a szerényebb érintőképernyős középkonzollal is gazdagon felszereltnek tűnő és valóban annak is számító autóban. Jól szól a hifi, remek az Apple CarPlay és az Android Auto, de a Megane klasszikusan, autóként nézve is elég jó. A hétköznapi használhatóságáért sokat tesz, hogy nagy ajtózsebeibe elöl még a 1,5 literes palackok is beleférnek, az is elég jó, hogy összesen 4 (elöl-hátul 2-2) hagyományos USB-csatlakozót kapunk (és van szivargyújtó-stekker is), az pedig nekem régi vesszőparipám, hogy a Renault remekül eltalálta azt, hogy amihez nyúlunk, az meggyőző masszivitás-érzetet ad, így az ajtóbehúzó vagy az övcsatok is.
Hirdetés
Amilyen meggyőző az "alap" Megane utastere, olyannyira az, vagy talán még inkább az a vezethetősége. Az 1,33 literes turbómotor ugyebár Renault-Daimler fejlesztés. Ahogyan a Dacia Dusterben, úgy a kompakt Mercedesekben is megtalálhatjuk, s ott sem számítanak cikinek. A 140 lóerős közepes teljesítményűnek számít, valójában már ez is jóval több erőt ad a szükségesnél. Az Euro6-os, részecskeszűrős motor a benzinesektől szokatlanul alacsony, 4500/perc fordulaton adja le teljesítménycsúcsát. A gyakorlatban soha nem kell eddig sem hajszolni, hiszen 260 Nm nyomatékát már 1600-as fordulaton leadja, 1500-tól elég vehemensen húz. Váltója hosszúra áttételezett, de annak karja is kissé hosszú úton jár, alapvetően persze teljesen rendben van. Az autópályás 130 km/órás tempó pont 2500/perc fordulattal futható, szélmentes időben, sík úton még ott is épp 6 liter alatti a fogyasztása. A sokak által gyakorta alkalmazott 140-nél már 7 litert kortyol, 120-nál pedig 5 liter körül, országúti tempónál is simán hozható az utóbbi átlag. Nem nehéz bemenni az 5,7-6,2 l/100 km WLTP fogyasztás alá, persze ha kihasználjuk az "alapmotortól" több mint tisztességes 9,4 másodperces 100-ra gyorsulást, netán a 205 km/órás végsebességet kóstolgatjuk, magasabb lesz, így a kollégáknál vegyes üzemben 7,9 liter körüli - még mindig teljesen korrekt - fogyasztás adódott, nálam 5-6 liter közötti. A Megane kormányzása könnyű és eltalált közvetlenségű, fékei a márkától megszokottan hatásosak, futóműve pedig az egyszerű, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros rendszer ellenére egészen élményszerű az ötajtóssal, csillapítása is kellemes a 205/55 R16-os abroncsokkal, a keresztbordákon ugyanakkor nagy tempóval és kanyarban akár el is pattoghat a fara. Az ötajtós karosszéria 4,36 méteres hossza kellően parkolóhely-barát, az alapáras hátsó radar is sokat segít, nem hiányzik az első, karcolás nélkül megúszta a félévet a karosszéria, ami négy felnőttnek és 2 gyerekes családoknak is elegendően tágas, ahogyan a 473 literes csomagtér is gond nélkül nyelte el az üzletkötők bevett repicuccait, de akár az egyhetes nyaralások teljes poggyászához is elegendő. A második sor elegendő helykínálata, a hátsó ülések hangsúlyos formázása és az oda is járó középső légbeömlő kedvez a négyszemélyes használatnak, ám a középső ülőhely már nagyon csenevész, ötszemélyesnek csak szükségből mondható.
Hirdetés
Finom, praktikus részletek hátul is bőséggel találhatók, az övcsatok rögzíthetők, hogy üléshajtáskor ne csípjük oda őket, ajtórekeszeket, zsebeket az első ülések háttámláira egyaránt kapunk. A teljes kiszolgálás erősen jó a Renault-tól, a zsebből nyitó Renault Kártya, az automatikusan ki-behajló tükrök és a C-alakú menetfényes LED fényszórók üdvözlése egyaránt jó benyomást kelt. A Megane-t kellemes használni, s a féléves teszt során is csak olyan erőltetett hátrányokat jegyeztek meg egyesek, mint például az ülésfűtés kevés fokozata, hogy már alapból is túl erősen hevít. Ennek ellenére megéri rá áldozni a kormánykerék-fűtéssel együtt, ahogyan a többi extra is elég jó bolt csomagban véve. Bár a Covid-terhelt elmúlt 6 hónap során ez az autó sem mehetett túl sokat, közel 6500 kilométer azért belekerült. Ezt teljesen hibamentesen, látható kopások nélkül dolgozta végig, miközben mindig élmény volt vezetni. Olajat nem fogyasztott, ablaktörlői is hibátlanok még, egyedül a kuplungpedálja kezdett el hajszálnyi nyikorgó hangot adni, amin alighanem egy WD40-es kezelés is segíthet már. Céges és családi autónak sem kell jobb az ötajtós, alap Megane-nál, a kombi ugyanezzel a motorral már non-plus-ultra, teljesen józan választás. Pláne, hogy alapból 5 év/100 000 km a garancia, de 200 ezer kilométerre is nyújtható, sőt a kötelező karbantartások költsége is előre, kedvezménnyel megváltható a tervezhető költségek érdekében. A kompakt szegmensből választóknak mindenképp érdemes kipróbálniuk a Megane-t, vezethetőségével, utasterének minőségével és gazdag alapellátmányával egyaránt szerezhet híveket, a tesztautó minden extrával növelt ára 7 549 000 Ft, beleértve a rézbarna metálfényezést is, ez a tudásához mérten ma - bármennyire is fájó is - kedvezőnek mondható. Cégautót keresve persze van egy erős vetélytárs is házon belül: ugyanez a modell a 1,5 literes dCi 115 motorral, egy kicsit még jelentősebb (270 Nm) nyomatékkal, és bár 400 ezer forintos felárral, de érezhetően kisebb fogyasztással. Cikkünket a Renault Hungária a Megane hosszú távú tesztlehetőségével támogatta.
Értékelés
Pozitív
Élénk, takarékos motor, gazdag alapfelszereltség, csendes és kényelmes futás, jó tartású ülések, hatékony LED fényszórók
Negatív
Csenevész ötödik ülőhely, kissé hosszú úton járó váltó
Árak
Tesztmodell alapára
7 199 000 Ft (2021.04.17.)
Tesztautó ára
7 549 000 Ft (2021.04.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 4500 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.40 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7-6,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4359 mm
Szélesség:
1814 mm
Magasság:
1447 mm
Saját tömeg:
1229 kg
Össztömeg:
1797 kg
Tengelytáv:
2669 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
473 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
910-980 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
520-720 mm
Csomagtér hossza:
750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
680 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
260 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 4500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.40 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7-6,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,9 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2021.04.18. at 14:53
      Permalink

      Tök jó a váltója, semmivel nem rosszabb mint a konkurenseié, gyorsan kapcsolható és jó megvezetésű, könnyen a fokozatokba ugró. Nekem annyi a bajom vele, hogy gázadásra/motorfékre kissé megmozdul a kar a 4-es és 6-os fokozatokban. Emiatt 5 alát adnék rá az 5-ből. Az EDC automata viszont idegesítő elindulásokkor (kategóriatársaknál is), ezért vettem kézi váltóval. A motor jó gázreakciójú és takarékos és szinte hangtalan belülről. A teljesítménycsúcs közelében van 3500 és 6000 között. Nem véletlenül rakják Mercibe is a motort, mert dízelesen erős és nyomatékos mindenhol. Annyi, hogy hengerlekapcsolást csak a Merciben tud.

    • 2021.04.18. at 21:07
      Permalink

      Attól függ mit értesz egy váltó színvonala alatt – de sportos kapcsolási érzetű váltót szándékosan nem raknak a személyautóikba, mint pl. egy-két német gyártó.
      Nekik nem céljük, hogy sportosan közlekedj vele gyilkolva a technikát – a franciák ugye mindig gyártottak haszonjármű kiviteleket is ezekből a népautóikból – a La Poste kézbesítőjének meg ugye nem lenne szerencsés odaadni egy rally váltót, mert ő nem rally versenyző. Szerintem egyébként ennek ellenére nem rosszak ezek a váltók, csak ha mindenki a BMW meg Mazda Miata váltóhoz kezdi el méregetni a konkurenciát akkor tényleg úgy érezheti, hogy ragadós-nyúlós-hosszú, már-már kamionos váltó elmaradott, holott ez igazságtalanság.

  • 2021.04.19. at 14:54
    Permalink

    Szerintem nincs olyan, hogy legjobb cégautó, hiszen minden cégautó önmagában is jó dolog.

    Nálam is volt Megane, egyedül a tankolókártyát szerettem benne, 5 év és 120ekm után minden baja volt, hiába vigyáztam rá, “flottakezelős” karbantartások miatt nem venném meg magam után se, a fényezése harmatgyenge volt, több helyen is barnult az amúgy fekete autó.

    Most, hogy az Octavia után egy i30 van a seggem alatt fél éve, egész megszerettem, nem akad a váltója és német autópályán sík úton is tudja az óra szerinti 212-t (GPS szerint 206) az 1.6 traktorral.

    Cserébe városban folyamatosan regenerál 100km után is és hátul tekerős az ablak 🙂

Vélemény, hozzászólás?