A legjobb cégautó? Renault Talisman Limited teszt

Renault Talisman Blue dCi 150 Limited teszt

Ha csak egy modellt lehet választani, hozzá pedig extrákat nem, a Renault ajánlata nagyon nyerő: a Talisman mindenképp korrektül felszerelt.


Egy középkategóriás autó, amilyen a Renault Talisman is, nálunk már bőven cégvezetői szintet képvisel, passzol is ehhez a négyajtós Talisman megjelenése. A Renault ráadásul úgy alkotta meg a Talisman árlistáját - hasonlóan a Magane-éhoz, hogy már az alapváltozat is teljesen élhető, de aki a második felszereltséget és motort választja, illetve választhatja, nagyon jó csomagot kap.
Hirdetés

Bár ma a legolcsóbb Talisman a 120 lóerős dízel, aki teheti, nyilván legalább a 150 lóerőset is kéri, itt pedig már felszereltségből is a tesztautót is jelentő Limited a belépő. Megéri ezt választani, hiszen itt például már alapból jár a bázishoz extraként sem elérhető első-hátsó parkolóradar, valamint a tolatókamera és a holttérfigyelő is. Mindegyik jól jön a nem szerény méretű, 4,85 méteres limuzinhoz. A Limited ráadásul kényelmi és dizájn elemekből is igen bőven ad. Többek közt 17 colos alufelniket és még metálfényezést is alapáron. A sofőrt elektrokróm belső tükör és elektromos, automata rögzítőfék, automata fényszórókapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő is segíti, ülés- és kormánykerék-fűtés kényezteti, de a sofőr üléséhez még masszázs is jár a Limited szinten. A Talisman ezekkel az extrákkal tud érdekes lenni, a szintén alap gyári navigáció például nem egy nagy durranás a szintén meglévő telefontükrözés mellett.
A sok extra mellett az alap „vas” sem rossz ám, persze elmondható, az alapokat ugyanúgy a CMF platform adja, mint a Megane vagy a Scenic, akár az Espace esetén. Ezzel viszont nincs baj, a sablon (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű kényelemre hangolt, a Talisman egészen addig nem fog csalódást okozni, amíg nem akarunk vele élményautózni, arra vannak jobb ajánlatai a Renault-nak (leginkább a Megane R.S. vagy annak Trophy változata). Ha viszont „csak” közlekedni, akár nagyokat utazni kívánunk, a Talisman egyáltalán nem rossz választás. Utastere tágas, keményebb műanyagokat csak az alsóbb régiókban felvonultató, igaz, sajnos a középkonzol alsó része is ilyen, a műszerfal teteje viszont már sokkalta finomabb puha. Változtatható képű, 7 colos színes kijelző alkotja a műszerblokkot, ugyanilyen képátlójú, fektetett formátumú kapacitív érintőképernyő kerül a középkonzolra. A Limited szintnek nem csak az a sajátja, hogy nagyon sok mindent ad alapáron, hanem az is, hogy számos tétel, így az állított, 8,7 colos „nagy” kijelző felárért sem érhető el hozzá.
Hifiből az alapnál jobb, de a csúcs Bose alatti Arkamys, 8 hangszórós rendszert kapjuk, természetesen Bluetooth kapcsolattal, illetve az Apple CarPlay által Spotify lehetőségével is. Ülésből nagyon jó oldaltartású, szövet/bőr kárpitozású jár, talán legfontosabb elemként. A sofőrsegédek köréből ahogyan már említettem, a holttérfigyelő megvan, s a sebességkorlátozós tempomat is, távolságtartós azonban a Limitedhez nincs, táblafelismerő, automata távfénykapcsolás és sávelhagyásra figyelmeztetés a Visio csomaggal 150 ezer forintért kérhető, ezek egyaránt sokat segíthetnek a hosszú távú autózásoknál. A Renault friss, az 1.6 dCi-t nyugdíjazott és abból fejlesztett 1,7 literes dízele itt is szépen dolgozik, a kulcs-nélküli nyitó-indítórendszerrel egyetlen gombnyomás után elvégzi az autó a szükséges izzítást, önindítózást. A már AdBlue adalékos, azaz Blue dCi hidegen sem bántó hangú, bemelegedve és a jó zajszigetelésű utastérből pláne nem az. Automata váltó hozzá nincs, ha arra vágyunk, a szintén az idei modellévben érkezett 2,0 literes gázolajost kell választani. Bár a 6 fokozatú kézi váltó kissé hosszú utakon jár, a puha kuplunggal és az alapjáratról is nyomatékos dízellel városban is kényelmes a közlekedés, a hosszabb utaknál, amire igazán való egy dízel, pedig nincs sok haszna az automatának.

A 150 lóerős dízelnél sem szükséges több.

Ez is bőségesen elegendő menetdinamikát ad, ha számít, a 0-100-as sprint 10,3 másodperc alatt meglehet, a végsebesség 210 km/óra, de ami fontosabb: még a 160-180 km/órás utazótempó is kifejezetten kellemesen futható vele, a szabályos 130 pedig sétatempónak tűnik, szinte mosolyogtató, 5 liternél alig nagyobb fogyasztással. Országúti tempónál még inkább aszkéta a Talisman, 3 l/100 km értékkel is beéri, de a teljes teszt 5,5 l/100 km átlaga is teljesen korrekt. A Talisman Limited kiválóan mutatja, hogy ma egy szinte alap középkategóriás is gyakorlatilag minden igényt kielégít. 9 619 000 forintos listaára elsőre ijesztő lehet, de a konkurencia árait és a Renault alapból adott 5 év/150 000 km garanciájával már egyáltalán nem az, ilyen ellátmányú és kényelmű limuzint máshol drágábban mérnek. És persze kedvezmények is adódhatnak még, most például milliósokat ígérnek, de cégautó esetén mindig érdemes egy egyedi árat kérni, azokat ugyanis a legritkább esetben értékesítik listaáron.
Értékelés
Pozitív
Gazdag alapellátmány, értékarányos ár, kényelmes futómű, csendes, nyomatékos, takarékos dízel, tágas utas- és csomagtér
Negatív
Szűk síalagút, a Limited esetén eléggé kötött felszereltség, kissé hosszú úton járó váltó
Árak
Tesztmodell alapára
9 619 000 Ft (2019.12.12.)
Tesztautó ára
9 619 000 Ft (2019.12.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1749 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
340 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3-5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4849 mm
Szélesség:
1868 mm
Magasság:
1463 mm
Saját tömeg:
1518 kg
Össztömeg:
2157 kg
Tengelytáv:
2809 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
608 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1749 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
340 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
CO2-kibocsátás:
122 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3-5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2019.12.13. at 10:27
      Permalink

      Nyilván ezt most úgy kell érteni, hogy a legjobb cégautó-JELÖLT. Aztán mindenki a saját preferenciáit figyelembe véve vitatkozhat ezzel…

  • 2019.12.14. at 08:40
    Permalink

    Annyira irreleváns a véleményed ! :-)))
    Szánalomból készíttetünk neked agy topicot ,legyen a neve : csalfa-csacska-csírásodásai :DDDD
    Fetrengéses röhögőgörcsöt kapna aki csak olvassa !

    • 2019.12.14. at 09:58
      Permalink

      Te meg továbbra is általánosíts egy autó alapján, és ha lyukra futsz, az asztalt csapkodva követeld a gyártó csődjét. Már sokszor bizonyítottad, hogy “nagy” ember vagy, azt nem értem, a világot miért nem váltod már meg 😀

      • 2019.12.14. at 11:12
        Permalink

        Látom csak a retyóra mersz elmenni , aztán gyorsan vered a gépet(nyálad) :-DDDDD
        Spiritiszta autószerelő mester vagy :-)))
        Olaj helyett a verítékedben úszol te BILLENTYŰHUSZÁR (neked az a legnagyobb büntetésed , hogy önmagaddal kell együtt lenned) !!!

Vélemény, hozzászólás?