A legkényelmesebb McLaren mutatkozott most be

Kasmír kárpitozást is kaphat az eddigi legnagyobb és legkényelmesebb McLaren

Kicsit más oldalról közelített most a McLaren: ahelyett, hogy egy gyorsabb, keményebb, hibridhajtású autót mutattak volna, hoztak egy nyugodtabb kategóriában játszó túraautót, ami persze így sem lassú, és nem kevésbé sportos, mint a többi McLaren.

Négy autóra emelkedett most a McLaren modellkínálata, érkezett most egy újabb, mely nem a teljesítményét tükröző nevet kapott, egyszerűen GT-re keresztelték. A név természetesen egy túraautóra utal, már amennyire egy 612 lóerős, lényegében szupersportautót nevezhetünk annak. Ugyanis a McLaren GT bármennyire is a márka legkényelmesebb, legnagyobb és legbővebb csomagterét adó modellje, 3,1 másodperces 100-as sprintjével még mindig az autóipar élmenői közé sorolható. A GT így is a márka második leglassabb autója lett, bár ilyen sprintidővel a legtöbb utcai sportkocsinak még mindig nincs esélye, ugyanakkor most a hosszú távú kényelem volt a szempont.
Hirdetés
A McLaren GT összesen 570 liternyi csomagteret kapott, amiből az orrába is került, valamint az első ülések mögé. A hátsó szélvédő motorosan is nyílhat, alá két golftáska, de akár sílécek is elférnek. Hőre érzékeny poggyászt viszont ide ne tegyünk, ugyanis alatta dolgozik egy 4,0 literes biturbó V8-as motor, mely 620 lóerőt és 630 Nm nyomatékot termel nem kis mértékű hő mellett. A GT hasmagassága 110 milliméter, ami gombnyomásra 130-ra emelhető, ezzel elérve egy átlagos szedán hasmagasságát. Külső adottságain már látható, hogy más arányokkal dolgoztak, mint a többi modellnél, eleje és hátulja is hosszabb, az első "terepszöge" 13 fokra emelhető, amivel már a legtöbb fekvőrendőrnél nem lesz problémája. A 4,7 méter hosszú túraautó felépítése nem más, mint a márka többi modelljénél, vagyis monocoque vázra épül, melynek hátsó része karbonszálas erősítésű ötvözetből készül. Az utastér két fő részére eddig McLarentől sosem látott kényelmet biztosít, a felhasználható anyagok tekintetében kérhető bőr, Alcantara, de az év végétől már kasmír is, utóbbi sorozatgyártott autóban eddig sosem volt elérhető. 7 colos érintőkijelzővel kezelhető a multimédiás fejegység, melyhez 12 hangszórós Bowers & Wilkins hifirendszer kérhető karbonszálas anyagból készült mélynyomóval és kevlár közép hangsugárzókkal. Az 1530 kilogrammot nyomó McLarenhez a Pirelli P Zero sportabroncsai járnak hátul 21 colos felnikre húzva, ekkorákat egyébként még egy McLaren sem kapott, elöl pedig 20 colosak a könnyűfém felnik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?