A Lexus első elektromos autója európai töltőhálózattal csábít

Az UX300e a Lexus első tisztán elektromos modellje, amelyhez kiterjedt töltőhálózatot is ígér a gyár

A leendő UX300e vásárlóknak sok egyéb mellett a töltési lehetőségek miatt sem kell aggódniuk.

Európában a hálózatról tölthető autók számának növekedésével a nyilvános töltők száma lehet a villanyautózás térnyerésének fontos korlátja. Ennek a problémának megy elébe a Lexus, az első villanyautójuk mellé ugyanis kiterjedt európai töltőhálózatot is kialakítanak. A Lexus Töltőhálózat (Lexus Charging Network) elnevezés inkább praktikus, mint kreatív, de ez magára az ötletre is igaz, mivel így a kezdetektől megoldottá válik a más gyártók, illetve felhasználóik által már tapasztalt alulméretezett töltőhálózat problémája.
Hirdetés
A szolgáltatásnak köszönhetően a márka ügyfelei az autó átvételétől kezdve Európa legnagyobb nyilvános töltőállomás-hálózatához egyérintéses hozzáféréssel rendelkeznek majd, az országhatároktól függetlenül. Mindezt a Lexus Link okostelefon-szolgáltatás egészíti ki elérhető állomáskeresővel és az alkalmazáson keresztül történő azonosítással. Ha nincs kéznél az okostelefon, egy - a már megszokott flottás üzemanyagkártyákhoz hasonló - RFID chipes ügyfélkártya segítségével is azonosíthatják magukat a töltés megkezdéséhez a tulajdonosok. A felhasználónak tehát nem kell a helyszínen fizetnie a felvett energiáért, sem előzetesen szerződést kötnie a töltőhálózatok valamelyikével. A költségeket egy havi esedékességű összesített számla befizetésével egyenlíthetik ki, amely egy egyszerű és gyors megoldás. A Lexus Link alkalmazással a töltés megkezdésén túl távolból ellenőrizhető, illetve vezérelhető a töltési folyamat vagy az utastér hűtése, fűtése. A felhasználó ellenőrizheti a jármű tartózkodási helyét, a telefonján kijelölt navigációs célpontokat szinkronizálhatja az autó navigációs rendszerével. Az app továbbá szerviz- és karbantartási naplót is tárol, illetve emlékeztetőt is küld, ha szükséges.
Hirdetés
Az UX 300e akkumulátora 54,2 kWh kapacitású, a hivatalos adat szerint egy feltöltéssel 315 kilométer megtételére képes. 201 lóerős villanymotorjának köszönhetően 7,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet. A lemerült akkucsomag alig több mint 50 perc alatt éri el a 80 százalékos töltöttséget, amennyiben egyenáramú villámtöltőt használunk. Ekkor ugyanis akár 50 kilowattal is tölthetjük. Így nyugodtan kijelenthető, hogy az új Lexus vásárlóinak semmi miatt sem kell majd aggódniuk: nincs többé károsanyag-kibocsátás, van viszont helyette elegendő hatótáv, megfelelő sportosság, villámtöltési lehetőség, kiterjedt töltőhálózat, illetve mindezek megkoronázására szokatlanul magas, 10 évre vagy egymillió kilométerre szóló garancia, melynek feltétele mindössze évi egyetlen alkalommal a hivatalos szakszerviz meglátogatása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?