A luxusautók királya lett volna a 16 hengeres 7-es BMW

Működő prototípus igen, de szériaváltozat sajnos nem készült a V16-os BMW-ből

A nyolcvanas évek végén, az E32-es kódjelű 7-es sorozatból készült egy különleges prototípus, aminek nem csak a motorja, de a karosszériája sem mindennapi.

A downsizing korában a köbcentikkel együtt a hengerek száma is zsugorodik, a mai szigorú szabályozások miatt komoly harcot kell vívni egy V12-es motor létezéséért is. A nyolcvanas években viszont még egészen más szelek fújtak. A BMW-nél komolyan fontolóra vették, hogy csúcsmodelljükbe V16-os motort építenek, amellyel előnybe kerültek volna a Mercedes S-osztállyal szemben. A motor fejlesztésébe 1987-ben vágtak bele, a hatalmas erőforrás alapját a már meglévő V12-es (M70) egység adta. A plusz négy hengernek köszönhetően az űrtartalom 6,7 literre nőtt, a lóerők száma pedig 408 lóerőre duzzadt, ami nagy ugrást jelentett az akkori csúcsot jelentő ötliteres V12-es 299 lóból álló méneséhez képest. Az új modell persze nem maradt név nélkül, hivatalosan a 767 iL nevet kapta, mivel a nyújtott tengelytávú karosszériába szerelték a V16-ost, ám a gyár berkein belül “aranyhal” és “titkos hetes” néven futott a típus. A hűtőrendszernek a motor nem mindennapi méretei miatt már nem jutott hely az orrban, ezért (nem túl praktikus módon) a csomagtartóba került a hűtő. A megfelelő hűtés érdekében rács került a hátfalra, a hátsó kerekek fölé pedig optikailag igen csak véleményes kopoltyúkat szereltek. Az elkészült prototípust csak a BMW belső köreiben mutatták be, a modell viszont nem aratott osztatlan sikert, így gyártásba már nem került a különleges BMW, pedig a 767iL nem csak a bajor gyártónál, de az egész luxusautó piacon unikumnak számított volna.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?