Érdekes szabadalmat védetett le a Mazda az Egyesült Államokban: jó eséllyel ez lesz majd a Mazda MX-5 elektromos változatának az alapja!
Aki látott már MX-5 modellt bármelyik generációból, az pontosan tudja, hogy melyik Mazda sziluettje látható ezen a rajzon (Fotó: USPTO)
A Mazda okkal jelentette ki már több alkalommal is, hogy nem csinál elektromos MX-5 változatot, amíg nem tudják megoldani, hogy az autó könnyű maradjon, illetve a tömegének az eloszlása se tegye tönkre a vezetési élményt. Mert bár léteznek elektromos "sportmodellek", a legtöbb esetben továbbra is nehéz és unalmas konzervdobozokról van szó, feleslegesen sok erővel megspékelve, majd a világ összes biztonsági elektronikájával visszafogva. Ezzel szemben a Mazda "elektromos autó" néven levédetett szabadalma egy olyan, kétüléses villanyautó-elrendezést mutat be, amely több, kisebb akkumulátorral elméletben lehetővé tehetne egy a jelenlegi MX-5 generációhoz hasonló vezetési élményt.
Felülnézetből is egyértelmű, hogy ez nem egy középkategóriás SUV szeretne lenni (Fotó: USPTO)
Jól látszik a képeken, hogy az akkucsomagokat a hagyományos MX-5 motorjának helyén, illetve a két ülés között szeretnék elhelyezni a mérnökök, ezzel középen tartva az autó tömegközéppontját. A Mazda egyelőre nem erősítette meg, hogy ez lenne a terve a szabadalommal, vélhetően a túlegyszerűsített elnevezést is azért választották, hogy senkinek se tűnjön fel, hogy mire készülnek. A levédetett rajzok alapján azonban nem csak az elrendezés terén megy szembe az új MX-5 a modern villanyautó-sztenderdekkel: a képeken egyértelműen egy kis hatótávolsággal és legfeljebb átlagos teljesítménnyel rendelkező jármű látható. Ez azonban még mindig jobb választásnak tűnik, mint a vezetési élmény rovására beépített, nagyobb akkucsomag.
Ha a Mazda kitart a kis hatótáv és az értelmes teljesítmény mellett, hogy ne kelljen hatalmas akkucsomaggal elrontani, akkor még akár jó is lehet az elektromos MX-5