A Mazda6 lehet a SUV-mánia következő áldozata?

Az angoloknál annyira rosszul fogyott a Mazda6 a SUV-ok miatt, hogy végleg el is tűnt a kínálatból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába a jobb légellenállás, a kisebb fogyasztás, a több hátsó lábtér, a csekélyebb szervizköltség, a kombiként nagyobb csomagtér és a jóval jutányosabb ár, mindenki SUV-ot vesz a régi formák helyett. Ez okozta a Mazda6 vesztét is az Egyesült Királyságban.

Szomorúak lesznek azok a brit vásárlók, akik a piac ár-érték arányban egyik legjobb családi modellje, a Mazda6 mellett döntenének, erre ugyanis már nem lesz lehetőségük a továbbiakban. A korábbi években ugyanis alig tudták eladni a szedán és kombi formában kapható típust a kereskedők a szigetországban, mert helyette a CX-5 modellt választották a vevők.
Hirdetés
A Mazda6 méreteit minden téren utolérő, jóval frissebb technikán alapuló CX-60 bevezetésével azonban még egyértelműbbé vált a helyzet. Az európai számok alapján alig néhány hónap alatt, 2022 júniusától novemberéig több mint dupla annyit adtak el az új szabadidő-autóból, mint amennyi éves szinten fogy a Mazda6-ból. A klasszikus formájú családi modell ezért tavaly év végén eltűnt az angol weboldalról, a gyártó helyi képviselete pedig közleményében úgy fogalmazott: a CX-60 már kapható konnektoros hibrid és hamarosan érkező dízel változatára, illetve a CX-5 modellre kívánnak inkább fókuszálni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.01.27. at 06:06
    Permalink

    Azt mondom mint a varjú: car. 🙂
    Amúgy arról szóltak a pletykák, hogy a Cx-60 új, hátsókerekes platformjára jönne egy új típus, a 6-os utódaként. Akkor ebből nem lesz semmi?
    A közös padlólemez, hajtásláncok miatt pénzügyileg talán nem lenne buķó a dolog.

  • 2023.01.27. at 13:09
    Permalink

    túl nagy meglepetés nincs benne, 10 éves modellt foltozgatnak, várható volt hogy meg vannak számlálva a napjai a 6-osnak.
    elmúlt 1-2 évben már szánalmas 5 ezer db körüli éves darabszáma van európában, vége ennek a történetnek már.
    az se biztos hogy túl messze van mondjuk a hondánál és a mazdánál hogy felmerüljön az európai jelenlét feladása, olyan alacsony darabszámaik vannak a kontinensen.

    • 2023.01.28. at 10:24
      Permalink

      Te is kezded a baromságot? Az európai eladásoktól függ, hogy lesz-e új 6-os? Figyu, Accord is van, él és virul, hiába nincs Európában évek óta, új Mondeo is van, Lincoln-testvérmodellel, Kínának. Egyszerűen döbbenetes, hogy egyeseknek mintha nem létezne Amerika, Ázsia, Ausztrália meg Afrika. Vagy engem vettek palira anno a föciórákon, mikor ezekről tanultunk? A világlátás, mint olyan, az totál smafu?

      • 2023.01.28. at 20:20
        Permalink

        A jelek szerint igen, mert az Európai Accorddal ment a levesbe az amerikai Acura is.
        A mostani US Accordnak az a szerencséje hogy az USA piac (még) eltartja.
        Az Ausztrál meg Afrikai piaccal remélem csak viccelni akartál… Ezek desszertnek jók.

Vélemény, hozzászólás?