A Mercedes visszaesett, Vettel először nyert otthon
F1 Nürburgring: kórházban egy operatőr, elszabadult a lángra kapó Marussia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vettel eddig még nem nyert Német NagydÃjat, hát már ez is megvolt. De nem ment könnyen.
Az F1-szezon kilencedik versenyét rendezték a Nürburgringen. A Nordschleife 5148 méteres szakaszán bonyolÃtott Német NagydÃjat a háromszoros cÃmvédÅ‘, jelenleg is éllovas Vettel nyerte azután, hogy az idÅ‘mérÅ‘n még Hamilton volt a leggyorsabb. EsÅ‘ nem esett, sÅ‘t, kifejezetten meleg volt a Zöld Pokolban, a Mercedesnek odalett a korábbi Pirelli-elÅ‘nye. A szombati kvalifikáció szenzációja nem az volt, hogy Hamiltoné lett a pole, hanem az, hogy csapattársának, az egy hete Silverstone-ban diadalmaskodó Rosbergnek a Q2 jelentette a végállomást. Eltaktikázta a Mercedes, rosszul mérte fel a tapadási viszonyok változását, ennyi történt. Rosberg mellÅ‘l Vettel, mögülük Webber, Räikkönen, Grosjean és a Red Bullhoz igyekvÅ‘, a távozó Webber helyére pályázó Ricciardo várta a vasárnapi rajtot. A két Ferrari csak a negyedik sorra volt jó.
A startnál a két Red Bull faképnél hagyta Hamiltont, majd a 3. körben Massa kicsúszott és kiesett (a váltója ötödik fokozatban ragadt, ezért nem folytathatta). A verseny irgalmatlan gumitaktikáról szólt, arról, hogy a brit botrányt követően újfent kevlárpalástos Pirellikkel ki(nek az autója) hogyan bánik. Hamilton és Rosberg Mercedese ismét azt a formát mutatta, hogy egy körön baromi gyors, de versenytempóban messze elmarad a riválisoktól...
Két ijesztÅ‘ eseményt is hozott a nürburgringi száguldás: elÅ‘bb az elsÅ‘ kerékcsere során Webber autóján nem tudták rögzÃteni a jobb hátsó kereket, ami lependerülve és pattogva eltalált egy operatÅ‘rt (váll- és bordatöréssel szállÃtották kórházba), késÅ‘bb Bianchi Marussiájában lángra kapott a Cosworth-motor, s noha a tüzet eloltották, a szabályszerűen üresbe kapcsolt váltóval az út, a lejtÅ‘s út szélén hagyott kocsi elgurult, át a pályán, elképesztÅ‘en balesetveszélyesen. Be is jött a Safety Car, s hosszasan körözött a mezÅ‘ny elÅ‘tt.
Ezt persze az üldözÅ‘k köszönték, fÅ‘leg Räikkönen és Alonso, de végül "csak" a második és a negyedik helyig vitték. A Jégembert az ezúttal jó fiú és nagyon gyors Grosjean csapatutasÃtásra elengedte, ám Vettelt nem érhette utol - a regnáló világbajnok 26 éves szülinapjára nem csak Infinitit kapott, de megcsÃpte pályafutása 30., saját közönsége elÅ‘tti elsÅ‘ futamgyÅ‘zelmét is. És növelte az elÅ‘nyét összetettben, naná.
A Lotus bizonyÃtotta, hogy meleg idÅ‘ben és forró aszfalton az egyik, ha nem a leggyorsabb, a Ferrari továbbra is gyengélkedik. Räikkönen zsinórban 26. versenyén ért célba pontot érÅ‘ helyen, Grosjean négy, a McLaren két nullázás után gyűjtött ismét pontokat. Webber az utolsóról a hetedik pozÃcióba verekedte vissza magát, Hamiltonnak és Rosbergnek ezúttal csupán mellékszerep jutott. Tizedik - akárcsak Silverstone-ban - az a Hülkenberg lett, akivel állÃtólag szerzÅ‘dést bontott a csÅ‘dközelben szenvedÅ‘ Sauber, de a szezont még együtt töltik valahogy. Folytatás a Hungaroringen, július 26-28. között.
A Német NagydÃj végeredménye (Nürburgring, 5148 m, 60 kör)
- Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:41:14.711 ó
- Räikkönen (finn, Lotus-Renault) + 1.000 mp
- Grosjean (francia, Lotus-Renault) + 5.800
- Alonso (spanyol, Ferrari) + 7.721
- Hamilton (brit, Mercedes) + 26.927
- Button (brit, McLaren-Mercedes) + 27.996
- Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) + 37.562
- Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) + 38.306
- Rosberg (német, Mercedes) + 46.821
- Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) + 49.892
- Di Resta (brit, Force India-Mercedes) + 53.771
- Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso-Ferrari) + 56.975
- Sutil (német, Force India-Mercedes) + 57.738
- Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) + 1:00.160 p
- Maldonado (venezuelai, Williams-Renault) + 1:01.929
- Bottas (finn, Williams-Renault) + 1 kör
- Pic (francia, Caterham-Renault) + 1 kör
- Van der Garde (holland, Caterham-Renault) + 1 kör
- Chilton (brit, Marussia-Cosworth) + 1 kör
Kiesett
- Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) 22. kör
- Bianchi (francia, Marussia-Cosworth) 21.
- Massa (brazil, Ferrari) 3.
Leggyorsabb kör
- Alonso, 1:33.468, 51. kör
Az egyéni és a konstruktőri pontverseny állása
pilóta | pont | csapat | pont | |
1. | Vettel (német, Red Bull-Renault) | 157 | Red Bull-Renault | 250 |
2. | Alonso (spanyol, Ferrari) | 123 | Mercedes | 181 |
3. | Räikkönen (finn, Lotus-Renault) | 116 | Ferrari | 180 |
4. | Hamilton (brit, Mercedes) | 99 | Lotus-Renault | 159 |
5. | Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) | 93 | Force India-Mercedes | 59 |
6. | Rosberg (német, Merceses) | 84 | McLaren-Mercedes | 49 |
7. | Massa (brazil, Ferrari) | 57 | Toro Rosso-Ferrari | 24 |
8. | Grosjean (francia, Lotus-Renault) | 41 | Sauber-Ferrari | 7 |
9. | Di Resta (brit, Force India-Mercedes) | 36 | ||
10. | Button (brit, McLaren-Mercedes) | 33 | ||
11. | Sutil (német, Force India-Mercedes) | 23 | ||
12. | Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) | 16 | ||
13. | Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) | 13 | ||
14. | Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso-Ferrari) | 11 | ||
15. | Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) | 7 |