Hirdetés

A nagy utazó? Toyota Avensis teszt

Toyota Avensis 2.0 D-4D Travel Edition teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Belépő turbódízelével és "utazós", kedvezményes ellátmányával járt nálunk a középkategóriás Toyota. Akinek ez a verzió kell annak nyerő, varia azonban nincs!

Nem xenonok, csak vetítőlencsések, de erős fényűek a fényszórók, a futómű még a 205/60 R16-os abroncsokkal is feszes hangolású

Travel Edition – így hívják az Avensis tavaly kínálatba került különleges verzióját, mely egyszerre kíván gazdag ellátmánnyal és kedvezményes árral hódítani. Csaknem az összes motorral kínálják, mi a minden bizonnyal a legtöbb középkategóriás vásárlót érdeklő, belépő turbódízellel próbáltuk.

Jól olvasható, egyértelműen kezelhető a műszerfal. Jó pont, hogy az összes elektromos ablak le-fel automata, azaz egy érintésre automatikusan végigfutó

Természetesen a gazdag, kedvezményes áron kínált felszereléscsomag csak hab a tortán, az Avensisnek amúgy is bőven akad csábereje. A középkategóriában ma már nagynak aligha számító, 4,7 méter hosszú négyajtós utastere kellően tágas. Ülési – főkét elöl – feltűnően méretesek és kényelmesek. Hátul sem rossz ülni, főként, hogy a sík padlójú lábtér és a kellően széles, alig hangsúlyosan formázott hátsó ülés akár három felnőttet is gond nélkül elbír. A kidolgozás minősége első rangú, rossz úton is teljesen csendben van az anyagminőségével is korrekt, de különlegességeket azért nem mutató utastér. Ilyenre persze nincs is sok szükség, minden részletből sugárzik a korrektség, a kesztyűtartó és a sofőr bal térdéhez szerelt apró fedeles rekesz egyaránt flokkolt, azaz az oda tett cuccok zörgésmentesek. Az ajtózsebek is puhább műanyaggal béleltek, így azokban sem csúszkál minden ide-oda. Igaz, erre csak elöl lenne lehetőség, a hátsó ugyanis mindössze egy palacktartó, melybe az elsőhöz hasonlóan fél literes flaska fér.

Elöl-hátul jó a helykínálat, kényelmesek az ülések, hátul az utastér padlója teljesen sík

Kielégítő méretű, finoman kárpitozott, de az utastér felé csak szűk átjáróval bővíthető a primitív, a térbe hajló zsanérozású ajtóval fedett csomagtér

Négyajtós karosszériával komoly csomagtér-trükköket nemigen lehet alkotni – a Toyota sem tesz ilyet. Az alapesetben 509 literes üreg a hátsó ülés 2/1 arányú támladöntésével bővíthető, az ülés így lépcsőt alkot az amúgy is meglehetősen szűk utas-/csomagtéri átjáróban, itt bizony csak kisebb pakkok, lapra szerelt bútorok férnek el. Jó pont viszont, hogy van síalagút, így négy fős síeléseknél mindenki kényelmesen ülhet még a sílécek társaságában is.

Aki ismeri az Avensis motorpalettáját, az bizony tudhatja, hogy a tesztautót is hajtó 126 lóerős 2,0 literes turbódízel a kínálat legkisebb teljesítményű egysége. Nyomatéka azonban az összes benzinesénél komolyabb, 310 Newtonmétere 1800-2400 1/perc között élvezhető, így aztán menetdinamikája is elismerésre méltó. Az alap gázolajos 9,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra és akár 200 km/órás végsebességet adhat. Mindeközben kombinált fogyasztási értéke 5,4 l/100 km, kilométerenkénti szén-dioxid emissziója 141 gramm/kilométer. Nem csak paramétereivel, karakterisztikájával, járáskultúrájával is megnyerő a D-4D. Alapjárata halk, csupán minimális rezonanciájú. Nyomatékleadása nagyon egyenletes, akár már 1200 1/perctől terhelhető, így passzol hozzá a meglehetősen hosszúra áttételezett, az autópályás 130 km/órás tempónál, hatodik fokozatban 2400 1/perc alatti főtengelyfordulatot adó váltómű.

Sok praktikus részlet vezethető fel, a műszerfali rekeszek flokkoltak, a könyöklő

Rádió- és telefonvezérlős a kormánykerék, de tempomat nem érhető el a dízelmotoros Travel Edition Avensishez

Noha az Avensis minden kezelőszerve (kuplung, fék, váltó) precíz szerkezet, kivétel nélkül kissé hosszú úton járnak, így a vezetés, főként városban, kissé munkásnak érezhető, főként, hogy rossz úton a futómű is a kelleténél többet mozgatja a karosszériát. Jó úton vagy autópályán, azonban nagyon elemében van és a Travel Edition felszerelésnévhez hűen, kiválóan utaztat. Zajszigetelése kimagaslóan jó, egyenesfutása hibátlan és még étvágya is visszafogott, tesztátlagunk mindössze 2 deciliterrel volt a gyári érték felett, azaz 5,6 l/100 km értéket mértünk, országúton nem kunszt 5 l alatti értéket elérni és némi óvatossággal városban is ki lehet jönni 6 literből.

Magas tempónál is feltűnően csendes és takarékos az Avensis, rossz úton viszont erőteljesen zötykölődik

Szabvány 2DIN, azaz dupla-rádió méretű az érintőképernyős, USB-csatlakozót is adó navigációs egység. Elegánsabb lett volna az USB-aljzatot egy rekeszbe tenni

Miként a cikk elején említettük a listaárához mérten 200 ezer forintos kedvezménnyel mért Travel Edition alapellátmánya csak hab az Avensishez, ám erre kétségtelenül szükség is van. Ugyanis hiába kiváló és elődjénél karakteresebb modell a harmadik generációs Avensis, még mindig nem elég extravagáns ahhoz, hogy pusztán létével tömegeket vonzzon magához.

A Sol ellátmányhoz mérten mindössze 245 ezer forint felárért, azaz a 2.0 D-4D motorral akciósan 7 540 000 forintért kínált, sok egyéb mellett érintőképernyős navigációt, tolatókamerát és 16 colos könnyűfém felniket adó Travel Edition csomag azonban valóban sokakat megnyerhet, hiszen ilyen dinamikus, erőteljes dízellel és ehhez hasonlóan gazdagon (az említetteken túl temérdek más mellett 2 zónás légkondival, 7 légzsákkal, ESP-vel, Bluetooth-kihangosítóval és távirányítós, MP3-olvasós, USB-csatlakozós audiorendszerrel is) felszerelt középkategóriás nincs sok a piacon. Ám meg kell jegyezni, hogy az Avensis akciós ajánlatával sem egyedülálló ajánlat s aki esetleg szeretné maga specifikálni autóját, például az utazós konfigurációhoz tempomatot vagy elektrokróm belső tükröt is áhítana, az könnyen más márkához csábulhat, ugyanis a Toyota ma is köti magát a csakis csomagokkal felépíthető ellátmányhoz. Ára pedig csak neves, német vagy japán konkurenseihez mérten kedvező, a koreaiak vagy a franciák bizony alá ajánlanak.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?