Hirdetés

A nép több mint fele nem is tud a villanyautókról

Az amerikaiak 60 százaléka még teljes benzingőzben él

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy amerikai felmérés szerint az USA lakosságának 60 százaléka nem hallott a villanyautókról, vagy hallott, de nem ismeri őket. Mi lehet itthon?

Az e-Golf, az e-up! és a hozzájuk hasonló, forgalomba beleolvadó villanyautók nyilván nem igazán népszerűsítik az elektromos hajtást

2557 embert kérdezett meg az USA-ban az Altman Vilandrie & Company (AVC) a villanyautókról. A válaszok összesítéséből az a meglepő eredmény született, hogy az ottani lakosok 60 százaléka vagy nem is hallott a villanyautókról, vagy alig tud róluk valamit. Pedig odaát nagyobb arányban vannak jelen az utakon, mint itthon, ám a jelek szerint az átlagemberekhez nem jutott el ezek híre. A villanyautótémában jártasak sem látják túl rózsásan az elektromos járművek helyzetét, hiszen a megkérdezettek 85 százaléka nem is tervezi elektromos autó vásárlását, mégpedig a töltőhelyek hiánya miatt.

A BMW i3 és az i8 már külsőleg is eléggé kitűnik a tömegből ahhoz, hogy az emberben felmerüljön a kérdés: ez meg mi?

Hirdetés

Szintén sokan, a válaszadók 83 százaléka gondolja úgy, hogy a villanyautók drágák, és 74 százalékuk a töltési idő hosszúsága miatt nem tudna együtt élni egy elektromos modellel. A felmérés készítői szerint több lehetőséget kell biztosítani az autótulajdonosoknak, hogy megismerjék és kipróbálják a villanyautókat, valamint olcsó modelleket is piacra kell dobni. A Tesla Model 3 és az ennél is olcsóbb elektromos autók piacra kerülése megsokszorozhatja e járművek elfogadottságát és piaci részesedését. Gondolhatjuk, hogy ha az USA piacán ez a helyzet, akkor a hazai, még inkább árérzékeny és zömében használt járművet vásárló autósok hogyan vélekednek a villanyautókról.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 22:55
    Permalink

    A másik fő probléma a hosszú töltésen kívül még az : pl Tesla S 100PD esetében hogy 113.000 usd és arra hivatkoznak hogy azért ilyen drága mert drága az aksi bele … de az aksi csak 40.000 usd . Ráadásul a Tesla éppen 2016 ban kezdett el sírni hogy autónként van 5.000 usd vesztesége … hááátt peeerssszeee 😀 . Ráadásul mindezt úgy hogy saját értékesítő hálózata van szóval nem magáncégek fölözik le a kisker hasznot hanem maga a gyár …

    Egy autó gyár könnyedén tud költségszámlákat kreálni és a horror nyereséget veszteségbe fordítani … alapít pár fejlesztő céget ami a kocsihoz ezt meg azt fejlesztget aztán elírja oda a nyereséget … mint ahogy a Tesla is csinálja a napelem gyárával …

    Hát ezért ilyen drágák az autók nem csak a Tesla hanem mind … előállítási költsége a listaár kb 1/5 -1/10 ” attól függ prémium liga vagy nem ” a többi haszon és adó …

    A probléma fő forrása szerintem itt van …

  • 2017.10.27. at 22:55
    Permalink

    Igen ,sajnos igazuk van .Drága és macerás használni még akkor is ha a szervizelésre csak ritkábban van szükség.A fő probléma,hogy kedvező pénzügyi konstrukció nincs kitalálva és addig nem is lesz míg egy csepp olaj van.

Vélemény, hozzászólás?