A Nissannál a bioetanolban is hisznek

Bioetanolt használó üzemanyagcellát fejleszt a Nissan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Különleges rendszert fejlesztenek a Nissan emberei, autóban ilyennel még nem találkozhattunk. Az üzemanyagcellát gondolták egy kicsit tovább, bioetanolt használnának.

Újabb alternatív hajtástechnológián dolgoznak a Nissan mérnökei, eddig ilyen megoldást más gyártótól még nem láthattunk. Nem is a rendszer különleges, inkább a felhasználni kívánt anyagok. Az alapötletük ugyanis – a Toyotának köszönhetően - már sorozatgyártásban is kapható üzemanyagcellás technológia, ezt dolgozzák át úgy, hogy ne hidrogént, hanem bioetanolt kelljen tankolni. A rendszer szíve az SOFC (szilárd oxid üzemanyagcella) technológiát alkalmazó e-Bio üzemanyagcella, ami tulajdonképpen ugyanúgy hidrogénnel működik, mint az eddig ismert rendszerek. Annyi különbséggel, hogy a hidrogént is az új rendszer állítja elő, méghozzá a beletankolt bioetanolból. A folyamat további részeként a hidrogénből elektromos áram generálódik, a folytatás pedig egyértelmű. A Nissan mérnökei abból a felindulásból fogtak a bioetanol felhasználásához, hogy a jövő Nissanjai még kevesebb károsanyagot bocsássanak ki, hiszen rendszerszinten az üzemanyagcellás autó sem zéró emissziós. A bioetanol felhasználása az autókban már nem új találmány, főleg Amerikában és Ázsiában tankolnak ilyet sokan, mert vele a benzinmotor magasabb hatásfokon dolgozik, ugyanakkor károsanyag-kibocsátása kisebb, mint benzinnel.
Hirdetés
A hírek szerint a Nissannál nem csak az alternatív hajtáson dolgoznak, meglévő elektromos hajtásukat is továbbgondolnák. Mivel szép sikert arattak a Leaffel és a crossover kategóriában is meghatározó szerepük van, úgy gondolták, egyesítik a kettőt. Egy, a Nissan zéró emissziós részlegének vezetőjével, Gareth Dunsmore-ral készült riportból kiderült, hamarosan érkezhetnek az elektromos crossoverek a Nissantól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:19
    Permalink

    Én simán el tudnám hinni azt is hogy amilyen intenzíven védik a csalókat ők maguk is azok a Kempelen meg ez a görény is, na persze hihetőbb a megnyilvánulásaikból hogy VW tulajdonosok akik beleélveznek a gatyájukba mikor hajtják a visszatekert órás koromokádóikat vagy széthulló benzines romjaikat.
    Tipikus hazudik önmagának is fajta emberek ezek, akik még büszkék is rá.
    Nekem is van jó ismerősöm VW szerelő aki ugyanúgy éltette a németek múlt korszak béli produkcióit, aztán elkezdett magához térni mikor az újabbakhoz kellett nyúlni.
    Tipikus emberi butaság ha saját magának sem ismeri el a hazugságot, hanem valamiféle elméletet gyárt rá hogy jó színben tüntesse ki a család kedvencét, na a görény is valaki ilyen :))))))))

  • 2017.10.28. at 04:19
    Permalink

    Persze, tulajdonképpen meg lehet ezt bűnözői szemszögből is közelíteni – nyilván Görény így gondolta, és ha így nézzük, akkor nagyon is megvolt a tudása a csaláshoz a VW-konszernnek, mivel ők ki tudtak fejleszteni egy csalószoftvert, a többiek meg nem. Ez is egyfajta megközelítés – a Kempelen-ivadékoknak így jár a (nem létező) agya:)

    Emlékszem, Kempelen is méltatta emiatt a VW-t, hogy ezt véghez tudták vinni. Nincs mit tenni, ezeknek ilyen az értékrendjük:)

  • 2017.10.28. at 04:19
    Permalink

    Figyelj agyalap ha kicsit is járatos lennél az autótechnika világában na persze nem autósblog szintjén koppanna a kis fejedből az apró agyad mert rádöbbennél hogy kibuggyan a német autó valóság úgy ahogy az fosvágen emissziós csalás is ami odacsapott nekik.
    A tények megmutatták hogy mit tud a szaros német ha másokkal szemben produkálnia kell, nem kell hogy szajkózzam a valóságot.
    Te kis görény a nem létező tudásoddal a példaképeid a Winterkorn fajták hamarosan börtönbe kerülhetnek az emberek becsapásai végett.
    Te nem csak buta vagy hanem büdös féreg is.

  • 2017.10.28. at 04:19
    Permalink

    [i]“Nem maga a csalás ténye hanem egy óriáskonszern tudáshiánya ami miatt leszarozom a VW konszernt”[/i]

    Na ezért vagy te egy szellemi atomcsapás, az emberi butaság csimborasszója, egy magyar farok, aki a netről leosztja az észt annak a szürkeállománynak, amelyiknek a szellentését sem közelítheti meg. Drága jó istenem, mit vétett az emberiség, hogy ilyen encore féle idiótákkal nehezíted az életét?
    B+ encore, te kegyetlenül buta alak vagy.

  • 2017.10.28. at 04:19
    Permalink

    Ja nem is arra reagáltam hanem az emberi hülyeség részére, de nem csak felhasználói részről hanem bizonyos gyártók nagyképűség generátora akaszt ki.
    Pl: VW dízel botránya, az hogy más gyártónak nem kellett csalószoftver ahhoz hogy ne kormoljanak autóik, még ha nem is teljesítik azok sem a közúi elvárhatót.
    A VW nem tudott akkor csalószoftver nélkül semmilyen szinten sem olyan dízelt gyártani ami meg tudott volna felelni az akkori környezetvédelmi előírásoknak hiába tudta ezt rajta kívül mindenki.
    Nem maga a csalás ténye hanem egy óriáskonszern tudáshiánya ami miatt leszarozom a VW konszernt, és ez nem csak az emberi egyén butasága hanem európai motorfejlesztő mérnökcsapat(ok) butasága.

  • 2017.10.28. at 04:19
    Permalink

    Szerencsére a belső égésű motort itt mellőzi a Nissan, és ezzel a tankban lévő hidrogén tárolása miatt felmerülő robbanásveszélyt is kiküszöböli, legalábbis vélhetően.
    A Honda Clarity és a Toyota Mirai egyetlen veszélyét ebben látnám.
    Jó hogy a japánok azért a toppon vannak, Európa meg zárkózhat, vagy jó nagyot zakózhat.
    Az amerikai etanolos belső égésű motoroknak meg szerintem semmi jövőjük már.

  • 2017.10.28. at 04:19
    Permalink

    [i]“mert magas hatásfokon dolgozik, ugyanakkor károsanyag-kibocsátása elenyésző a hagyományos üzemanyaggal működő autókéhoz mérten.”[/i]

    Ez így a teljes hülyeség kategóriájába szépen bele is fér. Az etanol nem dolgozik semmilyen hatásfokon mert az a motor tulajdonsága nem az üzemanyagé, ráadásul az etanollal hajtott belsőégésű motor hatásfoka semmilyen lényeges eltérést sem mutat a benzinnel működőéhez képest.
    Az etanollal működő belsőégésű motoros járművek szennyezésével kapcsolatban meg egy sok évvel ezelőtti hiradórészlet jut eszembe ami egy offroad fesztiválról tudósított, az egyik résztvevő agyhalott idióta széles vigyorral a fején lelkesen magyarázta a riporternek hogy azt képzelje el, hogy az ő terepjárója márpedig etanollal megy és így a kipuffogón csak meleg levegő jön ki és ez milyen zseniális és hogy ezért ő tulajdonképpen védi a környezetet.
    Igaza volt Einstein-nek, az emberi idiotizmus biztosan végtelen.

Vélemény, hozzászólás?