A Porschénak már gyárt, a Formula E-nek beszállít majd a Hankook

Fizetett hirdetés

Elektromos csúcsautókra készítenek prémium gumikat

A Hankook már most meghatározó szerepet játszik a jövő abroncsainak kifejlesztésében: a 2022-23-as szezontól a Formula E beszállítója lesz, de a Porsche Taycan abroncsait jelenleg is a cég gyártja.

Ma még csak egy viszonylag szűk szegmense a teljes piacnak a villanyautóké, azonban az biztos, hogy piacrészük egyre Ma még az autópiac csak egy viszonylag kis szegmensét képezik az elektromos autók. Az azonban biztos, hogy részesedésük egyre csak növekszik, így aki most megveti a lábát a piacon, az vélhetően jól felkészült a jövőre. Ugyanez igaz az elektromos autók abroncsaira is, márpedig a legnagyobb Ázsián kívüli üzemét hazánkban, Rácalmáson magáénak tudó Hankook a közelmúltban két komoly mérföldkövet is kipipálhatott.
Hirdetés
Az egyik meghatározó projekt a Formula E-hez kötődik, ugyanis a Hankook Tire & Technologyt érte az a megtiszteltetés, hogy a versenysorozat hivatalosa abroncsbeszállítója lehet. Az együttműködésnek köszönhetően a 2022-23-as szezontól láthatunk Hankook abroncsokat a Formula E futamjain.
A versenygumikon túl, a Hankook természetesen utcai elektromos autókhoz is kínál abroncsokat. Az új Ventus S1 evo3 ev abroncs pedig a Center of Automotive Management (CAM) által a világ leginnovatívabb új autójának választott Porsche Taycan gyári szerelésű abroncsa is egyben. Ez azért nagy szó, mert egy elektromos autó, pláne egy nagy teljesítményű elektromos autó abroncsának a megszokottnál sokkalta komolyabb elvárásoknak kell megfelelnie. A Porsche első elektromos autójának számító Taycan esetében kiviteltől függően az abroncsoknak 625-761 lóerőt és 850-1050 Nm nyomatékot kell az útra vinnie. Mindezt ráadásul úgy, hogy az erő a belső égésű motoros autókhoz képest sokkal gyorsabban jelentkezik a kerekeken, és így az abroncsokon is. Egy elektromos autó abroncsától persze nemcsak azt várjuk el fokozottan, hogy az útra tapassza a járművet, hanem azt is, hogy legyen gyakorlatilag „néma” a motorzaj nélküli autóban, és a minél nagyobb hatótáv elérése érdekében alacsony gördülési ellenállással rendelkezzen. A Taycanra is kerülő Ventus S1 evo3 ev alapvetően az S1 evo3 elektromos autókra való változata, így vázát hozzá hasonlóan a nagy szilárdságú acélövek és a végtelenített aramid-hibrid bandázs adja. Erre egy különleges, magas szilikatartalmú szintetikus keveréket húznak, 4 hosszanti mintaárokkal, amelyek közül a külső a vizes úton való tapadás és irányíthatóság érdekében keresztirányban eltolt.
Hirdetés

Az elektromos sportautók abroncsai az átlagosnál jóval nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, így a Hankook mérnökei a pereméket speciális technológiával erősítették meg. Ennek köszönhetően az oldalfal merevsége még nagy sebesség mellett is pontos kormányozhatóságot tesz lehetővé. „A Porsche Taycan abroncsának létrehozásával a fejlesztőcsapatunk teljesen új szintre lépett, és büszkék vagyunk az eredményre. Az autóipari gyári elsőszereléssel foglalkozó mérnökök számára egy efféle fejlesztés sajátos kihívást jelent. Egy ilyen nagy teljesítményű sportautó esetében össze kell hangolni a különböző teljesítménymutatókat, amihez kiemelkedően magas szakértelem és a legújabb technológia szükséges” – magyarázza Klaus Krause okleveles mérnök, a Hankook Európai Kutatási és Fejlesztési Központjának vezetője. A Porsche Taycan villanyautók különleges igényeihez a Hankook fejlesztői egy optimalizált vulkanizációs folyamatot is kialakítottak, amely a normál abroncsokénál kisebb hőfokon, de dupla annyi ideig tart, ami sokkal stabilabb molekuláris kötéseket hoz létre. Ennek eredményeként a Ventus S1 evo 3 ev 30%-kal tartósabb, mint egy átlagos összetételű abroncs. Emellett a kopásállóság is 5%-kal növekedett, míg a gördülési ellenállás értéke 13%-kal javult. A magas szintű mérnöki munkát és a gondos tervezést precíz gyártási folyamatok követik - nem máshol, mint a Hankook magyarországi gyárában, Rácalmáson.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?