A Porschénál nem állt meg az élet a ’80-as években

Újabb darab a Porsche Múzeum kollekciójából, az 1984-es aerodinamikai fejlesztés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az 1973-ban bemutatott harmonikalökhárítós 911-es és a klasszikus szériát 1989-ben váltó 964 között lassan, de haladt a fejlesztés.


1973 nagyon fontos év volt az 1963-ban startoló Porsche 911-es szériának. A kocsi innentől 16 évig ugyanazzal a kasztnival készült: műanyag lökhárítókkal, amik egy 5 mérföldes koccanást is ki kellett bírjanak az amerikai szabványok szerint. A kocsi vonalai nem változtak, csak kiegészültek a lökhárító alakváltozását tűrő harmonikaszerű elemmel. A 2.7-es motort 1977-ben váltotta a 3,0 literes, azt meg 1984-ben a klasszikus széria légvégéig kínált 3.2-es. A Carrera történetébe itt kapcsolódik be ez a kis videó. Már a harmadik abban a sorozatban, amivel a Porsche gyári múzeuma kedveskedik nekünk. Volt a vizes V8-cal szerelt 911-es, meg a Boxster tesztautó és most ez az áramvonalas kupé.
Hirdetés


Így utólag, a 911-es több évtizedes karrierjét elnézve furcsának hat a fejlesztés mai mércével lassú üteme, de az biztos, hogy mindig a kor színvonalát meghaladó kocsi volt a leghíresebb Porsche. Ereje, kialakítása mindig az újabb kihívásokra reflektált, a vásárlói igényeken felül a konkurensekre, a szigorodó környezet- és ütközésvédelmi előírásokra. A 911-es klasszikus szériáját 1989-ben váltotta le a 964-es kódú integrált lökhárítós, a korábbinál jóval áramvonalasabb utód. Motorja is új, de a legnagyobb változás, hogy egészen az érkezéséig nem spirálrugókon, hanem torziósokon pattogtak a 911-ek - pont ahogy az ősének tekinthető VW Bogár is.

A 964-es légzsákkal és ABS-sel egy újabb, puhább kor gyermeke már, ami persze nem feltétlenül rosszat jelent, hanem kezesebb és megengedőbb viselkedést, jobb hétköznapi használhatóságot. Ez az 1984-es áramvonalas kupé már előrevetíti az utód formáját. Rajta van az integrált lökhárító és a szinte teljesen zárt felni is. Bár technikailag ugyanaz, mint a korabeli széria Carrera, azzal szemben 0,27 a légellenállási együtthatója, nem pedig 0,4. Hogy ez mennyire jó érték, azt azzal lehet talán a legjobban szemléltetni, hogy a ma csúcstechnikáját képviselő BMW i8 alaktényezője 0,26.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?