A Priusnak már az akkuja is zöld

Nem vész kárba a hibridek NiMH akkumulátora

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fontos problémát oldott meg a Toyota: a hibridek NiMH akkumulátorának nikkelje ezentúl nem az acélgyártásban hasznosul, hanem újra akkumulátor készül belőle.

A Toyota kidolgozott egy olyan módszert, amelynek keretében újrahasznosításra kerülnek a hibrid autókban használatos NiMH akkumulátorok. A telepekből kinyert nikkel eddig nem az értékének megfelelően volt kezelve, az acélgyártásban került feldolgozásra, de az új megoldással immáron sokkal hasznosabb végeredmény születik: a rossz akkumulátorból ismét jó akkumulátor készülhet.

A folyamat többlépcsős. A Toyota legyártja az autót, amely a kereskedőhöz, majd a vevőhöz kerül. Használat után, a bontásra ítélt autóból kiszerelik az akkumulátorokat, előkészítve a feldolgozáshoz. Ezt követően a Toyota Chemical Engineering veszi át a stafétát, ahol megtörténik a válogatás és a feldarabolás. Innen kamionokkal a Sumitomo Metal Mining telephelyeire kerül a veszélyes anyag - ügyelve az üresjáratban történő fuvarok elkerülésére -, ahol először finomításra, majd feldolgozásra kerül a nikkel-hidroxid. Az utolsó lépcsőfok maga az új akkumulátor gyártása, amelyet a Premearth EV Energy (PEVE) végez. A kör a Toyota autógyárral zárul, amely az akkumulátort egy új autóba szereli be, és innentől újra kezdődik minden elölről.
(az ábra PDF formátumban innen letölthető)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?