A ralipályán is van értelme a hibridnek? A Ford szerint igen!

A Ford és az M-Sport a Pumából faragott plug-in hibrid raliautót

Közúton elsősorban az emissziócsökkentés a villamos segítség célja, versenypályán inkább a bármikor elérhető elektromos teljesítmény jön jól, amiért a plusz súlyt is érdemes bevállalni.

A rali-világbajnokságon kell helytállnia a Puma Rally1 néven futó típusnak, ami a jövő évtől látható a versenypályákon. A Ford és az M-Sport közös “gyermekét” már idén leleplezték, a Goodwood Sebesség Fesztivál nézői pedig már mozgás közben is láthatják a modellt. A legnagyobb újdonság a hibrid hajtás, ami a hétköznapokban egyet jelent az üzemanyag-megtakarítással. Ez persze nem igazán szempont versenyzés közben, de a villanymotor azonnali teljesítménye és nyomatéka versenyhelyzetben kifejezetten előnyös.
Hirdetés
A rendszer az utcai autókéhoz hasonlóan működik, az amúgy veszendőbe menő mozgási energiát (például fékezéskor) elektromos árammá alakítja, amit eltárol az akkumulátorban. Ezt az energiát verseny közbeni gyorsításra vagy a futamok közötti időben kisebb távok megtételére használja. A töltési idő egészen csekély, mindössze 25 perc alatt teletölthető az akku, amit a nagy terhelés miatt levegő és folyadék is hűt. A Puma motorterében egy 1,6 literes EcoBoost egység dolgozik, ezt egészíti ki a 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor, az akku kapacitása 3,9 kWh. Több más gyártóhoz hasonlóan Ford is az elektronokban látja a jövőt, ami jól prezentálható a raliautón keresztül. Ezen kívül teszteléshez is használják a versenypályát, számos olyan újítás szivárgott már át szériagyártású Fordokba, amit elsősorban versenyzéshez fejlesztettek. A márka célja, hogy 2030-ra minden modelljük elektromos legyen, ez a dátum pedig már nincs is messze.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?