A Saab szerint két turbó jobb, mint egy

Dízel fronton erősít a Saab

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dupla turbóval készíti fel az Euro 5-re a 9-3-as dízelmotorjait a Saab, ezen kívül a 9-5-ösben először kínál dízelt összkerékhajtással.

Úgy tűnik a szigorú Euro 5-ös előírások teljesítése csak az 1,9-es dízel biturbó változatával lehetséges, ezért az új modellévtől csak ilyeneket kap a Saab 9-3-as. Az alapváltozat 130 lóerős, a középső 160 lóerős, a csúcsváltozat 180 lóerős. A fejlesztés 18 hónapja alatt a megnövekedett teljesítmény ellenére sikerült átlagosan 12 százalékkal csökkenteni a szabványos átlagfogyasztást. A vezérlő számítógép átprogramozásán kívül a váltóáttételeket is az új teljesítményhez igazították. Ezzel párhuzamosan vezérelt generátort kapott az autó, a padló burkolásával csökkentették a légellenállást. A benzinmotoroknál 7 százalékkal csökkent a szabványos fogyasztás.
A Saab 9-5-ös kínálata 1,6 literes, 180 lóerős benzines turbómotorral gyarapodik az új modellévre. Ezen kívül a kétliteres, biturbó dízelmotor az XWD összkerékhajtással is választható lesz. A kétliteres turbómotornak egy E85-tel is üzemelő változatával bővült a kínálat, a 220 lóerős teljesítményű, 350 Nm nyomatékú négyhengeres első- és összkerékhajtással is kérhető. Az automatikus váltóval szerelt modellekhez új, távolságtartó tempomat is rendelhető, amely a 0-180 km/h-s sebességtartományban képes követni az előtte haladó autót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?