A Skyactiv még itthon is repíti a Mazdát

Mazda: rekordnövekedés Magyarországon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 100 autónál többet értékesítő márkák között 2013-ban a Mazda bizonyult a legeredményesebbnek. Az idei kilátásaik is reményteljesek.


A 2013-ban 5,8 százalékot bővülő magyar autópiacon a Mazda 76,34 százalékot növekedett, amivel a 100 autónál többet értékesítő márkák között a legeredményesebbnek bizonyult. Az importőr 0,61 százalékpontos piaci részesedés emelkedésével (0,92-ről 1,53 százalékra) egy kihívásokkal teli környezetben tudta meghaladni az előzetes elvárásokat, így elérve ezt a jelentős növekedést. A számok még kedvezőbben alakultak, ha a kereskedőkhöz kiszállított autók mennyiségét tekintjük; nemcsak 1000-nél több autó került nagykereskedelmi értékesítésre, hanem ez a szám mintegy 2,5-szerese az előző évinek - áll a Mazda Motor Hungary sajtóközleményében. A legsikeresebb természetesen az új Skyactiv technológia elemeit, illetve a Kodo dizájn vonalait hordozó három modell, a Mazda6, a Mazda CX-5 és az új Mazda3 volt. Ahogy a márka, a Mazda6 is rekordot döntött: 462 db-os eladásával (9,01 százalékos piaci részesedés) a hagyományos flottamodellek után a D-szegmensben a stabil 4. helyet foglalta el, sőt, augusztusban kategóriavezető volt. A Mazda CX-5-nek sikerült megelőznie a kategóriájában mércét jelentő népszerűségű VW Tiguant is. Az új Mazda3 erősen nyitott; a piaci bevezetés után 3 hónappal a magyarországi kereskedők megrendelték a 12 hónapra tervezett eladási mennyiséget.
Hirdetés
"A 2013-as év abszolút fordulatot hozott a Mazda életében – a hazai történetünk rekordnövekedését nem érhettük volna el az új Skyactiv modelljeink nagy vonzereje és a kiváló márkakereskedői hálózatunk nélkül" – mondta Együd Tibor, a Mazda Motor Hungary Kft. ügyvezetője. Az idei várakozások is reményt keltőek: "2014-re legalább 20 százalékos növekedést jósolunk, amellyel meghaladjuk az 1000 db-os regisztrációt, és ezzel ismét megközelítjük a 2 százalékos piaci részesedést. Az új Mazda3 sikere segítségünkre lesz ebben, miközben kereskedői hálózatunkat tovább erősítjük" – tette hozzá Gyuricza Gábor értékesítési vezető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 14:45
    Permalink

    Azért azt javaslom , mielőtt ilyen nagy ívű fogadásokat teszel , egy kicsit jobban tájékozódj .
    A Mazda új technikája remek alternatíva azoknak akik idegenkednek a divatos ” down sizing ”
    és a hibrid technikától . Az új hármasból már több száz darabot lekötöttek itthon is előre .

  • 2017.10.29. at 14:45
    Permalink

    Gyerekek! 100 eladott autó után eladni 500-at az már valami. Amúgy meg semmi. Tipikus esete annak, amikor a menedzserek megmagyarázzák a nagy semmit.
    Erről tényleg kár cikket írni.

  • 2017.10.29. at 14:45
    Permalink

    1 év cimbi! Ennyi idő fog eltelni maximum a Mazda lufi kipukkadásáig. Majd térjünk vissza rá, komoly összegben fogadnék rá.

    Jó autók ezek, de amit ez a márka piacra tol, az sajnos kevés. Egyszerűen önmaga korláta.

  • 2017.10.29. at 14:45
    Permalink

    Külsőre nagyon szépek a Mazdák a skyactiv technológia pedig high tech műszaki megoldások sora.
    Remélem,hogy nem adják fel az önállóságukat,mert csak úgy dominálhat a japán üzletpolitika.

Vélemény, hozzászólás?