Alapáron jár a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó, ami felárért sport funkcióval bÅ‘vÃthetÅ‘, ez kormány mögötti füleket és Sprint funkciót ad
A 2014 és 2021 között futó négyes esetén is sikeresnek bizonyult a Gran Coupé, Ãgy a BMW érdemesnek találta a tÃpust önmaga folytatására. A forma alapvetÅ‘en maradt a régi, ereszkedÅ‘ tetÅ‘vonal, elnyújtott far és ötajtós kialakÃtás jellemzi, bár a BMW elÅ‘szeretettel nevezi négyajtósnak. Az orr az
M3 és a 4-es sorozat által megkezdett dizájnt viszi tovább, Ãgy ezek szerint a Gran Coupé-t nem a konzervatÃvabb vásárlóknak szánják (úgy mint a sima, kis vesékkel készülÅ‘ hármast), hanem az újdonságra nyitott, fiatalabb közönség érdeklÅ‘désére számÃtanak.
A forma hasonló a régihez, a részletek viszont újak. A beltérre milliókat lehet költeni, az ülés mellett a műszerfalat is szÃvesen bÅ‘rözik, nyitható és csúsztatható panoráma üvegtetÅ‘, a hangulatvilágÃtás és a Harman Kardon audiorendszer is megvásárolható
[BANNER type="1"]
A modellváltással nem kicsit nÅ‘tt a Gran Coupé, a hosszúság bÅ‘ 14 centivel több, Ãgy már 4,78 méteren terpeszkedik a négyes. Nem csak a hossz, hanem minden dimenziója nÅ‘tt, az elÅ‘dnél szélesebb és magasabb, utóbbi növekmény a beszállást és a fejteret javÃtja, de a tengelytáv is 46 milliméterrel bÅ‘vebb, a csomagtartó immár 470 liter. A fényszórók minden funkciója alapáron LED technológiával működik, felárér cserébe intelligensebbé válik, Ãgy például távfény asszisztens gondoskodik róla, hogy soha ne vakÃtson.
Egy ideig bizonytalan volt, hogy elkészül-e az új Gran Coupé, de úgy tűnik ezt a modellt még nem tudták eltaposni az SUV-k
A legerÅ‘sebb verzió megkapja a sokat ÃgérÅ‘ M betűt, de utána három szám következik, ami amolyan átmenet a polgári- és a sportmodellek között. Csalódást valószÃnűleg nem fog okozni az M440i, a háromliteres sorhatos motor 374 lóerÅ‘s leadására képes, alapáron jár az összkerékhajtás és a könnyű hibridrendszer, ami egy 11 lóerÅ‘s elektromos segÃtséget jelent. Ezen kÃvül még két benzines érkezik 420i és 430i jelöléssel, mindkét szám két litert rejt 184 és 245 lóerÅ‘vel. A 420d lesz a másik verzió, ahol az utolsó két szám alapján kitalálható a köbcenti, ebbÅ‘l viszont csak 190 lovas verzió készül, akár összkerékhajtással. A forgalmazás az év vége felé kezdÅ‘dhet, az árcédulán minimum 15 millió forint körüli összeg szerepelhet.