A stílusért mindent – youngtimer kupét hobbiautónak

Piaci körkép: youngtimer korú használt kupék 2,5 millió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sportos vagy elegáns, még a kockaforma vagy már a technósabb, a '90-es évekből. Nagyon sokféle stílusos kétajtóst kapni ma 2,5 millióig.


A kupé, az nagy stílus. - Fogalmazta meg tömören egyik értő barátunk, hogy miért több egy kupé, mint egy négyajtós. Hoppá, már rögtön az elején nem voltam elég elnéző, hiszen a kupéságot a négy ajtóval állítottam szembe. Akkor nem lenne kupé egy Mercedes-Benz CLS? De az, főleg mert a gyártók is kupézzák ezeket a négyajtós, négyüléseseket. Ezt a kis részrehajlást nézzék el nekem, ahogy azt is, hogy például a háromajtós Toyota Celicát is kupénak vesszük, pedig az meg élből inkább sportkocsi lenne. Emelkedjünk ezen is felül, és nézzük meg, hogy 2,5 millió forintos összeghatárig milyen stílusos hobbiautóról álmodozhatunk a Használtautó.hu[/url] hirdetései között.
Hirdetés


Álmodhatnánk bármiről, de egyrészt a nosztalgia - ha retrónak nevezzük - divat, másrészt meg a youngtimerezés is divat lett. Egy igazi veterán drágább, és sokszor több kompromisszumot követel, de a fiatalabbakat, avagy gyerekkorunk autóit ma töredékáron megvehetjük. Így lehet a vágy egykori tárgya elérhető és stílusos hobbiautó. A folyton az újat hajhászó autóipar vizsgálatához nem árt képben lenni a múlttal, nem csoda az sem, hogy az autóbolondok nagy része egyben régiautó bolond is. Alapvetés sz is, hogy egy 40 éves autóval több erőfeszítést igényel egy hosszabb út, mint egy 25 évessel. Ez persze nem baj, sőt jó is, ha nem nyűgként tekintünk erre, de most fogjuk meg a dolog rövidebb végét, és keressünk youngtimereket. Ebben a válogatásban lesz mindenféle, valamelyik úgyis tetszeni fog.

Youngtimer korú kupék 2,5 millió forintig
ModellÉvjáratÓraállás (km)Ár (Ft)
Alfa Romeo GTV 2.0 TS1997128 000700 000
Audi Coupé 2.3E1989204 0001 099 000
BMW 320i1989235 0001 540 000
BMW 850i1990159 0002 350 000
Chevrolet Camaro 3.4 V61993130 0001 100 000
Ford Musatng GT V81995138 0001 190 000
Honda CRX1989160 000690 000
Jaguar XJS V12198898 0001 950 000
Jaguar XK81997115 0002 500 000
Mercedes-Benz 230CE1991232 0001 490 000
Mercedes-Benz 280CE1978150 0002 400 000
Mercedes-Benz 500SEC1991215 0001 999 000
Nissan 300 ZX Twin Turbo1991178 0002 300 000
Opel Calibra 2.5i V61994228 0001 000 000
Porsche 944 S21991152 0001 965 000
Toyota Celica 2.0 GT-i 161990240 000850 000
Toyota Supra 3.0 Turbo1990190 0001 690 000
Volkswagen Corrado VR61994149 0001 800 000


Hogy kerülhet össze a "diszkóbaleset" Honda CRX a veteránkorú Mercedesszel, az unortodox, de koros Porschéval és több másik egykoron drága, de kissé talán kommersz kocsival a '90-es évekből? Simán. Mindben ott van valami plusz. Kezdjük a németekkel! A Volkswagen különböző típusaihoz annyiféle autós szubkultúra és gyűjtő hobbi kapcsolódik, hogy felsorolni is nehéz. A régi, kocka Scirocco mindkét szériája már gyűjteni való, de egy G60-as feltöltős, vagy egy VR6-os Scirocco is érdemes lehet erre, ha szép. Az Opel Calibra meg egyenesen vallás, a Manta utódjából a rá épülő tuningvilág túlburjánzása miatt alig találni érintetlent, de azért van még.

A prémiumversenyzőknek könnyebb kicsit a dolga. Manapság egyre több friss rendszámos régi Audit látni itthon, a legtöbb filléres, nyugatról levetett ócskavas. Hiába, rájuk van igényünk. Én viszont azt mondom, ha minden tizedik dízel A4-es mellé jutna egy öthengeres Coupé, vagy Cabrio, szebb lenne a világ. A BMW kilencvenes évekbeli modelljei még jobban pörögnek M-es és most már N-es kezdetű rendszámmal, emiatt a 3-as sorozatból csak az 1991-előtti E30 lehet gyűjtői darab, kivéve a mindenkori M3-ast. Azt mondják az elfogultak, hogy egyszer minden Mercedes-Benz oldtimer lesz. Igaz, ami igaz, a régi típusok sokat tettek a legendáért, a másik oldalon viszont borzasztó túlkínálat nyomja le a '60-as évek utáni tömeg Mercedeseknek az árát. De örülhet ennek a youngtimeres, aki egy ABS-es klímás, légzsákos és minden villanyos jóval felszerelt, akár sorhatos, vagy V8-as kupét is hazavihet már 2 millióért is. Sőt, a veteránkorú, sok krómmal réginek is ható szériák sem sokkal drágábbak.

A fentieket némileg kibővíteném még annyival, hogy nem lesz minden 20 éves kocsi youngtimer, viszont egy ritka és drága, technikailag is érdekes típus ára már tizen pár éves kortól meredeken ívelhet felfelé. Minden kivétel erősíti ezt a szabályt is, így kiemelném a táblázatban szereplő típusok közül a Nissan 300 ZX-et, amiből egy netes aukción horror áron kelt el nemrég egy alig futott példány és az erősen használt is leveri a kétmilliós lécet. Bezzeg az amcsi tucatautók, mint a Chevy Camaro, meg a Ford Mustang, azok akár még V8-as motorral is megvannak 1,3 millióból. Okkal, hiszen nem éppen fogyasztásbajnokok, nem is ritkák, viszont ha bejön az a stílus, akkor egész reálisan elérhetőek, és egy amerikai autós találkozóról sem fognak bennük ülve kinézni, sőt. És, hogy egy huszáros váltással, így a végére színezzem még a képet: a 2,5 milliós keretből kijön egy nem 911 forma, de igen szerethető Porsche is, nevesen a 944 S2. Nem elég csinos? Akkor legyen egy keveset futott Jaguar XK8. Azt a formát én gyerekkorom óta szeretem, bár inkább gumiznám, mintsem tankolnám. Ugye igazam lett, és van amelyik nagyon kéne?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 17:54
    Permalink

    Teljesen egyetértek Veled ezekre a motorokra oda kell figyelni, nem mezei usernek valók. Amit említettél 1,8-as és 2,0-ás inkább jobban bírják a hajtom és majd lesz valahogy hozzáállást. Én úgy gondolom, hogy a Coupe értékállóságát itt konkrétan tulajdonos odafigyelése is nagyban befolyásolja, én nem tudok olyan kb. ilyen kaliberű, menetteljesítményű autót amelyiknek ne lenne típushibája és azok is legalább ennyibe de inkább többe kerülnek. Ne feledjük 0-100 6s és 250 a vége. Igazad van egy szép megkímélt példányban is lehet lutri, de talán nem akkora mint egy általam nagyon favorizált 850-es BMW-nek a motorjában amit most csak véletlenül jutott eszembe példaként, amiben pl. az utolsó két gyertyát gyakorlatilag hihetetlen teljesítmény kicserélni egy idő után és akkor csak a gyertyákról beszélek, de attól még egy szép példány tulajdonosa szívesen lennék és talán vállalnám a felmerülő “lutris” kiadásokat ha ilyen autóra lenne pénzem. Így én maradtam 47.000 km es svájci szervizkönyves 20VT Coupenál, figyelek arra a két három dologra amiből esetleg probléma adódhat. Amikor vettem ami nem most volt Mo.-on volt vagy 2-3db 16VT és 20VT amelyik jó állapotban voltak, sajnos ahogy látom vagy “túltuningolták” vagy kikerült az értő kezekből. Így ma én is feltöltő nélküli példányt vennék, mert sajnos nagyon nagyon kevés a “megbecsült” feltöltős erőforrással rendelkező Coupe. Nekem előtte 16VT -m volt 5 évig amit, szintén viszonylag kis futásteljesítménnyel vettem és nem is szándékoztam eladni. De ezt a példányt meg kellett venni, a 16VT -t 1 hét alatt megvették. De nagyon elkanyarodtam, összefoglalva nagyon jók a szívó motorok, de véleményem szerint egy “jó” turbós különösen öthengeres ebben a kasztniban mindent visz, a pörgősségével a széles fordulattartományban használható nyomatékával,de Téged is megértelek mert az általad említett erőforrásokkal sokkal kisebb a “lutri” esélye, ami nem lebecsülendő a mai világban.

  • 2017.10.28. at 17:54
    Permalink

    És amiből létezik is a piacon nem kevés: Mercedes SL R129. V6-V8, dögös kabrió, modern de jellegzetesen Mercedes forma, bőven 10.000 EUR alatti árak.

    Persze lehet Suprákról meg NSXekről álmodozni, csak más a piaci realitás, ezekből van bőven megmaradt darab, míg a CRXek elporladtak a túlvállalós boyracerek kezei között…

  • 2017.10.28. at 17:54
    Permalink

    Gyerekek, a Xedos6 hogy maradhatott ki? Mindenképpen helye van a lieblingek között! Korszakos autó volt, azóta sem sikerült a Mazdának akkorát dobnia, ha egyáltalán akart ilyet?

  • 2017.10.28. at 17:54
    Permalink

    Mivel látom nem feltétel hogy legyen belőlük épp darab a piacon, felvenném ide a Honda (Acura) Legend Kupét, és a tortaszeletlámpás Prelude-ot. A Dodge Stealth si remek drab volt, és több futott itthon mint a Mitsubishi 3000 GTből.

    És ha már Micu, a szép Eclipseből vannak példányok az Evo hajtásláncával. (Aki emlékszik rá, ilyennel indul Brian a Fast and the Furious 1 ben beépülni, a zöld darab ami lég a film első harmadában),

  • 2017.10.28. at 17:54
    Permalink

    Kedves Der Milan minden autót max nézni érdemes, ha eleve kókányolt roncsként veszi meg az ember Mo-n elég szűk a nem széthajtott Fiat Coupe-k aránya.. gyakorlatilag szinte 0…tehát 99% egyszerűen elfogadhatatlan…Így igazat adok Önnek jól meg kell nézni ha ilyet szeretne venni az emberfia, de ha sikerül kifogni egyet akkor az elmondhatatlan élmény! 🙂 Valamint az alkatrészárak egyáltalán nem vészesek..talán átlagosnál drágább a négydugattyús brembo fékekhez a féktárcsa, illetve betét, de ez is csak viszonyítás kérdése…

  • 2017.10.28. at 17:54
    Permalink

    A cikkbe direkt nem írtam bele, de most le kell lőjem a poént: pénteken egy szintén Kaliforniából származó 780-as bemutatásával jelentkezünk.
    Nagyon szépen köszönjük a felajánlást.

  • 2017.10.28. at 17:54
    Permalink

    A Volvo 780 Bertone cupe-ét csak megemlítettem volna.
    Mint a 80-as évek második felének egyik legkülönlegesebb darabját.
    Kis darabszámban készült, a Volvo 760 alapjára, kézi összeszereléssel és a kor minden akkori elérhető luxusával,
    kb. 9000-es darabszában.
    Újkori ára pont kétszer annyi volt mint az akkori csúcsmodelnek a fullextrás 760-asnak.
    Ha tesztélnétek egy Kaliforniából származó 2.3-as Turbót, 90 000 mérföldel, a golfipla@gmail.com címen jelezzétek! 🙂

  • 2017.10.28. at 17:54
    Permalink

    Gondoltam rá. Ha végigpörgeti, ott van a képe a galériában, de jelenleg nincs ép és szép, magyar rendszámos eladó példány belőle. Hiába, az is olyan egzotikus lesz pár év múlva, mint a Thema 8.32.

Vélemény, hozzászólás?