A szintlépés jegyében frissül a Citroën C5 Aircross

Búcsú az egyen-arctól - itt a Citroën C5 Aircross frissítése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Citroën C5 Aircross szegmensében az egyik legmegnyerőbb, legkényelmesebb alternatívának számított eddig is - erre kívánnak rátenni a franciák még egy lapáttal.

2018-as bevezetése óta több mint 260 ezer példány talált gazdára a C5 Aircrossból elsősorban rendkívül széleskörű felhasználhatósága és kényelme miatt. 3 évvel a modell debütálása után a franciák alaposan hozzányúltak a C5-höz, céljuk pedig egy sokkal impozánsabb, robusztusabb megjelenésű autó megalkotása volt.
Hirdetés
A legszembetűnőbb változások az autó elején figyelhetők meg. Általánosságban a lekerekített formákat felváltják a hangsúlyosabb, robusztusabb vonalak. Átdolgozták az első lámpák elhelyezését, valamint a hűtőrácsot, így megalkotva egy egybefüggő, lépcsőzetes formavilágot, melynek közepén sokkal hangsúlyosabban díszeleg a krómozott szélű Citroën logó, mint a korábbi Aircross esetében. A hűtőrács alatt a fekete szellőzőnyílásoknak köszönhetően - az erőteljes megjelenésen túl- szélesebbnek hat az autó szemből nézve, míg az esztétikai megfontolásokon túl az átdolgozott oldalsó légbeömlők az autó aerodinamikáját hivatottak javítani. Az első lökhárító aljára a francia mérnökök egy új védőelemet is elhelyeztek, melynek anyaghasználata kiviteltől függően eltérhet. Az autó hátsó traktusát vizsgálva azonnal szembeötlő, hogy az első lámpákhoz hasonlóan a hátsókat is jelentősen átszabták. A gyáriak szerint a 3D LED lámpákon első ránézésre látni a modernitást, letisztultságot, mely az egész autót jellemzi. Szintén ennek szellemében tervezték újra a francia mérnökök a felniket; az új C5 Aircross 18 colos, gyémántcsiszolt könnyűfém keréktárcsákat kapott, melyek az autó karakterisztikájának megfelelően az alumíniumon túl feketében pompáznak (magasabb felszereltségi szinteken akár 19 colos ART felni is kérhető). Az új Aircross az eddig is kapható hófehér, gyöngyházfehér, Perla Nera fekete, platinaszürke és acélszürke árnyalatokon túl kérhető lesz Eclipse kékben is, mely a Citroën ígérete szerint a fényviszonyoktól függően hol sötétkéknek, hol feketének fog hatni.
Hirdetés
A megújult beltér egyértelmű legnagyobb újítása a 10 colos érintőképernyő, melyet a mérnökök kiemeltek a műszerfalból, egészen a műszercsoport mellé, így könnyítve a sofőr dolgát vezetés közben. Emellett a franciák szerint sokkal logikusabb és egyszerűbb lett a különböző menüpontok közötti navigáció is. A már említett műszercsoport egy 12,3 colos kijelzőn kapott helyet, melyen csak a vezetéshez legszükségesebb elemek jelennek meg (navigáció, akkumulátor töltöttségi szint, stb.). A beltér további különlegessége a 15 mm extra párnázású Advanced Comfort ülés, ami a márkától megszokott kényelem egyik meghatározója. Az elöl utazók kényelmét pedig ülésfűtés és -masszázs is segíti. Az első- és a hátsó ülések között helyet kapó középkonzol is átesett némi frissítésen a modernizáció jegyében. Az apró tárolórekeszeken túl két USB-csatlakozó és egy vezeték nélküli töltő is helyet kapott. A hátsó ülések tekintetében szintén valami egyedit kínál a francia gyártó; mindhárom ülés egymástól független ledönthető, így a csomagtartó akár 1630 literesre is bővíthető, ami alapesetben a belsőégésű motorral szerelt modellek esetében 580-720 liter, míg a hibrid verzióknál 460-600 liter.
Hirdetés
Ha már hibrid változat; a Citroën ígérete szerint 55 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással az autó, és maximum 135 km/h sebességig használja az emissziómentes erőforrását a C5 Aircross. A töltés a gyártó ígérete szerint kevesebb mint két óra, és akár az autóból, akár a telefonról elindíthatja a tulajdonos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?