A történelem legerősebb VTEC motorjával érkezett az új Type R

Szerinted hány lóerőt tud az új Honda Civic Type R?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Azt állítja a Honda, hogy a valaha létezett legerősebb VTEC motort építik az új Civic Type R-be. De azt bezzeg nem árulták még el, hogy pontosan milyen erős.

Méltón ünnepli a Honda a Civic 11. generációjával a típus 50 éves történetét, illetve az új Type R modellel annak 25 éves jubileumát. Még nem is láthatjuk a márkakereskedésekben, de máris megdöntötte az elsőkerék-hajtású autók körrekordját a suzukai versenypályán. Ami persze nem véletlen, hiszen mérnökcsapatot ezúttal is a motorsportok iránti szenvedély hajtotta, miközben az új Type R-t tervezték.
Hirdetés
Hogy az újonc minden szempontból tökéletes legyen, a Honda szakemberei a legapróbb részleteket is aprólékosan kidolgozták. Fokozták például a karosszéria aerodinamikai hatékonyságát, kifinomultabbá tették a hajtásláncot és számos kis tömegű alkatrészt alkalmaztak, így még közvetlenebbé válhatott a kultikus ferdehátú. Bár kívülről elsőre egészen visszafogottnak tűnik, de azért nem maradtak le olyan már védjegynek számító részletek mint például a hatalmas hátsó szárny, vagy a középen trónoló 3 kipufogóvég. Persze az értő szemek azt is látják, hogy az alap Civic e:HEV modellnél alacsonyabb és szélesebb a Type R, ami alatt 19 colos, matt fekete színű könnyűfém felniken feszülnek a Michelin Pilot Sport 4S abroncsok. Látványos még a hatalmas hűtőrács is elöl, illetve a légbeömlő a motorháztetőn. Talán a fehér fényezés miatt kicsit nehezebb észrevenni, de van még az első kerék mögött is légterelő, illetve a padlólemezzel egybekovácsolt, nagyobb diffúzor, amik tényleg jelentősen növelik a leszorítóerőt. Persze a már említett Championship White szín mellett Rallye Red (vörös), valamint Racing Blue Pearl (kék), Crystal Black (fekete) és Sonic Grey (szürke) színek is szerepelnek a fényezések listáján. Bent vörös színnel vadították meg a Type R-t. A vezető ülése alacsonyabbra került, látómezeje – az alacsonyabb motorháztetőnek köszönhetően – nagyobb lett, a holtteret minimalizálták és a tükröződő felületek számát is csökkentették. A kis tömegű első sportülések pedig szarvasbőrhatású kárpitozást kaptak.
Hirdetés
A vezető előre programozott menetüzemmódok közül választhat, a beállítások a hajtás karakterisztikájára, a kormányzásra, a felfüggesztésre és a motorhangra is hatással vannak. A Comfort, Sport és +R üzemmód mellett egyéni mód is aktiválható, ennél a vezető maga állíthatja be a paramétereket. A Honda LogR névre keresztelt eszköz pedig jelentősen tovább fejlesztett változatban kerül az új Type R-be. A fedélzeti számítógép és a szenzorok adatait így az autó átadja az okostelefon-alkalmazásnak, lehetővé téve, hogy a pilóta menet közben nyomon kövesse az autó viselkedését és teljesítményét. A rendszer nemcsak köridőmérésre alkalmas, hanem – a vezetői tudás fejlődése és a rövidebb köridők érdekében – a pilóta teljesítményét is pontozza, sőt 3D-s grafikonnal mutatja, hogy mekkora kanyarsebesség érhető el, illetve mennyire tapadnak az abroncsok. Végül a motor, amiről valójában még titkolózik a Honda. Annyit árultak el, hogy a valaha volt legerősebb Type R-be szerelt, turbófeltöltésű VTEC motor dolgozik benne, de pontos teljesítményadatot nem közöltek. Ez többek között a kisebb házba került turbófeltöltő érdeme is, ami a több lapátnak, az optimalizált formának és a megnövelt levegőáramlásnak köszönhetően még több levegőt biztosít az égési folyamathoz. Továbbfejlesztették a kipufogórendszert is, javult a súly/lóerő arány, nőtt a forgatónyomaték és a végsebesség is, ezekre a számokra is várni kell még.
Hirdetés
Tovább tökéletesítették a hatfokozatú manuális váltót, kifinomultabbá vált a visszakapcsolásokat segítő, automatikusan „gázfröccsöt adó” fordulatszám-szabályozó rendszer, maga a váltókar pedig erősebb, merevebb lett és még pontosabb kulisszát kapott, hogy ultra precíz legyen a szerkezet. Átdolgozták még a Brembo fékrendszert is, így még nagyobb és könnyebben adagolható a fékerő, az új hűtőradiátor révén pedig gyorsabb a motor hőleadása. Tömören, számok nélkül ennyit tudni az új Type R-ről, amit az elsőként rendelő európai vásárlók 2023 első negyedévében vehetnek majd át.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?