A Toyota a környezetet legkevésbé szennyező autómárka

A Toyota pöfögi ki a legkevesebb szén-dioxidot Európában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megvannak a tavalyi év összesített emissziós értékei, a Toyota flottaemissziója a legszerényebb Európában. Így a Toyota a legzöldebb, vagy másként, a legkevésbé környezetszennyező autómárka.

Több elsőséget is hirdethet a Toyota, miután az Európai Bizottság és az Európai Környezetvédelmi Ügynökség múlt héten nyilvánosságra hozta az autómárkák 2012-es évre kalkulált flottaszintű emissziós értékeit. Ebben a Toyota értéke a legalacsonyabb, mindössze 103,6 g/km CO2. Az alacsony számelérésében nyilvánvalóan sokat segített, hogy a Toyota Motor Europe eladásainak 23%-át 100 g/km alatti CO2 emissziójú modellek tették ki. Ez pedig azzal volt elérhető, hogy a Toyota és a Lexus összesen 11 100 g/km alatti értéket hirdető és azon belül hat 90 g/km alatti CO2 értékű modellel rendelkezik, eladásainak ötödét hibrid modelljei adják.
Hirdetés

A Toyota mostani eredményével nem csak konkurenseinél, korábbi eredményénél és a számára az Európai Bizottság által célul tűzött számnál is jobb. A 2012-es flotta-emissziós érték a Toyota esetében a 2011-esnél 5 százalékkal, azaz 5,7 g/km-rel szerényebb, úgy, hogy az 24,3 g/km-rel alacsonyabb az Európai Bizottság által a TME számára a 2012-es naptári évre előírt célértéknél.
Átlagos flottaszintű CO2-kibocsátás (g/km) 2012-ben*
Autógyár Átlagos CO2 (65%) Átlagos CO2 (100%) Forgalomba helyezett autók száma Célérték
Toyota (és Lexus) 103,6 121,9 515 028 127,9
Renault 105,4 120,8 800 674 126,7
Peugeot 107,7 121,5 773 864 130,4
Citroën 108,7 122,6 654 993 129,7
Fiat 109,8 117,2 686 449 118,9
Kia 114,5 129,5 329 474 127,2
SEAT 114,8 127,2 252 173 127,1
Ford 116,5 128,7 917 725 127,8
Hyundai 118,8 132,2 416 987 128,3
Volkswagen 119,3 133 1 535 755 131,2
Opel 119,7 133 814 229 133,8
Skoda 120 132,2 460 603 126,7
Volvo 121,9 142,1 204 539 144,7
Nissan 122,3 137,3 423 818 131,2
Audi 122,4 137,8 657 068 139,5
BMW 123,6 137,5 762 027 138,7
Daimler (Mercedes-Benz, smart) 123,9 142,8 631 475 139,6
Chevrolet 124,3 141,1 161 153 131,4
Dacia 125,1 136,9 232 256 126,7
Mazda 128,8 141,8 113 565 129,5

*A táblázatban a 2012-ben Európában 100 000 darabnál több autót értékesítő márkák szerepelnek
Fontos tudni, hogy az Európai Bizottság által bevezetett programnak megfelelően a jelenlegi mérések az autógyártók által forgalomba helyezett járművek 65%-ával számolnak. A következő két év során ez az arány fokozatosan nőni fog (2013-ban 75%, 2014-ben pedig 80% lesz), és 2015-re éri el a 100%-ot. A Toyota azonban már utóbbi, azaz a 100%-os kalkuláció szerint is igen jó, 121,9 g/km értéket ért el, így a jelentés szerint a TME az elmúlt 12 év során 29%-kal csökkentette autói CO2-kibocsátását.
A TME abban a tekintetben is stabilan őrzi első helyét az autógyárak között, hogy e vállalat kínálatában szerepelnek a legnagyobb arányban (23%) olyan modellek, leginkább hibridek, amelyeknek CO2-kibocsátása kevesebb, mint 100 g/km. A flotta-emissziós listán követője, a Renault hibriddel nem is rendelkezik, villanyautóval, illetve takarékos dízelekkel és benzinesekkel azonban igen, s a listán következő Peugeot és Citroën is jelentős részben gazdaságos belső égésű motorjainak köszönheti alacsony emissziós értékét. Mint az a táblázatból látható, azokkal is lehet tarolni, bár az tény, hogy a PSA egy-egy hibrid modellel is apasztotta értékeit, már 2012-ben is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    Még valami eszembe jutott ehhez. Nem tudom, hogy akkoriban mennyibe került a gázolaj, de feltételezem, hogy jelentősen olcsóbb volt, mint a benzin. Nem nehéz rájönni, hogy a dízel autók elterjedésével fordult meg a benzin-gázolaj árának viszonya.
    Egy finomító adott minőségű kőolajből meghatározott mennyiségű benzint, dízelt, és sok egyéb terméket tud előállítani. Amíg nem volt sok dízel autó, a gázolaj nem volt olyan értékes, mert nem volt rá kereslet. Emiatt még olcsóbb volt egy dízel fenntartása. Ráadásul akkor még nem voltak sok százezres javítások egy dízelen, csupán az alacsony teljesítménnyel kellett megbarátkozni. A finomítók ma már abba ölnek pénzt, hogy még több dízelt tudjanak előállítani, mert nagyobb rá az igény, mint a benzinre, és a haszon is nagyobb rajta.

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    Keresgéltem kicsit a neten. Az első dízel BMW 83-ban jelent meg, de ezzel az E46 szériával indult be talán leginkább az elterjedésük, talán azért, mert megközelítették a benzinesek teljesítményét. Rengeteg 320D van eladó, gondolom vették mint a cukrot akkoriban.
    A Mercedesről viszont olvashattad ezt, ők már árultak a 70-es években dízeleket, amik a mai napig mennek, tele van velük a használtautó. VW is csinált már a hetvenes években dízelt a Golf I-ből.
    A 80-as évek elején nem csak a BMW, de a japánok, franciák, svédek, olaszok is gyártottak már dízelt.
    Kb. az utóbbi tíz évben vették át a dízelek a vezető szerepet, szerintem annak köszönhetően, hogy elérték a benzinesek teljesítményét, és még takarékosabbak lettek, mint előtte. Találtam egy diagramot arról, hogyan alakult időben a dízel autók eladása:
    http://www.enveurope.com/content/25/1/15/figure/F1

    Csak megjegyzésként hozzáteszem, hogy én sem szeretem az olajkályhákat, csak kifejtettem a véleményem, hogy szerintem miért terjedtek el annyira.

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    Anno ha jól emlékszem volt egy cikk itt is arról, hogy a BMV a hetvenes években hogyan kezdte behozni a dízelüzemet a modellpalettájába, és tette azt szinte egyeduralkodóvá. Az emberek igényei kapcsán igazad van, ahogy a környezetvédelemhez való hozzá állasukat illetően is!

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    Nem látod a fától az erdőt. Az egyes márkák mögött jelentős gazdasági érdekszféra áll, melyek tudnak nyomást gyakorolni (akár egy gyárbezárás gondolatával vagy egyes alkatrészek beszállítóinak a leváltásával, stb…). Erről ennyit.
    A többi példád közhelyes és előítéletes! Ezért egy klasszikussal zárom a monológot: “Jól van zőődike fiam, leülhetsz elégtelen. :P” Lol:-) Rolfmao

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    ” koromdízelt gyártó prémium márkák befolyása”.
    Szerinted ezeknek a márkának mekkora befolyása van pl a francia vagy a belga kormányra?

    Az USA ahol a V8as alatt minden motor csak szegénységi bizonyítvány szerinted környezetvédőbb? Vagy a túlzsúfolt és szétszennyezett Japán szerinted inkább követendő példa?

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    “Európában igen, ahol érvényesül a koromdízelt gyártó prémium márkák befolyása.”
    Nem értem mi köze a német prémium gyártóknak a dízelek elterjedéséhez. A francia és olasz gyártók is ugyanúgy rengeteg dízelt gyártanak, mert az európai ember ezért ad pénzt. A japánok is kénytelenek voltak beállni a sorba, hogy el tudják adni itt az autóikat.
    Egyszerűen erre van igény, az emberek alacsony fogyasztású, nyomatékos autót akarnak. Egy modern kétliteres dízel eljár hat literrel, hozzá társul 170-180 LE. Egy hasonló teljesítményű benzines 8-10 litert simán megeszik. Ez hosszú távon milliókat jelent. A környezetszennyezés oldalával szerintem az emberek nagy része nincs is tisztában.

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    “És minél inkább ott vannak ebben, annál nagyobb a dízelek aránya. És nem is a fillérvadászok, hanem a legszínvonalasabb autók között.”
    Európában igen, ahol érvényesül a koromdízelt gyártó prémium márkák befolyása. Vajon az Amerikai kontinensen, vagy Japán vagy Ausztráliában miért csak benzinüzeműek vagy hibridek az autók???
    Erről a kérdésről ennyi elég is lesz!
    “De ezeket már elég rendesen kitakarították” tőlünk nyugatra igen, de itt nem. Nézd meg mondjuk a 4-es főút mostani felújítási szakaszát, csak úgy hemzsegnek ott az őskövületek, pedig a Strabag a kivitelező.
    “mégsem köhög senki.” ez egyéni tolerancia kérdése, régebben én is jobban toleráltam a dízelfüstöt, ám amióta tüdőgyulladásom volt, azóta kifejezetten érzékeny vagyok rá!

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    “Egy mai dízel után is köhög az ember” Ez baromság. Errefelé senki sem vesz autót benzines motorral, mégsem köhög senki.

    Nemcsak a 20-30 éves xarok de bármelyik rszűrő nélküli autóra igaz (márpedig pl a német prémiummárkák még 2004 körül is felárral kínálták a rszűrőt).

    De ezeket már elég rendesen kitakarították, tőlünk nyugatra abszolút, és a hazai útakon se látok sok leorbbant öreg teherautót, pláne IFA-át.

    Itt nem csak környezettudatosságról van szó de piacvédelemről is persze.

    De azért vegyük már észre, egy olyan régióról fröcsögnek itt páran (ráadásul tapasztalat nélkül), amelyik leginkább a környezettudatosságáról híres.

    És minél inkább ott vannak ebben, annál nagyobb a dízelek aránya. És nem is a fillérvadászok, hanem a legszínvonalasabb autók között.

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    A fő probléma ott van, hogy nem csak a mai modernnek csúfolt koromdízelek futnak az útjainkon, hanem a w50-es típusú IFa-k is és egyéb kriptaszökevény társaik. Egy mai dízel után is köhög az ember -ha gyalogosan közlekedsz-, ám ezektől a 20-30 szaroktól pedig majd megfulladsz! Ha egy kicsit is környezettudatosak lennének a gyártók, akkor a személyautókba nem is raknának dízelt, csak a haszongépjárművekbe!

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    [i]“Ha nem tudnak a gyártók valamit kezdeni a rákkeltő (nagyrészt dízel) anyagok radikális csökkentéséért…”[/i]

    Dehogynem tudnak, évtizedek óta küzdenek azért, hogy NE kelljen csökkenteniük azt! Ugyanaz a lemez megy időtlen idők óta, mocskosul hazudnak és sírnak mint a fürdős kurva hogy lehetetlen olyan csökkentést kivelezni mint amik az előterjesztésben vannak, ne annyi legyen hanem a töredéke és ne akkor hanem sok évvel később! A szemetek pont így bulizták ki, hogy a most 2015-ben életbe lépő határértékek csak fokozatosan számítsanak be – lsd. az évenkénti százalékos taknyolások -, valamint elérték hogy az eredetileg [b]2008-ban[/b] életbe lépő határértékek csak 2015-ben számítsanak ténylegesen! Majdnem egy évtizeddel tolták el a határidőt, hiszen csak a profit számít, az ezalatt az Ő rohadt szennyezésük miatt elpusztult vagy megnyomorodott emberek pedig természetesen nem számítanak. Ilyen aljas rohadékok ezek a koromdízeles köcsögök!

    [i]“pár éven belül elindulhat egy olyan folyamat aminek a vége az lehet, hogy városba, vagy belvárosi zónákba nem engedik be, kitiltják végleg a dízel járműveket.”[/i]

    Ezt a pár éven belül elindulhat ez meg az dolgot legalább 20 éve hallgatom, de baromira nem indult el szinte semmi, vagy ha mégis azt vagy elfojtották vagy alig van hatása.

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    [i]“Látom nem fogynak az Avensisek és a Lexusok… “[/i]

    Ha így látod, akkor az a lehető legjobb jel, hiszen évtizedes története van már azoknak a meglátásaidnak, amik halál pontosan megegyeztek a valóság tökéletes ellentétével. LOL! 🙂

    [i]“A Schwinn csepel kerpépárgyár mindegyiket rommá alázza.”[/i]

    Jól van zőődike fiam, leülhetsz elégtelen. 😛

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    A zsákutcát a mindenáron dízel fejlesztési irányra értettem, amit szinte az összes EU autógyár követ. Ha nem tudnak a gyártók valamit kezdeni a rákkeltő (nagyrészt dízel) anyagok radikális csökkentéséért, pár éven belül elindulhat egy olyan folyamat aminek a vége az lehet, hogy városba, vagy belvárosi zónákba nem engedik be, kitiltják végleg a dízel járműveket.
    A tömegközlekedési járművek pályázati kiírásain már találkozni ezzel a szimpatikus iránnyal.
    Már csak 10-15 év és fellélegezhetünk 🙁

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    Nem igazán, sőt egyáltalán nem zsákutca. Attól meg végképp nem lenne az, ha más szennyezőanyagokat is hozzáraknának a listához (azokat amúgy az Euro1-6 nevű röhej előírások korlátozzák).
    Évről-évre minden nagyobb autógyártó – igen, még az elavult, és a fejlődés legnagyobb kerékkötőinek számító német is – képes egyre kevésbbé szennyező járművet gyártani, a probléma nem ez, hanem a szennyezés csökkenésének hihetetlenül szánalmas lassúsága. Ezt pedig elsősorban a gusztustalan-gátlástalan német autógyártóknak köszönhetjük, akik eddig is és ezután is mendent elkövetnek, hogy minél tovább adhassák el a szennyező szarjaikat és ennek érdekében mindenféle emissziós szigorításnak azonnal keresztbe fekszenek. Atomot rájuk, meg azokra is akik megveszik a termékeiket!

    Amúgy ha többi népszerű szennyezőanyagot is tételesen mérnék, akkor a németek és a sok elavult tüdőrákgenerátor koromdízelt gyártó más autógyártók még megalázóbb helyeken szerepelnének ezen a listán, ha ez egyáltalán még lehetséges lenne. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:56
    Permalink

    Ez a CO2 mánia egyre idegesítőbb, lassan a palacsintát is CO2 mentes ásványvízből fogom készíteni! 🙂

    Ez a táblázat úgy lenne teljes, ha hozzáraknák a NOx, CO, HC, PM, stb. értékeket is. Vagyis mégsem. Egyből az derülne ki, hogy az EU-ban senki nem tud környezetet és élővilágot kevésbé szennyező autót gyártani de még az irány is teljesen zsákutca! 🙁

Vélemény, hozzászólás?