A Toyota, ami Volkswagen akar lenni? Íme!

Farmotoros veteránnak álcázza magát a Toyota HiAce

Ha tetszik a Volkswagen T3 stílusa, de inkább járnál egy modern Toyotával, akkor költözz Japánba: egy optikai átépítésekre szakosodott műhely kínálatában megtalálod a neked való járművet.

Világszerte hódít a retro az autóiparban, egyre több autógyártó jön rá, hogy bizonyos ikonikus típusaikat érdemes olyan formavilággal felvértezni, ami az adott modellek több generációval ezelőtti verzióit idézik. Japánban persze ebben a divatban is elmentek a falig, és komplett iparág épült ki arra, hogy az ember utólag is retrósíthassa az autóját. Most egy újabb ilyen projekt mutatkozott be, amit az AutoMotive Japan nevű cég jegyez: ők a Toyota HiAce-ből építik meg a világ egyik legismertebb, ikonikus kisbuszát: az 1979-ben bemutatott, harmadik generációs Volkswagen Transportert. Miközben a nemzetközi piacokon 2019 óta egy ízig-vérig modern típus, a H300 kapható HiAce néven, Japánban 2004 óta sikerrel forgalmazzák a H200 kódjelű, ötödik generációs modellt, amely az első tengely elé és fölé helyezett vezetőfülkéjével ugyanazt a formátumot követi, mint az egykori, farmotoros Volkswagen. Az optikai tuningcsomag legfontosabb eleme az orr-készlet, amely átrajzolt lökhárítót és kerékíveket, halogén fényszórókat, sárga irányjelzőket, valamint a Toyota ívelt paneljét kiváltó, teljesen lapos első borítást tartalmaz. A lámpatestek három kivitelben választhatók: az oldalanként egyetlen kerek fényszóró az európai és japán piacokon forgalmazott T3-ast idézi, a dupla körlámpa a dél-afrikai specifikációt követi, míg ha valaki az Észak-Amerikában forgalmazott Volkswagen kisbuszra szeretne emlékezni, szögletes fényszórót kérhet a Vanace fantázianéven forgalmazott furgonra. Hátulról azonban egyértelműek maradnak a műszaki alapok. A beltérben többféle múltidéző üléskárpit, valamint háromküllős, fa karimájú kormánykerék próbálja hitelesebbé tenni a virtuális időutazást. Az extrákon nem spóroltak az AutoMotive Japan tervezői: nem csak a raktérpadló kérhető nemesfa borítással, hanem a mennyezet is, és harmonizáló stílusú tetősátor is kérhető, ha otthonunktól távol töltenénk az éjszakát. Miközben a szériakivitelű Toyota HiAce japán belpiacos ára 6,1 millió forintnak megfelelő 2,44 millió jennél indul, a Vanace jelentősen drágább: kiviteltől és hajtáslánctól függően 3,75-4,65 millió jent, azaz 9,3-11,6 millió forintot kell fizetni a kész autóért. Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?