A Toyota szerint van jobb a Google navigációjánál

A Google Térkép helyett a Lexus NX, RZ és a Toyota bZ4x Mapbox navigációt használ

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kiszolgáltatottnak érzi magát a Toyota, ha a monopóliumközeli helyzetben lévő Google Térképre hagyatkozik, ráadásul a Mapbox kezelőfelülete szerintük felhasználóbarátabb is.

Alig tíz éve a legnagyobb menőségnek számított, amikor az Audi a Google Térképet kezdte el használni a központi képernyőjükön. A Google felületét a számítógépekről és telefonokról a legtöbben már eleve ismerték, a rengeteg POI mind benne volt, és persze a frissítgetéssel sem kellett bajlódni - sem a szoftvert, sem magát a térképet illetően. Mindez még látványosabb lett a digitális műszerblokkokkal, amik az Audikban óriási nézetben képesek voltak megjeleníteni a Google Térképet közvetlenül a kormány mögött, akár még műholdas nézetben is. Ezt a lehetőséget használja ma is számos autógyártó, de a Toyota szerint hosszabb távon gond lehet abból, ha a könnyebb utat választják.
Hirdetés
A Google kvázi monopol helyzete ugyanis a szolgáltatásait igénybe vevőket kiszolgáltatott helyzetbe hozhatja - elvégre, ha egy gyártó a Google Térképet építi be infotainment rendszerébe, a techóriás a jövőben bármikor meggondolhatja, támogatja-e még a szoftvert, vagy megszünteti az elérhetőségét egyes autómodellekben. Nem mintha ilyen szándékokat hozott volna nyilvánosságra a Google, de sosem lehet tudni - arról nem is beszélve, mi történik egy olyan helyzetben, mint például a jelenlegi háború, aminek hatására bármelyik nagyvállalat eldöntheti, egyes országokban korlátozza-e a szolgáltatásait. Ezért a Toyota például a Mapbox nevű navigációt részesíti előnyben jelenlegi és jövőbeli modelljeiben is. Természetesen ez is egy külső szolgáltató, aki bármikor dönthet szolgáltatása megszüntetéséről, de egy kisebb piaci szereplőt támogatva ellensúlyozható a legnagyobb vállalatok hegemóniája, a nagyobb verseny pedig több innovációhoz és biztonságosabb alternatív lehetőségekhez vezet. Ráadásul a Toyota szerint a Mapbox kezelőfelülete alkalmasabb is az autó központi képernyőjéről való vezérlésre. „Amikor az emberek megvesznek egy új autót, elvarázsolja őket a hatalmas érintőképernyő, a modern kezelőfelület. Aztán hamarosan rájönnek, hogy az okostelefonjukkal sokkal hatékonyabban tudnak navigálni – így az autóba integrált, nagyméretű, biztonságos és kényelmes rendszer helyett egy kis képernyős, körülményesen és veszélyesen kezelhető készüléket használnak, ami ráadásul tartókonzollal és kábelekkel csúfítja el a belső teret. Az ügyfél-elégedettségi felmérések mind arra utalnak, hogy ez a helyzet magukat a felhasználókat is idegesíti.” – mutat rá az önálló fejlesztés szükségszerűségére Peter Sirota, a Mapbox vezérigazgatója.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?