A Toyota vezeti a globális eladásokat, jócskán lemaradt a VW

Hazánk teljes lakosságának jutott volna Toyota, ha itthon szórják szét az éves mennyiséget

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem meglepő a Toyota tavalyi elsősége, a legnagyobb japán gyártó 2020-ban is aranyérmet akaszthatott a nyakába, ám az első és a második helyezett között tátongó szakadék azért érdekes.

Továbbra is tart a Toyota lendülete, a tavalyi év nehézségeinek ellenére kétszámjegyű növekedést könyvelhetnek el a japánok. Az eladások 10,1%-os emelkedésével a volumen 10,5 millióra nőtt, azaz minden hazai lakosnak jutna legalább egy Toyota csoportos autó, ha Magyarországra zúdítanák az éves mennyiséget. Az átlagosan napi 28 750 darabos átadás nem csak a Toyota emblémás modellekre vonatkozik, a számok mögött a Lexus, a buszok és teherautók gyártására szakosodott Hino és az olcsó autókat kínáló Daihatsu áll.
Hirdetés
A hajtásláncok tekintetében a hibridek iránt nőtt leginkább a kereslet, 2020-hoz képest 27,4%-kal többen választották a vállalatcsoport elektromos hajtással kiegészített modelljeit. Öntöltő hibridből 2,5 millió, konnektorosból viszont jóval kevesebb, 112 ezer példány fogyott, tisztán elektromos, illetve hidrogén hajtású modellből csak néhány ezer (okos)kulcsát adták át. A számokból jól látszik, hogy a világ egy jelentős része még nincs felkészülve az alternatív hajtásra, több mint 7,5 millió hagyományos hajtású autót értékesítettek, ami ez eladások ¾-ét teszi ki. Toyotából és a hozzá kapcsolódó márkákból a legtöbb Ázsiában kelt el (30%), Észak-Amerikában 2,6 millió jármű fogyott, Európában egymillió. A legnépszerűbb modell a RAV4, őt az örökzöld Corolla követi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?