A világ legerősebb négyhengeresével érkezik a csúcs-GLA

Bemutatkozott a Mercedes-AMG GLA 45 és 45 S a tavaly már leleplezett 35 mellé

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sorozatgyártású autóban még nem volt ekkora teljesítményű benzinmotor négy hengerrel. Az apró Mercinek így már annyi AMG változata van, mint amennyi SUV-ja összesen nem volt a márkának még nem is olyan régen.

Amikor már azt hinnénk, nem lehet több bőrt lehúzni a SUV-okról, az autógyártók mindig meglepnek minket. Persze biztosan elvégezték a piackutatást rendesen, de elsőre talán kissé soknak tűnhet, hogy a GLA SUV-nak már csak az AMG verzióiból összesen három is létezik. Bemutatkozott ugyanis a 35 után a 45 és a 45 S, és ha valóban léteznek olyan vásárlók, akiknek fontos a három szint közti választás lehetősége, ők most nem panaszkodhatnak. Hogy persze tovább bonyolítsuk a helyzetet, igazából a 45 modell is majdnem felszerelhető a 45 S szintjére az AMG Dynamic Plus extrával, így gyakorlatilag nem lehet olyan konfigurációt elképzelni, amit ne lehetne bepipálni a kereskedésben.
Hirdetés
Autórajongóként természetesen örüljünk, hogy egyre több teljesítmény-orientált autó közül lehet választani, még ha egy turbós, kétliteres négyhengeres is hajtja az új AMG GLA-kat. Nem akármilyen négyhengeres viszont, hanem a világ legerősebb sorozatgyártásba került blokkja ezzel a kiosztással: a 45 S modellben 421 lóerőt ad le, a 45-ben 387-et, a 35-ben pedig 306-ot. Szerencséje volt a Mercedesnek, hogy a Koenigsegg csak három hengert pakolt az új Gemerába 600 lóerővel, ha még egy hengert elővesznek, máris nem lehetne a GLA motorja világrekorder. A kompakt SUV legkomolyabbika 4,3 másodperc alatt repül 0-ról 100 km/h-ra, a gyengébbiknek ehhez 4,4 mp-re van szüksége, a 35-ös verziónak pedig 5,2-re - a végsebesség 250 km/h-ra korlátozott, az S-ben 270-re. A maximális forgatónyomaték értékek 400 és 500 Nm között alakulnak, az AMG mérnökei pedig igyekeztek egy szívó blokkhoz hasonló viselkedésűvé tenni a kétliterest, hiszen ezek viszonylag magas fordulatszámon érhetők el.
Hirdetés
A figyelemreméltó teljesítményt egy sor technológiai ügyeskedéssel érték el Affalterbachban: a turbó alkatrészeinek súrlódását csökkentették, az üzemanyag-befecskendezés kétlépcsős és gyorsabban variálható, illetve intelligens a hűtőrendszer (a hengerfej és a karter különböző hőmérsékletűre hűthetők). Mindehhez társul a 4MATIC+ összkerékhajtási rendszer és az adaptív lengéscsillapítók, melyekkel gyors kanyarvételnél az ívbelső oldalon lévő hátsó kerék egy pillanatra lefékeződik, így az autó jobban fordul a kanyarodási irány felé, de a nyomatékot is helyzettől függően osztja el a diffi a hátsó tengely két vége közt. A megállásban nagyteljesítményű fékek segítenek, a 45 S-ben még nagyobb méretűek is. Természetesen egy sor vezetési üzemmód választható, melyek nem csak a rugózást, a gáz- és kormányreakciót állítják, hanem a digitális műszerblokkot is a vezetési stílushoz igazítják. Az opcionális head-up display még az ideális ívet is hajlandó kivetíteni a versenypályák eltárolására és a körök adatainak rögzítésére alkalmas program segítségével. Hogy az utasok is tudják, milyen sportautóban is ülnek, strapabíró anyagokat használnak a beltérben és az AMG sportkormányon, illetve szénszál-hatású díszbetéteket. Kívülről főleg a függőleges felosztású hatalmas hűtőrács árulkodik az autó AMG-ségéről, valamint a különböző méretű hátsó szárnyak és kipufogók (kiviteltől függően), vagy az alapáron 19, felárért akár 21 colos felnik.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?