A Volkswagen csoport a jövőt is közös platformokon képzeli el

A cégcsoporton belüli szoros együttműködés és a közös fejlesztés a VW útja az elektromos jövő felé

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Járt utat a járatlanért el ne hagyj - gondolta a Volkswagen vezetősége, majd bejelentették, hogy ugyanazt a stratégiát folytatják, mint eddig, csak más célból. Pénzügyi tervekről is beszámoltak, ebben is nagy szerepe lesz az elektromobilitásnak.

A Volkswagen közleménye nem tartogatott túl sok meglepetést azok számára, akiknek már az első SEAT Leonról is első ránézésre lerítt, hogy egy jól álcázott négyesgolf. Ennek a módszernek természetesen az oka is megvan: a példában két azonos méretű és ellátmányú autóról van szó, ha külön fejlesztik őket, akkor is hasonlók lesznek. Éppen ezért az azonos platform egy remek lehetőség a spórolásra és a csoporton belüli minőségbiztosításra. Ezzel a módszerrel a VW csoport rengeteget spórolt az elmúlt 30 évben, amelynek egy jelentős részét különböző technológiák és kényelmi extrák tökéletesítésébe, vagy épp a veszteséges, de rajongóknak készült modellek létrehozásába forgattak vissza.
Hirdetés
Éppen ezért nem meglepő Herbert Diess vezérigazgató nyilatkozata a további tervekről: „Márkáink erőforrásainak összevonásával még gyorsabban tudjuk bővíteni jövőbeni technológiáinkat, és maximalizálni tudjuk az azokból profitáló emberek számát. A válság által uralt 2020-as évben elért jó teljesítményünk lendületet ad az átalakulás felgyorsításához." Mivel ehhez már évtizedek óta így állnak, az MEB névre hallgató elektromos platformjuk kiemelkedőnek számít, így a fejlesztési büdzséből marad bőven a fedélzeti digitalizációra és az új szoftverekre is, amelyet a Car.Software-Org. segítségével valósítanak meg, illetve 2023-tól érkezik az egységes akkucella is. Elhangzott továbbá, hogy a járvány ellenére sikeresnek érzi az évet a cégcsoport, amelyet részben a kínai és a tengerentúli piacok sikerének köszönhetnek, de Európa sem maradt érdem nélkül: ugrásszerűen nőtt az elektromos autók eladási aránya, és a kibocsátási kvótát is majdnem sikerült teljesíteni. Idén több mint 1 millió elektromos jármű legyártása és kiszállítása a cél, ami garantálja a kvóta teljesítését is. A következő évekre a Volkswagen-csoport jövedelmezőségének további javítását tűzte ki célul, hogy az értékesítés működési megtérülését visszaállítsa a 7-8 százalékos célra. Arno Antlitz - jelenleg az AUDI AG igazgatóságának pénzügyi és jogi ügyekért felelős tagja, de április 1-jén Frank Wittert követi a Csoport pénzügyi igazgatójaként - kijelentette: „Célunk a Volkswagen-csoport ambiciózus átalakítása szilárd pénzügyi alapokon. Elsősorban az erőforrások és a tőke elosztása és átirányítása a villamosítási, digitalizációs és mobilitási szolgáltatások felé. Másodszor, a jövedelem és a költség oldalon olyan intézkedések meghozatalával szeretnénk biztosítani és megerősíteni pénzügyi alapjainkat, melyek lehetővé teszik számunkra a jövő technológiáiba történő befektetéseket.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?