Az olasz márka 1998 óta a Volkswagen tulajdona, jelenleg 11 milliárd dollár a Lamborghini értéke
Autóipari források szerint kérdésessé vált a supersporkocsijairól hÃres Lamborghini Volkswagen konszernen belül maradása. A német óriásvállalat ugyanis komoly átszervezést tervez 2030-ra, a cél ugyanis a konszern értékének drasztikus növelése. Jelenlegi 89 milliárd dollárra taksálják a cég értékét, ám a következÅ‘ évtized végére szeretnék elérni a 220 milliárd dollárt, ehhez viszont a Lamborghini értékesÃtése, esetleg az olasz gyártó részvényeinek tÅ‘zsdére bocsátása szükséges. Persze a részvények kibocsátása sem mindig jó megoldás: mÃg az értékpapÃr kibocsátásnak hála a Ferrari értéke megháromszorozódott, addig az Aston Martin 70%-kal ér kevesebbet a tÅ‘zsdére lépés óta.
Az Urus 2018 elején jelent meg, ebben az évben 51%-kal nőttek a Lamborghini eladásai
Az itáliai gyártó akár az eladáshoz, akár a tÅ‘zsdei bevezetéshez optimális helyzetben van, ugyanis az értékesÃtési számok nem alakulnak rosszul: a márka elsÅ‘ SUV modelljének számÃtó Urus is keresett a vevÅ‘k körében, a bevezetést követÅ‘ évben 51%-kal több Lamborghinire került rendszám. A sportkocsik közé tartozó Aventador sem fogy rosszul, mi több a Huracán és az Aventador helyére érkezÅ‘ hibrid sportkocsiktól további 30 százalékos növekedést várnak. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója szerint a csoportnak a világszinten is keresett márkákra kell elsÅ‘sorban koncentrálnia, melybÅ‘l három is akad a konszernnél: a Volkswagen, az Audi és a Porsche kaphat még több figyelmet a jövÅ‘ben. A befektetÅ‘k ugyanakkor több tÅ‘két szeretnének felszabadÃtani, Ãgy elképzelhetÅ‘, hogy ez a stratégia komolyan érintheti a motorkérpárgyártást (Ducati) és a teherautós üzletágat (MAN, Scania) is, Ãgy akár további márkákat is értékesÃthet a Volkswagen a következÅ‘ évtizedben.
Az Aventador és a Hurcán utódai is hibrid sportkocsik lehetnek, ezektől további 30%-os növekedést várnak