A Xiaomi tűnik a Tesla és a BYD legnagyobb kihívójának a kínai villanyautó-piacon

Kínában már a Teslát fenyegeti az egykori telefongyártó: íme a számok a Xiaomi ijesztő térhódításáról

Az UBS legfrissebb kutatása szerint a kínai autóvásárlók már nem tekintik az iparág technológiai bajnokának a Teslát. Mutatjuk, mely márkák léptek az amerikai gyártó helyébe!

Az UBS felmérése szerint a kínai fogyasztók csupán 14 százaléka tartja a Teslát a legjobb választásnak az elektromos járműgyártók közül, ami visszaesést jelent az egy évvel korábbi 18 százalékhoz képest, illetve messze elmarad a 2020-ban mért, 30 százalékos csúcstól. Eközben a kínai szereplők, mint például a BYD és a Xiaomi előretörtek, és meg is előzték a Teslát. A megkérdezett vásárlók ezt a fordulatot az „erős termékpalettával”, a „technológiai innovációval” és a „piaci elvárásoknak jobban megfelelő árképzésel” indokolták. A Tesla visszaesése azonban nem kizárólag kínai sajátosság. Világszinten is 22 százalékról 18 százalékra csökkent azon vásárlók száma, akik a Teslát tartják a legjobb választásnak az elektromos járművek között. Az Egyesült Államokban a preferencia 38 százalékról 29 százalékra esett. Európában eközben 15 százalékon áll a Tesla, az Audi és a BMW is megelőzte az amerikai gyártót.

Hiába azonos viszont a tünet, a csökkenést kiváltó indokok minden régióban különböznek. Kínában a Teslát már nem tekintik élen járó márkának technológiai téren, ami az ottani vásárlók számára a legfontosabb prioritás. Európában Elon Musk politikai tevékenysége is jelentősen rombolja a márka megítélését. Az Egyesült Államokban a Tesla szűkös kínálatát, illetve a megfizethetőséget emelik ki problémaként a vásárlók.

A verseny fokozódásával a Tesla minden fontos piacon nyomás alatt áll: alkalmazkodniuk kell, akár árképzés, akár funkciófejlesztés, akár mindkettő révén.

Kínában jelenleg a BYD és a Xiaomi formálják a fogyasztói elvárásokat, és a kínai vásárlók a hazai termékek irányba fordulnak. 2025 januárja és áprilisa között a Tesla 163 338 járművet értékesített Kínában, ami csak 0,3 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Ez azonban közel sem biztató, hiszen ugyanebben az időszakban a BYD 886 240 autót adott el Kínában, ami 12,9 százalékos növekedés az előző évhez képest. A Xiaomi pedig vészesen közelít, teljesen új gyártó létükre 104 454 elektromos járművet értékesítettek. Az igazi győztes tehát ebben a körben a Xiaomi, hiszen ők csak 2024 áprilisában kezdték el az autók kiszállítását, alig egy évvel későb pedig már a Teslát szorongatják a hazai piacukon.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?