A Xiaomi tűnik a Tesla és a BYD legnagyobb kihívójának a kínai villanyautó-piacon
Kínában már a Teslát fenyegeti az egykori telefongyártó: íme a számok a Xiaomi ijesztő térhódításáról
Az UBS legfrissebb kutatása szerint a kínai autóvásárlók már nem tekintik az iparág technológiai bajnokának a Teslát. Mutatjuk, mely márkák léptek az amerikai gyártó helyébe!
Az UBS felmérése szerint a kínai fogyasztók csupán 14 százaléka tartja a Teslát a legjobb választásnak az elektromos járműgyártók közül, ami visszaesést jelent az egy évvel korábbi 18 százalékhoz képest, illetve messze elmarad a 2020-ban mért, 30 százalékos csúcstól. Eközben a kínai szereplők, mint például a BYD és a Xiaomi előretörtek, és meg is előzték a Teslát. A megkérdezett vásárlók ezt a fordulatot az „erős termékpalettával”, a „technológiai innovációval” és a „piaci elvárásoknak jobban megfelelő árképzésel” indokolták. A Tesla visszaesése azonban nem kizárólag kínai sajátosság. Világszinten is 22 százalékról 18 százalékra csökkent azon vásárlók száma, akik a Teslát tartják a legjobb választásnak az elektromos járművek között. Az Egyesült Államokban a preferencia 38 százalékról 29 százalékra esett. Európában eközben 15 százalékon áll a Tesla, az Audi és a BMW is megelőzte az amerikai gyártót.
Hiába azonos viszont a tünet, a csökkenést kiváltó indokok minden régióban különböznek. Kínában a Teslát már nem tekintik élen járó márkának technológiai téren, ami az ottani vásárlók számára a legfontosabb prioritás. Európában Elon Musk politikai tevékenysége is jelentősen rombolja a márka megítélését. Az Egyesült Államokban a Tesla szűkös kínálatát, illetve a megfizethetőséget emelik ki problémaként a vásárlók.
A verseny fokozódásával a Tesla minden fontos piacon nyomás alatt áll: alkalmazkodniuk kell, akár árképzés, akár funkciófejlesztés, akár mindkettő révén.