Ajándék a Toyotának a Lotustól

Lotusban búcsúzik a Toyota motor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Méltó helyre, egy Lotus Elise motorterébe került az utolsó, Toyota által gyártott 2ZZ-GE erőforrás.


Dany Bahar, a Lotus elnök-vezérigazgatója a tokiói Brit Nagykövetségben megtartott ünnepség keretében adta át Toyoda Akionak azon Lotus Elise-nek a kulcsait, amelynek motorterében a valaha gyártott utolsó 2ZZ-GE motort építették. A kód alapján csak a nagyon fanatikus Toyota-hívők tudják, ezért eláruljuk: az 1,8 literes, VVT-i változó szelepvezérléssel rendelkező négyhengeresről van szó, amely szívómotorként 192, kompresszorral 243 lóerős teljesítményre képes. A kezdeti, Rover-időszak óta ez az alumínium blokkos, alumínium hengerfejes négyhengeres volt az Elise motorja, de arra már nem találtatott megfelelőnek, hogy az Euro 5 előírásokhoz igazítsák. Mennie kellett.
Azt még nem tudni, hogy pontosan mi lesz helyette, de nem kell sokat várnunk az igazságra: tizenhárom nap múlva megnyitja kapuit a Párizsi Autószalon, ahol már új motorjával fog vendégszerepelni a Lotus Elise. Nagy meglepetés nem lesz, de eddigi szokásukhoz hasonlóan a brit mérnökök belenyúlnak majd az 1,8 literes Valvematic Toyota négyhengeres vezérlésébe, ezért a teljesítményadatokat még csak megbecsülni sem tudjuk. Az ajándék egyébként a két cég együttműködésének megerősítését szolgálja, mert a Lotus már hosszú évek óta használ Toyota erőforrásokat autóiban. Az Elise a Toyota Múzeumba kerül, ugyanis a japán autógyár fenntartásában lévő gyűjtemény nem csak a márka, de az egész automobilizmus történetével foglalkozik. Abban pedig méltó helye van az Elise-nek is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?