Akár 275 km is lehet a Peugeot villanyfurgonjának hatótávja

Kétféle karosszériaváltozatban érhető el a villanyhajtású e-Partner is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Peugeot felmérése szerint a Partner kategóriájába tartozó furgonok 80 százaléka nem fut többet 200 kilométernél egy nap alatt. Így a villanymotoros változat is képes jól szolgálni a vállalkozásokat.

Külsőre alig észrevehető a különbség a villanymotoros és a többi Partner között, de sokkal fontosabb ennél, hogy a terhelhetősége sem változott, mivel az akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, így a raktér mérete sem csökkent. Sőt, még az autó súlyelosztása is jobb lett, ami jót tesz a jármű stabilitásának. Az e-Partner ugyanazokban a változatokban kapható, mint a belsőégésű motorral felszerelt verzió, tehát kétféle hosszúságú lehet a furgon (4,40 méteres Standard és 4,75 méteres Long, 3 üléssel), a hosszú változatból pedig rendelhető 5 fix vagy lehajtható üléssel kialakított modell is. A teljesen sík raktérpadló hossza a Standard változatban 3,09 méter, a hosszú változatban pedig 3,44 méter. A hosszú változatban akár 4,4 köbméter is lehet a raktér mérete (a Standard 3,8 köbméteres) az akár 800 kg-os hasznos terhelhetőség pedig kifejezetten az elektromos változatokra jellemző. Az utastérben a Peugeot modellekre jellemző i-Cockpit várja a vezetőt, opcióként digitális, 10 colos műszeregység is rendelhető hozzá, de az alapváltozatoknak is megújultak az analóg kijelzők, hogy az elektromos hajtással kapcsolatos információkat könnyedén megismerje a sofőr.
Hirdetés
Villanymotorjának teljesítménye 100 kW (136 LE), maximális nyomatéka pedig 260 Nm. Ezzel a végsebessége 130 km/h, a gyorsulása álló helyzetből 100 km/h tempóra 11,2 másodperc, míg 80-ról 120 km/h-ra 8,9 másodperc alatt ér fel. Mindkét karosszériaváltozat 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomagot kap, amely akár 275 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. Az autó kétfajta töltővel érhető el. Szériafelszereltségként az egyfázisú és 7,4 kW-os töltő jár az autóhoz, opcióként pedig a háromfázisú, 11 kW-os fedélzeti töltő rendelhető. A töltőnyílás, amely a bal hátsó sárvédőben kapott helyet, többféle töltési módot is lehetővé tesz: szabványos hálózati csatlakozóról, megerősített csatlakozóról, illetve Wall Box segítségével, vagy akár villámtöltőn is tölthető az autó. Szabványos hálózati csatlakozóról a teljes feltöltés időtartama 31 óra, megerősített hálózati csatlakozóról (16A) 15 óra, a 7,4 kW-os Wall Boxról vagy töltőoszlopról pedig 7 óra 30 perc az egyfázisú kábellel. 11 kW-os Wall Boxról vagy töltőoszlopról elég 5 óra is, háromfázisú kábellel. De lehet 100 kW-os DC villámtöltőt is használni, amellyel fél óra alatt 80 százalékosra tölthető az akkupakk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?