Alfa-ritkaságok a Mille Miglia mezőnyében
Különleges Alfák a Mille Miglia-n
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Május 11-én startol a 2011-es Mille Miglia mezÅ‘nye, hogy megtegye a hÃres 1000 mérföldes országúti kört. Az Alfa Romeo három különleges autóval nevezett.
Alfa Romeo 1900 Super Sprint - sorozatgyártású álomautó az '50-es évekből
Nem vitás, hogy a világ egyik leghÃresebb országúti autóversenye a Mille Miglia, és ennek egyeduralkodója az Alfa Romeo. 1927 és 1957 között 24 alkalommal rendezték meg a Brescia-Roma-Brescia közötti 1000 mérföldes, azaz 1600 kilométeres kört, és 11 alkalommal Alfát intettek le elsÅ‘ként a kockás zászlóval. 1977-tÅ‘l a sorozatot újraindÃtották, ám a Mille Miglia Storica már nem vérre menÅ‘ küzdelem, inkább a nemzetközi veteránautós élet kiemelkedÅ‘, különleges járműveket szerepeltetÅ‘ eseménye. A 2011-es futam május 11-én startol Bresciából, és az Alfa Romeo három autóval képviselteti magát - a kincsek a gyár házi múzeumából (Mueseo Storico) gördülnek ki a jeles alkalomból.
Balra a 6C 1500 Sport, amelynek Super Sport kivitele nyert 1928-ban. Jobbra az 6C 1750 Gran Sport, amelyet Tazio Nuvolari vezetett győzelemre
A legidÅ‘sebb modell a Vittorio Jano tervezte motorral szerelt, 1928-as kiadású 6C 1500 Super Sport, amellyel Giuseppe Campari és Giulio Ramponi 18 óra 4 perc tiszta menetidÅ‘vel teljesÃtette, és nyerte meg a versenyt 1928-ban. Két évvel késÅ‘bb még gyorsabb volt a legendás Tazio Nuvolari és navigátora, Battista Guidotti, akik 100 km/h feletti átlagot repesztettek a 6C 1750 Gran Sport tÃpussal. Végezetül az 1956-os 1900 Super Sprint érdekessége, hogy nem csak a versenypályán, de a hétköznapi életben is sikeres volt, mint az 1950-es évek legnépszerűbb sorozatgyártású milánói kupéja. A három autó tehát néhány nap múlva újra rajthoz áll, karbantartásukról pedig hat vadonatúj Alfa Romeo Giulietta modellel mozgósÃtott szervizcsapat gondoskodik.