Napról napra fokozódik a feszültség a szakszervezetek és a Ford képviselői között az európai gyárakban tervezett leépítések miatt. A márka még tavaly novemberben jelentette be, hogy az öreg kontinensen a munkahelyek 14 százalékának megszüntetését tervezi. A lépés főként a németországi és a nagy-britanniai üzemeket érinti, a döntést az elektromos autók gyenge eladási számaival és a csekély állami támogatásokkal indokolták.
A legkomolyabb ellenválaszt eddig a kölni üzem dolgozói "üzenték" meg a Fordnak, hiszen május 14-én, szerda reggeltől, egészen csütörtök éjszakáig leáll a termelés. Ebben a létesítményben készül a tisztán elektromos, európai Explorer, illetve a SUV-kupéként újjászületett Capri. Előbbiből az első negyedévben 8461, míg utóbbiból 2511 fogyott a Dataforce összesítése szerint.
A németországi üzem állománya már így is komolyan megfogyatkozott mára. Korábban itt készült a márka arany tojást tojó tyúkja, a Fiesta. Ekkoriban mintegy 20 ezer embert foglalkoztattak, mára ez a szám 11 500 körülire csökkent. Saarlouisban még rosszabb a helyzet, hiszen a Focus gyártásának megszüntetésével a teljes létesítményt leállítják. További aggodalomra ad okot, hogy a Ford anyavállalata megszüntette azt a 2006-ban kötött megállapodást, amely szerint a németországi kirendeltség összes veszteségét átvállalják. Az IG Metall szakszervezet viszont figyelmeztet, ez a lépés komolyan növeli a leányvállalat csődjének kockázatát. Az Automotive News jelentése szerint jelenleg a Ford Germany mintegy 9 milliárd eurós tartozást halmozott fel a magas költségek és a gyenge kereslet miatt.