Álom, melós kivitelben – Volkswagen Crafter

Bemutatkozott a legújabb Volkswagen Crafter

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Láttuk az új, formavilágával és tudásával is személyautósabbá tett Volkswagen Craftert. Imádni fogja, aki ilyennel dolgozhat!

Nagy előrelépések történtek mostanában a haszonjárművek fejlesztésében. Kezd mindenki rájönni, hogy a fuvarozók, futárok, mentősök, tűzoltók ezekben az autókban töltik a fél életüket. Sokáig csak célgépként fejlesztették őket: minél nagyobb raktér, minél nagyobb terhelhetőség, bőséges variálhatóság. Most ezek mellett a Volkswagen is arrafelé tart, hogy a sofőrök kényelmét és biztonságát is figyelembe vegyék. Éppen ezért az új Crafter fülkéje már nincs sokkal messzebb egy Golftól, persze leszámítva az anyagokat, amik itt kicsit olcsóbbak, de persze nem az a lényeg, hanem a funkcionalitás.
Az új Crafterbe mászva nem olyan érzésünk van, hogy célgépben ülünk, eleve a kormány egy az egyben ugyanaz, mint a jelenlegi Tiguané (meg még sok más Volkswagen modellé), ahogy a műszeregység sem sokkal eltérő. Ami viszont lenyűgöző, hogy a komplett érintőképernyős multimédiás fejegységet is átemelték, ráadásul már a bemutatón kiállított kocsik is tudtak magyarul. A vezetőülés szinte minden irányban állítható, minden sofőr kényelmesen magára szabhatja munkagépét, valamint rengeteg vezetéstámogató rendszer is segítheti már a munkában.
Amit a Volkswagen ma nyújtani tud, annak jó részét meg lehet rendelni az új Crafterhez is, mint például távolságtartós tempomat, fékasszisztens, tolatókamera, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, első-hátsó és oldalsó parkolóradar – összesen 16 szenzorral. Utóbbi óriási segítség, főleg annak, aki minimum napi nyolc órát egy ilyen teherautóban tölt és legtöbbször őt terheli, ha sérülést okoz az autón. Szinte minden szükséges eszköznek van helye a fülkében, a műszerfal tetején végig mélyedések, amik látszólag képesek helyükön tartani mappákat, egyéb eszközöket, persze ez úgyis használat közben derül majd ki, hogy alkalmas-e. Az ajtók zsebeibe is pakolható nagyobb vizesflakon, de több kisebb rekesz is található telefonnak, tabletnek, számológépnek, ki mivel dolgozik éppen.
Elsőkerék- és összkerékhajtású Volkswagen Crafter - műszaki adatok
L3H2L3H3L4H3L4H4L5H3L5H4
Tengelytáv [mm]36404490
Hossz [mm]598668367391
Első túlnyúlás [mm]1000
Hátsó túlnyúlás[mm]13461901
Szélesség [mm]2040
Szélesség a tükrökkel együtt [mm]2425
Magasság [mm]23552590279825902798
Raktér hossza [mm]345043004855
Raktér maximális szélessége [mm]1832
Szélesség a kerékdobok között [mm]1380
Raktér magassága [mm]17261961218919612196
Hátsó ajtó szélessége [mm]1552
Hátsó ajtó magassága [mm]16051840
Tolóajtó szélessége [mm]1311
Tolóajtó magassága [mm]15871822
Raktér térfogata[m3]9,911,314,416,116,418,4

Hirdetés

A szegmensben egyedüliként AGR tanúsítványos, akár 14 irányban állítható, masszázsfunkciós, állítható gerinctámaszos és akár dupla könyöklővel ellátott sofőrülést is kínál az új Crafter. Nyolcfokozatú automata váltóval is fokozhatjuk a kényelmet, amit a leggyengébb és a legerősebb verzióban elérhető keresztirányban beépített motorhoz – azokhoz Haldex rendszerű összkerék-hajtás is kérhető - illetve a legerősebb hosszirányban beépített motorhoz is csatolnak. A motorok mind kétliteres TDI dízelek - legalábbis egyelőre - keresztirányban beépítve egy turbóval 102 és 140 lóerővel, duplaturbóval pedig 177 lóerővel. A hátsókerekesek hosszirányban kapják a motort egy turbóval 120 és 140 lóerős teljesítménnyel, két turbóval pedig szintén 177 lóval.
Hatféle méretű dobozos karosszériaváltozat mellett szimpla és duplafülkés platós is van, és bár a bemutatón még nem villantották, de üvegezett busz is várható. Kétféle tengelytáv, háromféle hajtásrendszer plusz kétféle váltó nagyjából annyit tesz, hogy kezdetben 69 különböző variáció lesz elérhető a Crafterből. Valamint a szimpla teherautók mellett különlegesen felkészített kocsikat is készítenek, például a bemutatón is megvillantott parancsnoki állással berendezett tűzoltó Craftert, de volt szervizautónak berendezett is. A legtöbb kiegészítőt, beleértve a fényhidakat is a Volkswagen kínálja, kérésre már a gyárból is így gurul ki a Crafter. Ha már a gyárnál tartunk, az új Crafter már a frissen elkészült wrzesniai üzemből gördül ki, Lengyelországban így már az idén 20 éves poznani gyártósor mellett újabb 3000 dolgozónak ad munkahelyet a Volkswagen.
Kicsit még a Crafter külsejéhez kanyarodva az is feltűnhet, hogy a Volkswagen személyautóinak jegyeit, és divatját örökölte. Például az egészen izgalmas LED-es fényszórók rajzolatát érdemes figyelni. Ugyanakkor, amit már az előzetes rajzokon is ekéztünk, az megjelent a bemutatón is, az egyik Crafteren 17 colos alufelnik voltak. Ez minimum vicces, ugyanakkor szégyellem, de muszáj kimondanom, hogy borzasztóan tetszett. Már csak Harman/Kardon, vagy Bose hifi hiányzik, hogy teljesen személyautós lehessen. Eljön az az idő is, biztos vagyok benne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 02:00
    Permalink

    Ezzel a bődületes ökörséggel csak még mélyebbre süllyedtél. Még jó, hogy nem kéred tőlem, hogy magázzalak:))) Nemrég egy kommentelő ki volt akadva azon, hogy letegeztem, és így reagált:”Ne tegezz, légy szíves, nem tereltünk együtt birkákat!”:)))

    Tudod, látatlanban tisztelni nem tudok senkit, legfeljebb a tudása, a jó gondolatai alapján felnézni rá, de még ez is túlzás. Lehet, hogy az életben remek ember vagy, de ezt m*rhára nem tükrözik az irományaid.

    Nekem annyi a titkom, hogy én ezt az oldalt kezdettől fogva úgy kezelem, ahogy kell – szórakoztató oldalként. Egyesek pedig többet látnak bele, mint ami valójában. Nem kéne, és valószínűleg jóval kevesebb lenne a vita is.

    Tudod, annak a fényében, hogy jóval idősebb vagy nálam, különösen ciki, amiket itt írogatsz. Egy nem túl acélos értelmi szinttel megáldott és struccpolitikát folytató(Merci) ipse személye tükröződik vissza a kommentjeidből. Hogy jobban megértsd: a hozzászólásaid alapján a fiam lehetnél:)))))

    “Nem kell nick neveken bunkónak lenni.”

    Én meg úgy gondolom, nem kell mimózának lenni és megsértődni az efféle “támadásoktól”. Ha már férfinak születtünk, akkor ehhez legyünk is hűek, nemde?

  • 2017.10.28. at 02:00
    Permalink

    Nélküled silány lenne ez a lap az biztos, de hála Istennek van pótlás.Azért megnyugtatlak Én nem vagyok gépjármű szakértő!(kereskedő se!)Tehát csak és kizárólag szubjektív véleményt írok, ha ezen meg röhög valaki akkor betöltöttem a lap színvonalát.Szóval, ha Te 1982-ben születtél és közel 2m vagy állításod szerint, akkor Te is kimerítetted a vicc kategóriát Én is jót röhögtem rajta.Mellesleg a tisztelet miatt (mondjuk elhittem a korod) a fiam lehetnél, a jövőben ennek fényében kommentelj légyszíves!Én is meg adtam a tiszteletet úgy gondolom.Nem kell nick neveken bunkónak lenni.

  • 2017.10.28. at 02:00
    Permalink

    “Ide járok röhögni, ha fel akarom dobni a napot.”

    Ezek szerint az oldal remekül betölti a szerepét, mivel ez egy szórakoztató honlap. Örülök, hogy kellemes perceket okoz – ez velem is hasonlóképp van, sokszor a hasamat fogva nevetek, mikor az irományaidat olvasom, de sajnos a hajamat még gyakrabban tépem miatta:)

  • 2017.10.28. at 02:00
    Permalink

    Dehogynem illik, ennyi baromságot, amit ide írogatnak egyesek teljesen bele illik.Ide járok röhögni, ha fel akarom dobni a napot.Mondjuk nem éppen a helyes írás érdekel elsősorban.Abban teljesen igazad van, hogy írni csak helyesen kellene, de nem mindenkinek megy már.Okos telefonról meg talán nem is lehet ékezetesen írni, mert gondolom azt is használnak egyesek.

  • 2017.10.28. at 02:00
    Permalink

    A brutális rozsdásodási hajlamról nem is beszélve:)

    Egy dolog biztos: most már eggyel több keményfiúval kell megmérkőznie a piacon, ugyanis már kapható a Hyundai H350, a cég első 3,5 tonnás furgonja. Hajrá!

  • 2017.10.28. at 02:00
    Permalink

    Gondolom a motorok nem változtak sokat így majd lehet cserélni őket 300-400 ezer km után. Amikor mentés közben megy tönkre egy crafter mentőautó az eléggé szánalmas volt…..

Vélemény, hozzászólás?