Álomszép veterán Toyotákat készít egy japán műhely

Volkswagen Polo kombira hasonlító Toyoták, Land Cruiserek és további érdekességek a Renocánál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs is szebb annál, mint egy tökéletes állapotú, karbantartott, a múlt szellemét megidéző veteránautó. Egyedül talán csak az, ha nem is akármilyen autóról van szó, hanem legendás Toyotákról.

Növekvő népszerűségnek örvend a restomod, azaz a régi autók felújítása, vagy inkább azok felépítése új alkatrészekből. Mint az autókhoz kötődő legtöbb hobbi, így ez sem olcsó mulatság, de a Toyota, mint az egyik leginkább megfizethető és megbízható autómárka, tökéletes alany az átlagember restomodjához. Így gondolja ezt a japán Flex vállalat, melynek üzleti célja ügyfeleik szerethetővé tétele. Ennek egyik előfeltétele, hogy az ügyfelek saját magukat is szeressék, amihez hozzátartozik kedvenc autóik használata, köztük a már évek, évtizedek óta nem gyártott Toyotáké. A cég leányvállalata, a Renoca rajtuk segít.
Hirdetés
A legikonikusabb, és valószínűleg a Renoca legnépszerűbb terméke a régi Land Cruiserek újjáélesztése. Az off-road történelem egyik alappillére sok generációt megélt, melyek közül főleg a 20. századiakat nehéz megkülönböztetni az avatatlan szemeknek. A 60-as modellt 1980 és 1990 között gyártották, ezt idézi a Renoca 106, de valójában a 100-as modell (1998-2007) alapjai bújnak meg a szögletes idomok és a jellegzetes, kerek fényszórók által közrefogott, Toyota felirattal díszített hűtőmaszk mögött. Egyértelmű, miért a modernebbet választották donornak: egyrészt könnyebben beszerezhető, másrészt megtalálhatók benne az olyan kényelmi funkciók, mint az adaptív futómű, a légszákok, no és persze az elengedhetetlen V8-as. Aki a lemezek alatt is valóban veterán autót keres, annak ott van a 80-asra épülő Wonder és Phoenix, ezek is szintén a 60-as stílusából inspirálódtak. A legújabb, így talán már nem is restomod átalakítás a még most is kapható 150-es generációra épített Color Bomb, ami nevéhez hűen élénk neonszínekkel hívja fel magára a figyelmet. Igazi amerikai hangulatot áraszt az American Classic a dekorációs fabetétekkel, és nem véletlen az utalás: az első Land Cruisert a második világháború alatt egy, a japán hadsereg által megtalált Jeep harckocsi mintájára készítették.
Hirdetés
De nem csak a terepezés rajongói találják meg számításukat a Renocánál, vannak olyan aranyos járművek is, mint például a Coast Lines modellek, melyek a H200-as Hiace alapjaira épülnek. A donor sokoldalúságát tiszteletben tartva mind a keskenyebb, mind a szélesebb nyomtávos Hiace-re alkalmazható az átépítés - előbbi és utóbbi szélessége között majdnem 20 cm van. Még inkább személyre szabható ez az egyterű, mint a többi kocsi, mert még az első fényszórók formáját is ki lehet választani, persze mindkét opció jellegzetes és korhű: osztott, négy darab négyszögletű, vagy nagyobb, kerek lámpákkal egyaránt rendelhető. De a legcukibb a nem is olyan régi, csak a japán piacra szánt Probox átalakítása, amit a kerek első fényszórók, a fekete betétek és kilincsek és a szögletes stílus miatt Euro Boxnak keresztelt a Renoca, mert a '80-as évek Volkswagen Polo kombijára hasonlít. Ilyen és ehhez hasonló termékeket kínál a cég, bár ez attól függ, mikor éppen milyen alapanyagot találnak. Sajnos csak a szigetországban árulják a kocsikat, pedig feltehetően nálunk is lenne rájuk kereslet, és még árban is egész elfogadhatók: átszámítva 5 és fél millió forintba kerül egy Euro Box, a legolcsóbb Land Cruiser restomod pedig 10 millió alatti.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.11. at 23:39
    Permalink

    Lehet hogy csak én gondolom így, de nekem a restomod és a veterán nagyon nem kategória. Sőt a kettő egymásnak inkább ellentéte.
    De ha a boszuzokunak is megvan a maga szubkultúrája biztos ezeknek a replikáknak is…

    Amúgy ha klasszik Toyotákat keres valaki, arra amúgy is ott a kölni Toyota központ által megmentett és gondozott Toyota Gyűjtemény ( http://egzostive.com/toyota-collection/ ), több tucat klasszikussal, meg pár verdával a Toyota Motorsporttól.

    A gyűjtemény nem nyilvános, de minden hónap első szombatján nyílt napot tartanak, mindig egy másik tematikával (pl tavaly volt egy Supra nap volt az új premieres 5. generációval és persze mind a négyből hoztak márkafanatikusok, plusz a Gyűjtemény sajátjait is felsorakoztatták).
    De volt egy Land Cruiser amit Roger Moore birtokolt, és csak nekünk mutattak egyet amelyet magyarok hoztak rendbe.
    Nem tudom hogy Japánban mennyire tudják megkülönböztetni a régi klasszikusokat és ezeket a replikákat, ez egy eléggé Európai hobbi. Azért ha jól tudom nagyon megköszönték Louwman úrnak is hogy felhajtotta az egyetlen eredeti darabot az első Toyoda AA-ból.

Vélemény, hozzászólás?