Alonso Indy 500-on indul, majd megtartja versenyautóját

Fernando Alonso is belekóstol az IndyCar világába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legendás és nagy múltú Indy 500-on vesz részt Alonso a McLaren festésű Dallarával. Ahogy minden versenyautóját, ezt is megtartja a spanyol.


Nem egyedi eset, hogy egy Forma-1-es pilóta az IndyCar versenyben köt ki. A legnézettebb és leghíresebb amerikai autósport szakág sok versenyzőt vonz a Száguldó cirkuszból - akár hosszabb időre, akár rövidebb beugrókra. Fernando Alonso esetében utóbbiról van szó, hiszen csak a legendás Indianapolis 500-on vesz részt egy Dallara-Honda volánja mögött. Ezzel egyébként kihagyja a Monacói Nagydíjat, de nem hinném, hogy bánja. A különleges kialakítású Dallara kasztnit a McLaren színeibe, tehát teljes kolbászzsír-metálba öltöztették, így nem lesz nehéz kiszúrni őt az igen népes mezőnyben.
Hirdetés

Alonso egyébként elmondta, hogy a szerződésében az is szerepel, hogy a verseny után megtarthatja az Andretti Autosport által felkészített versenyautót. „Minden autó, amibe beleültem 2004 után, az asztúriai múzeumomba kerül. Ez mindig fontos része a szerződéseimnek, és ezt most sem lesz másképp.” - tette hozzá a világbajnok. A McLaren pilótája múlt héten tesztelte először a technikát, állítása szerint egyelőre kényelmetlenül érzi magát az autóban. Legfőképp az aszimmetrikus beállításokhoz nehéz hozzászoknia, ami fontos része az ovális pályaversenyzésnek. Talán a május 28-i versenyre összeszedi magát a Matador, bár az Indy 500-menőkkel kevés eséllyel fog elbánni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:35
    Permalink

    Nem tudom, nem követtem az Indyt, ellenben az F1-el. Egy pár versenyt megnéztem régebben de aztán abba is hagytam. Az tűnt fel Alonso tesztje alatt, hogyan az egész, mintha visszamentünk volna a 80-as évekbe és valahonnan abból az időből néznék egy F1-es tesztet. Illetve arra sem éreztem rá hogy mi az érdekes abban, hogy körben mennek egy pályán. F1 után ez baromi fura és folyton a kanyarokat keresem. Ami az F1-es esélyeket illeti, az F1 mindig egy pár csapatról szólt sosem az összesről. Szerintem aki követi már megszokta. És pontosan ezért is lett ennyire fejlett, mert maga a fejlődés és a technológia a szerves részét képezi. (Igaz az utóbbi időben valóban nagyon komplex lett és a pénz sokszor a kreativitás elé kerül ami probléma, de ez elkerülhetetlen volt. Olyan apró részletekkel megy a játék, nem lehet már egy egyszerű ötlettel bankot robbantani mint a hőskorban, ezt el kell fogadni.) Európában is van egy csomó márkakupa, vagy azonos autókkal formula sorozat, ahol az esélyek elvileg mindenki számára azonosak mégis mindenki az F1-et nézi és valahol a gyártóknak is szurkol, követi ki mit tud fejleszteni versenyről versenyre. Valószínű ahogy az amerikaiaknak nem keltette fel az érdeklődésüket az F1 (ami egyébként egy tradicionális európai sport) nagy eséllyel fordítva sem fog bekövetkezni. Mi sem fogjuk teljes mértékben megérteni azt ami nekik tetszik.

  • 2017.10.27. at 18:35
    Permalink

    Az F1-hez képest lehet hogy bazárinak tűnik, de itt azért odafigyelnek a költségekre is (illetve hogy ne elsősorban a csapat anyagi ereje döntsön, pl itt nem három ember cserél egy kereket 2 mp alatt). A versenyeken sem tudod megmondani a rajtnál hogy ki fog nyerni (az F1-ben három versenyző nyeri az évad versenyeinek 90%-át, a harmadik versenyen már tudod melyik két pilóta-csapat között dől el a vb cím). A F1-ben ha van egy előzés akkor már ujjongás van, meg az az izgalom hogy “elévágás”?!?!
    Egy indy verseny sokkal izgalmasabb – szerintem. Elsőre valóban uncsinak-furának tűnik hogy körbe-körbe mennek csak, de rá lehet kapni az ízére. Valahogy sokkal emberközelibb az egész.
    Persze ez és a F1 ég és föld (az elvek is mások). És tényleg a jelenlegi f1 autókhoz képest szarul néznek ki

  • 2017.10.27. at 18:35
    Permalink

    Néztem a tesztet egy darabig és hát olyan volt az F1-hez képest mint egy időutazás 20-30 évvel vissza a múltba. Persze kérdés, hogy mi a jobb, az űrtechnika vagy az emberközelibb gépek, de iszonyatosan elmaradottnak és butának láttam az F1-hez képest. Persze lehet tévedek, de pl vicces volt látni a szerelőt a gumik körül homasitás nyomásmérővel rohangálni, na meg ahogy az autót szerelték a boxban amikor feltették az időmérős beállítás tartozékait a hűtőnyílás elé. Pontosabban a terelőlemezeket, amivel egy pár kör erejéig kisebb lesz a légellenállása az autónak és így gyorsabban tudnak menni amíg meg nem főzik a motort. Szóval nekem iszonyatosan nagy szakadék volt az F1-hez képest. De tényleg lehet rosszul gondolom és többet kellene néznem az Indycart. Az autó meg botrányosan néz ki főleg az idei F1-hez képest.

Vélemény, hozzászólás?